Alla inlägg under mars 2011

Av theotherside - 9 mars 2011 22:07

Jag har skitont på fotsulorna efter att ha stått en hel dag under praktiken och när jag tittade efter ikväll så upptäckte jag två, tre stora röda fläckar på fotsulorna... Det kan inte vara ett gott tecken? Jag förstår bara inte vad det beror på? Jag har inte haft såhär ont i fötterna tidigare, och jag har inte haft sådana här problem efter att ha haft på mig skor under en hel dag... Så, vad kan det vara, vad kan det bero på? Det är inte så roligt att nästan halta omkring på kvällarna, och sedan har det gått om till nästa dag för att sedan efter praktikens slut vara på samma sätt igen- göra ont, och att man knappt kan förflytta sig för att det svider... Något måste jag göra åt det här och frågan är om det räcker med att köpa nya skor, med nya skosulor? De skor jag använder nu är inte direkt nya- jag tror att jag har haft dem i tre, fyra år nu så allt med skorna är ganska nednött och slitet. Dags att investera i nya skor med andra ord, som en första åtgärd i alla fall och se om det hjälper eller inte. 






  

Av theotherside - 9 mars 2011 18:35

Men vad nu då? Första "bakslaget" för uppföljaren till The expendables... Jag var övertygad om att Stallone skulle regissera den andra filmen också, men samtidigt vet jag inte riktigt om det är en för-eller nackdel att han överlåter regijobbet till någon annan. Vem vet, det kanske visar sig vara ett vinnande koncept- en ny snubbe med lite nytänkade ( kanske, men förmodligen inte så väldigt mycket nytänkade utan det kommer snarare att handla om att ösa på hundra gånger mer och hålla sig på samma nivå som den första filmen), men lite mer karaktärsdjup skulle ju inte skada och kanske någon härlig cameo så skulle jag i alla fall vara nöjd!




http://www.moviezine.se/artikel/6898-stallone-regisserar-inte-expendables-2





  

Av theotherside - 8 mars 2011 22:53

Jag tror faktiskt att jag kommer att tycka om den här filmen;)






http://www.youtube.com/watch?v=F-FVlm5aoVE






  

Av theotherside - 8 mars 2011 22:33

Ja herregud, det går knappt en dag utan att man får läsa en nyhet om att ytterligare en film ska reboot:as och göras om och förnyas och  det verkar nästan som att det har blivit en ny(gammal) trend- istället för en remake eller uppföljare så ska man göra en reboot numera;P Nåja, Lara Croft-filmen kan ju faktiskt inte bli mycket sämre än de två filmer som Angelina Jolie har medverkat i. Men man kan ju inte vara helt säker på den saken heller förstås. Vi får helt enkelt se, hur det blir i slutändan...




http://www.moviezine.se/artikel/6882-lara-croft-faringr-reboot






  

Av theotherside - 8 mars 2011 21:28

Hittills har den tjugoandra säsongen av Simpsons inte varit något vidare alls tyvärr... Jag hade lite förhoppningar om att det de skulle åstadkomma något roligt när Mark Zuckerberg gästspelade i serien i kvällens avsnitt, men icket... Istället blev det bara det man kunde ha förväntat sig redan på förhand- att Zuckerberg konstant sitter vid sin dator och att han lika konstant måste uppdatera allt som händer på Facebook. Roligt!?! Eh, njäe inte direkt. 

Och vad har de gjort med Homer egentligen? Homer är inte rolig längre och det är ju Homer som är seriens motor. Nej, det går bara utför med Simpsons tyvärr. Jag ser hellre repriser av gamla avsnitt hellre än att se på de som är nygjorda, faktiskt. 





  

Av theotherside - 7 mars 2011 22:06

Nja, jag hade nog hoppats på betydligt mer av den här filmen men samtidigt är den inte heller direkt dålig, bara inte särskilt spektakulär och inte heller har den särskilt ögonbrynshöjande actionsekvenser. Kanske är man alltför bortklemad med bra actionscener numera så man inte blir imponerad av speciellt mycket längre... Men faktum kvarstår: The Mechanic kommer förmodligen inte att leta sig längre ut än till REA-lådan på ICA, om ens det. Tyvärr. 


Läs inte mer om du inte har sett filmen!!


Jason Statham verkar spela huvudrollen på autopilot och gör inget mer än vad "jobbet" kräver, han har den där tvådagarsskäggstubben, hård blick och en jävlas-inte-med-mig-grabben-attityd ( kort och gott, det han presterar här skiljer sig inte speciellt mycket mot hur han agerar i Crank-filmerna). Men däremot hade jag gärna sett Statham ensam i den här filmen därför att...

Ben Foster är enerverande som gröngöligen som ska tränas upp och som begår alla de uppenbara misstag som alla nobies alltid begår, nämligen att inte lyssna på den erfarne och försöka göra på "sitt eget sätt". Nej Foster borde de ha tagit bort redan på manusstadiet och låtit Statham bära upp filmen på egna axlar istället.

Donald Sutherland har dessutom gjort betydligt bättre rollprestationer än vad han visar upp här, och även han verkar mest av allt på på autopilot.


Och varför ska alltid skurkarna försöka döda "the best of the best"?! De borde ju redan från början inse att det är omöjligt? Varför anlitar de den bäste hela tiden när de alltid ska försöka döda densamme senare och- big suprise- the best of the best visar sig nämligen alltid vara jävligt svår att ta kål på?! Noway.... Det hade man ju naturligtvis inte räknat med:P


MEN... The Mechanic fungerar perfekt en bakissöndag. Det är nonstop action och mycket lite eftertanke och Statham gör det han gör allra bäst. Vad mer krävs egentligen?! 





  

Av theotherside - 7 mars 2011 21:42

Hm inte så konstigt att Gary Oldman kommer med det här uttalandet- vi kommer få se andra skådespelare utannonsera hur "underbart" manus som den tredje Batmanfilmen har och det i ett enda syfte- att sälja in filmen, naturligtvis. Jag vet inte huruvida det brukar vara så som Oldman säger eller inte, som påstås i artikeln, men jag tycker nog att man ändå ska ta det med en hel del nypa salt. Låt oss säga, som ett exempel bara, att någon skådespelare eller regissör som inte har något med projektet alls att göra skulle komma och säga något sådant här- då skulle det vara betydligt mer intressant. Istället är det en skådis, som medverkar i filmen, som säger att Nolan överträffar sig själv och att The dark knight rise är fantastisk. Som sagt, man ska nog ta det med en nypa salt med tanke på omständigheterna;P Men samtidigt så hoppas jag förstås på att det inte enbart är promotion-snack, jag vill faktiskt att den tredje filmen om Batman ska vara riktigt, riktigt bra. Men jag försöker hålla förväntningarna nere på en rimlig nivå...



http://www.moviezine.se/artikel/6874-oldman-the-dark-knight-rises-ar-fantastisk







  






Av theotherside - 7 mars 2011 18:37

Mumma, jag gillar den här motion postern för den kommande filmen Conan the barbarian. Jag kommer däremot förmodligen inte att tycka om själva filmen tyvärr, då jag fortfarande anser att Arnold Schwarzenegger är och förblir den enda som kan göra barbaren rättvisa med sitt ( begränsade ) skådespelarregister och äkta, uppbyggda muskler. Dagens stjärnor har inte riktigt... samma kvalité. De ser ofta så fejk ut att man börjar misstänka att deras muskler har förbättrats med hjälp av tekniken, vilket säkert är fallet i många filmer. Återstår att se om jag har fel eller inte angående filmen men en underhållande popcornrulle kan det väl åtminstone bli?



http://www.moviezine.se/artikel/6877-motion-poster-for-conan-the-barbarian




  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards