Direktlänk till inlägg 6 mars 2011

Solsidan

Av theotherside - 6 mars 2011 23:24

Jag råkade titta på kvällens avsnitt av Solsidan, för att det inte fanns någonting annat att fördriva tiden med sedan Minuten på SVT har slutat. Men, ve och fasa, vad man bedrog sig- jag förstår inte hur den här serien har kunnat bli så populär, men jag kan tänka mig att den har sin största tittarskara i storstäder för vi som bor lite mer på landet har absolut ingenting att känna igen oss i. 

Nåväl, jag har i alla fall anmält avsnittet- mest på skämt men också för att se om min lilla anmälan kanske uppmärksammas någonstans- och jag anmäler det på grund av vad jag anser är en "orättvis och förlegad bild" av att det alltid, alltid, alltid ska vara smått kaotiskt och alltid bli problem så fort som en man ska ta hand om ett barn medan mamman är på annat håll, som fallet var i kvälllens avsnitt. Alex tar hand om dottern medan Anna är hos några väninnor och givetvis blir barnet skadat och måste uppsöka sjukhus medan pappa tar hand om henne. Varför blir det alltid någon form av katastrof så fort pappan lämnas ensam med ansvaret för ungen?! Det här är ett stående skämt som finns med i många fler serier och filmer ända sedan... ja, nästan ända sedan konstarten uppfanns för ungefär hundra år sedan.

I min "anmälan" kräver jag en mer rättvis bild. Att pappor också ska visas upp som goda föredömen och att pappan klarar sig alldeles utmärkt även medan mamman är på annat håll. Jag menar, det är trots allt 2011, och det borde inte gå att skämta längre om att det alltid blir katastrof så fort barnets säkerthet och välmående lämnas i pappans händer. Pappahatet frodas redan som det är i alla de tusentals mammabloggar som översvämmar nätet.





 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards