Alla inlägg den 6 februari 2012

Av theotherside - 6 februari 2012 16:30

Oj inte så ofta jag är överens med SVT, men efter stormen i vattenglaset över artisten Thorsten Flincks "tilltag" så är det SVT som håller huvudet kallt och säger att de dels inte ska snacka med Flinck om detta och att det är en överspelad bagatell. Hurra...


Vad som var mindre roligt var att läsa hur vissa uttryckte sig direkt efter sändningen, och det var allt från att Flinck var en äcklig gubbjävel till gubbslem. Sådana saker borde man istället upplysa och visa upp i dagsljuset. 





http://www.expressen.se/nyheter/1.2700964/svt-om-flincks-tafs-en-overspelad-bagatell









 

Av theotherside - 6 februari 2012 16:00

Och det är ingen dålig producent som eventuellt kommer att vara inblandad i filmen om Katy Perry- ingen mindre än Oscarsnominerade Brian Grazer som ligger bakom A beautiful mind. Det borgar för att det i alla fall blir en film med en hel del kvalité, men däremot vet jag inte om jag vill se en film om den här artistens liv... Jag gillar väl sådär hennes låtar, och hon är ju riktigt ögongodis förvisso men jag är inte sådär brydd om henne som person egentligen. Men vem vet, i Grazers kompetenta händer kanske filmen/biografin kan bli riktigt sevärd. Vi får väl se hur det blir helt enkelt... 




http://www.expressen.se/noje/1.2700869/katy-perrys-liv-blir-film










 

Av theotherside - 6 februari 2012 12:12

Jösses, en hel del av de reklamfilmer som visades under finalen av Super Bowl hade aldrig fått visas i Sverige, det är ett som är säkert. Men många av de galnaste är de mest genialiska också, anser jag. 


The dog strikes back är min personliga favoritreklam, som börjar gulligt med en tjock hund som hårdtränar och som sedan slutar med en Star Wars-parodi. Lovley!

http://www.youtube.com/watch?v=0-9EYFJ4Clo&feature=player_embedded#!





Den här gillar jag också, fast punchlinen i slutet var lite förväntad...

http://www.youtube.com/watch?v=Ae52ourE3Pw&feature=player_embedded




Naturligtvis har den rådande vampyrhysterin även kommit med i en reklamfilm för en bil;)

http://www.youtube.com/watch?v=lw9ZeXB2uKs&feature=player_embedded#!







Och här har vi en reklamfilm som hade fått smäll på fingrarna om det visats i Sverige:

http://www.youtube.com/watch?v=I7cMgYL421k&feature=player_embedded





Men det allra bästa reklamklippet är detta för kondomer, för din egen och alls säkerhet! Det är ganska morbit men djävulskt roligt men får väl passa på och varna känsliga personer eftersom en del "sjuka" inslag finns med.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=EWI64_oG2Eg







Här har snälla dagensmedia.se samlat alla Super Bowl-filmerna. Vilken/vilka är din favorit?

http://www.dagensmedia.se/nyheter/tv/article3401352.ece



   

Av theotherside - 6 februari 2012 01:49

Ja, man anade någonstans inom sig att det inte var slut på Beck-filmer beroende på att de som hittills har kommit (26 stycken) är så uppskattade av den stora breda massan och ständigt rullar i repris gång på gång på TV4 på söndagskvällarna. Så oväntat är det absolut inte, och jag trodde inte heller att vi hade fått se det sista med Beck och Gunvald. 


Men däremot är det inte så jäkla säkert att det blir Peter Haber och Persbrandt som repriserar rollerna som Beck och Gunvald. För hur troligt är det egentligen att Persbrandt vill köra ett varv till med Beck-filmer? Han är snart aktuell i bland annat The Hobbit, och han har förmodligen massvis med andra filmerbjudanden och han ska ju spela Hamilton i åtminstone tre filmer... Plus Hypnotisören, så hur tusan ska han hinna med att vara Gunvald igen? Peter Haber däremot vet jag inte riktigt vad han har på gång, men jag har svårt att tänka mig att han är sugen på att återuppta rollen som Beck igen. Borde man inte vara less efter tjugosex massproducerade filmer, liksom... Jag skulle då vara det i alla fall. 


Men om man nu ska dra igång Beck-tåget igen så tycker jag man kan göra något helt nytt istället. Varför inte några yngre, grönare versioner av Beck och Gunvald, när de är i sin linda av sina karriärer eller i alla fall då de inte har så många års erfarenheter av yrket? Det vore väl kanske något... I och för sig ser jag hellre att man inte fortsätter att mjölka Beck-kossan efter mer kosing, men jag är tämligen övertygad om att Beck kommer att göra comeback på ett eller annat sätt, så det är ju liksom lika bra att försöka göra det bästa av eländet åtminstone;P 




http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/film/article14320299.ab









   

Av theotherside - 6 februari 2012 01:02

Den här skräckfilmen ser verkligen ganska lovande ut, och ska tydligen vara en blandning av övernaturligt och psykologiskt. Trailern övertygar ganska bra också, så den här får man definitivt ha under uppsikt...








http://www.youtube.com/watch?v=2DlH8H0FcPM&feature=player_embedded









 

Bilden har ingenting med den här filmen att göra, men jag hittade ingen bättre till Valley of Witches...



Av theotherside - 6 februari 2012 00:56

Ja, vad ska man säga? Vi är verkligen inte bortskämda med bra skräckfilmer gjorda i Sverige ( i överlag är vi inte bortskämda med bra svensk film) men den här skräckisen, Vittra, kanske kan bli något? I alla fall så har man ju utlovat en blodig film som dessutom ska ha en obehaglig stämning. Hur mycket försäljarsnack det är egentligen får framtiden snart utvisa, men jag hyser inget jättestor förhoppning på den här utan tror på ett misslyckande- men de får ju gärna överraska mig;P



http://www.moviezine.se/artikel/9401-exklusiva-bilder-fraringn-johannes-brost-rysaren-vittra











 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards