Alla inlägg under februari 2012

Av theotherside - 22 februari 2012 19:40

En stilla undran bara mitt bland alla bitch och fuck you som man hinner uttala i den här förvisso "red band"-ed trailern- går filmen ut på att två gäng slåss mot varandra genom att dansa? Att trampa på de där markeringarna osv för att vinna ett spel? Hmmm jag tillåter mig själv att vara ytterst tveksam inför The FP faktiskt. Jag tror inte ens att jag kommer att ge den en chans överhuvudtaget... 





http://www.youtube.com/watch?v=k9GgoGC4I54










   

Av theotherside - 22 februari 2012 05:15

Ja, den här filmen borde väl kunna bli hyfsat rolig åtminstone? Med namn som Peter Fonda, Lucy Liu och Michael C. Hall så har The Trouble With Bliss i alla fall förutsättningarna att bli en ganska sevärd film åtminstone ( även om Liu mest har gjort skräp inom komedigenren). Nåja det återstår att se vad det kan bli av det här, men ingen tillhör väl min kategori av favoritskådiar direkt men Hall framför allt passar bättre i sådant här jämfört med filmer som We need to talk about Kevin...









http://www.youtube.com/watch?v=jzyg8gWGFi4















 

Av theotherside - 22 februari 2012 03:15

Innan jag började titta på Mysteriet i Mouthe, eller Poupoupidou som den heter på originalspråket franska, så hade jag inte trott att jag skulle ha tyckt om den men det kan jag säga att jag gör faktiskt. Kanske inte av den anledning man tror, men vid en första blick så kanske man ska förvänta sig betydligt mer av drama än särskilt mycket spänning för här är det mer undersökning som är i fokus mer än action. Men ibland gör inte det så mycket faktiskt. Filmen är kanske ingen hundraprocentig upplevelse, men jag tycker den hade ett tänkvärt budskap framför allt och Sophie Quinton i huvudrollen gjorde inte direkt ont att titta på heller. 






LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.






På något sätt så lyckas man få in Marilyn Monroes liv, och kanske framför allt mysteriumet med hennes död, för det är ungefär ett liknande livsöde för Candice Lecoeur. Candice, som är hennes artistnamn, älskas av alla och det gäller mest männen som gillar den näpna, blonda uppenbarelsen och här kommer frågor som hur vi egentligen förhåller oss till dagens stjärnor och sexsymboler. Spelar dem alla en roll bara? Det tror jag i mångt och mycket att det stora flertalet gör faktiskt. Och det är bara deras roll som vi får ta del av i massmedia, och vi tror att det är de verkliga, fast de har kanske i övrigt ett helt annat liv och en helt annan känsla. Jag drog lite paralleller till Britney Spears, som utåt är perfekt och allt det där, men hur mår hon egentligen, bakom den där Britney-masken? Hur mår alla bakom den där stjärne-masken? 



   

Rolig leksak fransmännen har hittat på;P


   

En liknande reklamkampanj i Sverige hade varit fullständigt otänkbar, speciellt för något så simpelt som en ost.



   

Jobbet som väderleksflicka går också ut som mest att visa upp sitt andra artist-jag för Candice...


 

Lycko-piller nära tillhands hela tiden. Eller om det kanske handlar om något helt annat än bara lycko-piller.




Allt avrundas med att man kan börja fråga sig lite om fans. En del fans går ju över styr och tror sig ha rätt till stjärnan osv, det har man hört om ibland i media. Men allt som allt tycker jag att Mysteriet i Mouthe var en fin liten film, som helt klart är värd åtminstone en titt...






 


Av theotherside - 22 februari 2012 00:32

Haha tur att man inte är lättroad vid den här tiden på dygnet ( eller så är det just precis just det man är), men den här felskrivningen är ju faktiskt ganska smårolig- Ballerina- eller Balle med len och krämig Balle! Att man själv aldrig hittar några sådana här roliga saker på förpackningar. Eller så kanske man inte tittar efter tillräckligt noggrannt? Kanske finns det en liten guldgruva på de förpackningar eller skyltar som vi bara passerar förbi. Det manar till att man stannar upp lite extra ibland och tar sig en ordentlig titt, för annars vet man aldrig vad man kan gå miste om...






http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14409831.ab












 

Av theotherside - 21 februari 2012 18:47

Enligt Jane Levy kommer den nya Evil Dead att ha en betydligt mörkare ton och vara blodigare jämfört med originalet, men det återstår väl att se. Det finns inte många filmer numera som faktiskt görs för äldre, utan det ska alltid med massor med svammel så att "alla" åldersgrupper ska tilltalas. Men utan Bruce Campbell tror jag att vi som gillar originalfilmerna kommer att ha svårt att acceptera den här nya versionen, eftersom Ash var den stora, stora behållningen med de gamla filmerna. Återstår att se hur den här nya versionen blir, men jag tror inte att den kommer att vara lika minnesvärd som originalet är om säg tjugo år...



http://www.moviezine.se/artikel/9567-the-evil-dead-remaken-blir-morkare-och-blodigare












 

Av theotherside - 21 februari 2012 15:35

"Enligt filmens synopsis följer vi flygvärdinnan New som för tio år sedan mirakulöst överlevde en flygplanskrasch. Hon hävdade att onda andar låg bakom kraschen men omgivningen hade svårt att tro hennes berättelser och hon sattes istället på psykoterapibehandling. När hon åter är redo för en ny flygning visar det sig att planet hon sitter på är samma plan som kraschade. Nu reparerat och ommålat. Väl uppe i luften är de onda andarna tillbaka. Denna gång bestämda att ta hennes liv."

Från rysarnytt.se




Jomen det här ser riktigt lovande och bra ut, faktiskt. Och vilket år 2012 ser ut att vara för just flygplansskräckisar, undra hur många som blir avskräckta från att flyga under året?;P



http://www.youtube.com/watch?v=rnqGKgNNDIg&feature=player_embedded








 

Av theotherside - 21 februari 2012 13:23

Jag är inte fin i kanten eller pryd på något sätt eller vis, men att Karatefylla skulle gå över speciellt många gränser tycker jag är lite överdrivet att säga. På sin höjd har något enstaka avsnitt varit sådär, och resten bara skit. Det handlar mest om dåligt skådespeleri, tråkiga "situationer" som känns överrepeterade och därför inte på långa vägar naturligt eller trovärdigt och därför blir scenerna inte roliga heller. Men kanske jag har missat något av de avsnitt där de verkligen skämtar över gränsen? Jag har ju bara sett några enstaka avsnitt på TV6 Play. 

Men det är smått otroligt att det blev en andra säsong överhuvudtaget. Hoppas de lyckas bättre med den och nu blivit varma i kläderna. Och vad "bra" att det är tjejerna som bestämmer vad som får vara med eller inte med, för hur vore det om de manliga manusförfattarna hade fått släppa loss ( förmodligen hade dete kanske blivit bättre alltsammans rentav).




http://www.metro.se/noje/nu-ar-skandalserien-karatefylla-tillbaka/EVHlbs!F6TGYXYaB68oQ/











 

Av theotherside - 21 februari 2012 12:20

Jag tycker det här låter finemang faktiskt, förutsatt naturligtvis att personalen på Phone house verkligen är insatt i alla abonnemang eller åtminstone upplyser om information korrekt. Egentligen har jag inget att anmärka på angående Phone house mer än att när jag skulle köpa ett nytt mobilt bredband-abonnemang så påstod försäljaren att den inkluderade datavolymen var 25 GB ( det här var för några år sedan och det här abonnemanget finns inte ens kvar längre) men det visade sig att det hade bara 10 GB, och försäljaren sa att det skulle höjas inom en snar framtid. Det gjorde det också, den gången så jag blev inte så förbaskad över detta ( men det kanske jag skulle ha blivit). Nåja, som sagt bara de ser till att de ger korrekt information och så, så är det här ett bra initiativ och kanske mobilabonnemang-djungeln kan bli lite klarare än vad som är fallet just nu.




http://www.dagensmedia.se/nyheter/kampanjer/article3413492.ece








 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards