Direktlänk till inlägg 14 maj 2016

Don´t Breathe- Trailer

Av theotherside - 14 maj 2016 21:00

Det här ser ju faktiskt ganska bra ut och jag gillar katt-och råtta-leken som verkar utspela sig i den här filmen! Och jag gillar det man kan läsa i Moviezines intervju med filmens regissör, att det finns tillräckligt med ondska i världen så att man kan hoppa över övernaturligheter, att man inte ska behöva använda lastbilar med blod och att de inte ville göra någon remake utan började med ett tomt vitt papper istället- sådant bör hedras och uppmärksammas i tider med remakes och prequals varannan dag! Jag gillar också att man har hämtat inspiration från Pscyho och Repulsion även om jag inte märker av det särskilt mycket i trailern ( men i vanlig ordning får man väl bara godbitarna presenterade för att filmen ska säljas in). 


Det här kan bli varken eller känns det som men jag hoppas, verkligen hoppas, att man har tagit inspiration från Hitchcock och Polanski och lägger större tonvikt vid psykologi och det undermedvetna, samtidigt som karaktärerna blir jagade av den "blinde mannen". Som sagt dock, något sådant kunde jag inte direkt säga att jag skymtade i trailern direkt men jag tror och hoppas på att man visar upp godbitarna från filmen och att man sedan känner av en psykologisk, mental press som ligger ovanpå alltsammans. I så fall blir Don´t Breathe väldigt intressant att ta sig en titt på den 26:e augusti. Jag är i alla fall försiktigt positiv just nu. 






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards