Direktlänk till inlägg 6 februari 2012

Fler Beck-filmer på gång?

Av theotherside - 6 februari 2012 01:49

Ja, man anade någonstans inom sig att det inte var slut på Beck-filmer beroende på att de som hittills har kommit (26 stycken) är så uppskattade av den stora breda massan och ständigt rullar i repris gång på gång på TV4 på söndagskvällarna. Så oväntat är det absolut inte, och jag trodde inte heller att vi hade fått se det sista med Beck och Gunvald. 


Men däremot är det inte så jäkla säkert att det blir Peter Haber och Persbrandt som repriserar rollerna som Beck och Gunvald. För hur troligt är det egentligen att Persbrandt vill köra ett varv till med Beck-filmer? Han är snart aktuell i bland annat The Hobbit, och han har förmodligen massvis med andra filmerbjudanden och han ska ju spela Hamilton i åtminstone tre filmer... Plus Hypnotisören, så hur tusan ska han hinna med att vara Gunvald igen? Peter Haber däremot vet jag inte riktigt vad han har på gång, men jag har svårt att tänka mig att han är sugen på att återuppta rollen som Beck igen. Borde man inte vara less efter tjugosex massproducerade filmer, liksom... Jag skulle då vara det i alla fall. 


Men om man nu ska dra igång Beck-tåget igen så tycker jag man kan göra något helt nytt istället. Varför inte några yngre, grönare versioner av Beck och Gunvald, när de är i sin linda av sina karriärer eller i alla fall då de inte har så många års erfarenheter av yrket? Det vore väl kanske något... I och för sig ser jag hellre att man inte fortsätter att mjölka Beck-kossan efter mer kosing, men jag är tämligen övertygad om att Beck kommer att göra comeback på ett eller annat sätt, så det är ju liksom lika bra att försöka göra det bästa av eländet åtminstone;P 




http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/film/article14320299.ab









   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards