Alla inlägg under mars 2011

Av theotherside - 7 mars 2011 17:55

Det är lite för mycket reboots och remakes för tillfället men å andra sidan- en reboot på Daredevil skulle förmodligen inte kunna bli sämre än filmen som kom för några år sedan, så det här kan ju faktiskt ( men märk väl ordet kan ) bli bra. Det bästa med den förra filmen var ju Jennifer Garner och Evanescence som fick sitt stora genombrott i och med den filmen, men var har de försvunnit nuförtiden? Nåväl, vi får väl se vad det blir utav detta så småningom, men halv-pepp kan man väl allt få lov att vara i alla fall;P



http://www.moviezine.se/artikel/6870-daredevil-kan-faring-reboot





  

Av theotherside - 6 mars 2011 23:24

Jag råkade titta på kvällens avsnitt av Solsidan, för att det inte fanns någonting annat att fördriva tiden med sedan Minuten på SVT har slutat. Men, ve och fasa, vad man bedrog sig- jag förstår inte hur den här serien har kunnat bli så populär, men jag kan tänka mig att den har sin största tittarskara i storstäder för vi som bor lite mer på landet har absolut ingenting att känna igen oss i. 

Nåväl, jag har i alla fall anmält avsnittet- mest på skämt men också för att se om min lilla anmälan kanske uppmärksammas någonstans- och jag anmäler det på grund av vad jag anser är en "orättvis och förlegad bild" av att det alltid, alltid, alltid ska vara smått kaotiskt och alltid bli problem så fort som en man ska ta hand om ett barn medan mamman är på annat håll, som fallet var i kvälllens avsnitt. Alex tar hand om dottern medan Anna är hos några väninnor och givetvis blir barnet skadat och måste uppsöka sjukhus medan pappa tar hand om henne. Varför blir det alltid någon form av katastrof så fort pappan lämnas ensam med ansvaret för ungen?! Det här är ett stående skämt som finns med i många fler serier och filmer ända sedan... ja, nästan ända sedan konstarten uppfanns för ungefär hundra år sedan.

I min "anmälan" kräver jag en mer rättvis bild. Att pappor också ska visas upp som goda föredömen och att pappan klarar sig alldeles utmärkt även medan mamman är på annat håll. Jag menar, det är trots allt 2011, och det borde inte gå att skämta längre om att det alltid blir katastrof så fort barnets säkerthet och välmående lämnas i pappans händer. Pappahatet frodas redan som det är i alla de tusentals mammabloggar som översvämmar nätet.





 

Av theotherside - 6 mars 2011 18:49

Det har varit ganska fullt upp med sport den här söndagen, och det började med klassikern Vasaloppet ( fast jag såg bara när det var drygt en timme kvar av alltsammans, jag orkade inte se hela) och det är bara att lyfta på hatten och gratulera Jörgen Brink, en helt outstanding upphämtning i slutskedet och att han sedan orkade med att vinna alltsammans dessutom... Det övergår mitt förstånd men samtidigt så är jag ju ingen elitidrottare så jag begriper inte riktigt hur de här idrottsmännen-kvinnorna orkar egentligen. Bra gjort av Brink var det, i alla fall. 


Sedan fortsatte det med skidskytte, och det var damerna som efter en bra insats i går skulle ut och skjuta och förhoppningsvis komma på bra placeringar- och det gick ju ganska bra också, i alla fall för Helena Ekholm. Fläckfritt skytte, men tyvärr räckte det inte hela vägen, men ett brons är inte alls fy skam! Grattis.



  






Och det fanns inte någon som direkt kunde utmana Petter Northugg heller, och det blev ett nytt guld på femmilen. Grattis! 


Finfin och lagom avslappnad söndag med andra ord, men ingenting av nytta har man gjort direkt men samtidigt är ju söndagen en vilodag och då ska man passa på och inte anstränga sig;P 

Av theotherside - 6 mars 2011 18:27

Jag erkänner att jag faktiskt inte har läst en enda av författaren Robert Ludlums böcker tidigare, och jag har inte läst hans böcker om Jason Bourne som filmerna med samma namn baseras på. Men jag vet ändå vem han är, konstigt nog, och jag vet att han är riktigt duktig på att skriva spännande konspirationsromaner och den här boken är verkligen inget undantag.


Men jag tycker att det blir lite för mycket politik i den här berättelsen, och sådant är jag inte så intresserad av. De kapitel där det diskuteras om Kina som den sovande tigern som hittills hållit sig lugn men som är påväg att vakna till liv nu, vill jag helst av allt bara snabbt bläddra förbi. Det som är det intressantaste i Mannen som inte fanns är just huvudpersonen som är Mannen som inte fanns- man vill veta vem han egentligen är och vad som har hänt med honom ( i inledningen sitter han nämligen fängslad i något superfängelse och har bedömts vara galen). 


Robert Lundlum slösar inte bort tiden med oväsentligheter direkt, men hans beskrivningar av karaktärerna är ibland ganska löjliga. Jag minns framför allt en beskrivning av en av karaktärerna som har blå ögon, och Ludlum leker mycket med alltifrån "hans vattniga, blåa ögon" till "iskalla blå ögon" och det blir lite smålustigt ibland med sådana beskrivningar som egentligen inte säger speciellt mycket mer än att karaktären har jävligt blå ögon.


Den stora vändningen mot slutet uppskattade jag, även om jag började skönja den lite för tidigt för att den skulle komma som någon större överraskning för min del. Annars var Mannen som inte fanns hela tiden småspännande, och Ludlum lyckas hela tiden förmå mig att fortsätta läsa boken trots att jag ibland gäspade stort på grund av någon politisk förklaring etc. Nu kanske jag bör läsa Robert Ludlums mer kända böcker, men jag får se hur det blir med det.







  

Av theotherside - 5 mars 2011 21:30

" Dario Argentos 3D-version av Bram Stokers Dracula verkar röra på sig. Nu rapporteras det om att Liftaren- och Blade Runner-sjärnan Rutger Hauer är på för filmen. Bloody Disgusting refererar till italienska medier som skriver att Hauer är klar för rollen som Van Helsing. Vi får se om uppgifterna visar sig stämma. Argento planerar att börja filma Dracula 3D någon gång i  maj. Vi håller tummarna för att han lyckas hitta den magiska formeln igen. Här är en intervju från i fjol där II Maestro berättar om filmplanerna."



Oj, vore inte alls helt fel med Rutger Hauer som Van Helsing, en roll som jag tror skulle passa ganska bra för honom. I övrigt känns det väl lite sisådär angående Argentos Draculafilm ( som naturligtvis blir i 3D ifall någon var orolig)... Känns verkligen som att det räcker och blir över med alla vampyrer som finns precis överallt för tillfället. Men man ska väl samtidigt inte underskatta Argento, han kanske kan komma med något exceptionellt eller nytänkande. Man kan ju i alla fall hoppas;P






  

Av theotherside - 5 mars 2011 18:26

Jag vet inte hur det har gått till men jag har klarat mig hela dagen på en enda snusburk ( läs det gärna igen- en enda general portions-burk med snus). I vanliga fall brukar jag i alla fall lyckas förbruka en och en halv snusburk under en vanlig dag, men i dag har det gått segt och jag har inte varit särskilt "sugen" på snus heller... Nåja, om inte annat så har jag ju sparat in lite pengar genom att inte behöva rusa till närmaste bensinmack på måndag för att inhandla mer snus för just nu har jag så att jag klarar mig allra minst fram till tisdag, om nu inte snussuget plötsligt skulle vakna till liv ordentligt;P








  

Av theotherside - 5 mars 2011 17:43

Det ser nästan ut som att uppfinnaren Q, från James Bond-filmerna,har varit inblandad i att ta fram det här "vapnet";) Och nog hade Bond varit stolt över den här lilla fågeln och garanterat lekt en hel del med den ( och även använt den för att spana in någon Bondbrud förmodligen höhö).







http://tv.expressen.se/nyheter/utrikes/1.2352644/kolibri-usa-s-nya-vapen


Av theotherside - 5 mars 2011 17:33

Jaså, metrologerna kan inte förutspå vädret från dag till dag?! Någon som blir förvånad över detta?! Nej, det trodde jag inte heller ( och ändå påstås det på fullt allvar att de vet hur väder och vind påverkas om hundra år! Jo, tjenare nisse). 

Men det ska bli intressant att se huruvida träffsäkerheten vad gäller att gissa ( ja, jag säger gissa för trots all avancerad utrusting de har tillgång till så handlar det mest om att gissa sig fram till något som ser trovädigt ut ) vädret blir bättre eller inte, efter att vår miljöminister har rytit till...




http://svt.se/2.22620/1.2348471/regeringen_kraver_ratt_vader?lid=puff_2348471&lpos=rubrik






  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards