Alla inlägg under juni 2011

Av theotherside - 17 juni 2011 12:32

Jag begriper inte varför SVT inte kan behålla OS-sändningsrättigheterna, och jag instämmer i kören som tycker att det är förjävligt att MTG köper rättigheterna. Med all den reklam det innebär och avbrott i sändningarna så förvandlas väl OS till något som liknar jippot Hockey-VM inom en snar framtid. Hockey-VM borde fungera som ett varnande exempel på hur sportsändningar blir när reklam-kanaler tar hand om det- det blir inte så mycket koncentration på själva sporten utan det viktigaste är att så många reklamannonser som möjligt hinner synas innan matchen är avslutad! Och så är det experkommentatorer utanför, vid sidan om, i taket ( Håk-Eye, herregud) och snart springer väl experterna ut på själva isen/fotbollsplan för att kunna intervjua spelarna direkt när de har gjort mål eller när något annat avgörande har inträffat...

Ursch! Kom igen nu, SVT. Behåll OS.





http://www.expressen.se/sport/1.2472006/det-blir-svart-for-oss-om-svt-inte-ar-med








 

Av theotherside - 17 juni 2011 01:27

Jag trodde aldrig jag skulle få anledning att säga att en film av Uwe Boll inte suger fullständigt, men det är faktiskt sant när det gäller Rampage. Men med det inte sagt att det inte finns saker som gjorde mig en smula irriterad i filmen, och som gjorde att jag inte riktigt kan säga att den är "bra" i den meningen att jag skulle rekommendera den till vänner och bekanta. Men för att vara Uwe Boll så var det förvånansvärt fritt från skit och smuts. 


Läs inte mer om du inte sett filmen!






Men jag köper inte huvudpersonens anledningar till att gå bananas mot oskyldiga! Okej, en del argument lanseras i inledningen- jorden är överbefolkad, vi lär oss från barnsben i skolan att det enda som räknas är en fet plånbok och att man ska göra skönhetsoperationer osv, men vad tusan- ska man gå och ladda k-pisten och ge sig ut på stan och bara döda alla man stöter på? Off course not. 

Och jag hoppas verkligen att ingen virrpanna ser den här filmen! Vissa filmer borde faktiskt inte finnas tillgängliga för vem som helst att se, speciellt inte en sådan här film! Man vet aldrig vilka tankar sådant här sätter igång hos vissa... 


En av de saker som störde mig mest med Rampage var att det i början av filmen visades "vad som komma skall" lite för ofta. Det kändes som att Uwe Boll med det ville säga- ge inte upp, fortsätt titta på filmen, jag vet att jag tjatar med det ena och det andra ( men jag vill ju bara ge en förklaring till det som händer sedan) men ge inte upp för fan, se här, kolla- det kommer pang-pang snart, så fortsätt titta, jag visar er lite av vad som kommer att hända... Irriterande, jag vill inte se vad huvudpersonen kommer att göra i förhand, jag vill se det när det väl händer. 


Och så en sak till- scenen i bingohallen? Var det menat som en paus i dödandet, eller vad? Jag förstod ingenting av det där. Nåja, Boll gör inte alltid begripliga saker;P


Men som jag sa i inledningen- det här är den film av Uwe Boll som faktiskt är ganska sevärd! 








 

Av theotherside - 16 juni 2011 22:03

Ja, det var väldigt tråkigt att Hefner inte fick gifta sig med Crystal Harris *ironi*.

Men å andra sidan börjar jag fundera lite över om inte blondinen Harris kanske har lite mer vett inför pannbenet än vad man kan tro vid en första titt? Enligt det som skrivs så satte hon sig ned och funderade över om det här var vad hon ville- gifta sig med Hugh Hefner, och hon kom då fram till att nej, det var inte vad hon ville. Jag som från början misstänkte att Crystal enbart var ute efter gubbens pengar, men det verkar hon alltså inte ha varit..?

Snurrigt värre, det här, men i alla fall- Hugh Hefner verkar ha en stor portion humor  ( något han också har bevisat vid flertalet tillfällen genom åren ) och den lilla texten på senaste omslaget till Playboy är ganska fyndigt; Runaway bride in this issue.




http://www.expressen.se/noje/extra/1.2471848/hugh-hefners-hamnd-pa-crystal-harris









 

Av theotherside - 16 juni 2011 21:32

Nya hot gör att nivån ligger på en trea, men vi får inte veta vad det är för hot som motiverar detta? Jag tycker det låter en smula konstigt, men å andra sidan vet väl SÄPO lite mer än vad jag gör, får man hoppas;P 

Men det är ändå lite svårt att på riktigt allvar tro att Sverige är en seriös måltavla, oavsett för att vi befinner oss i Afghanistan och liknande... 




http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article13185521.ab







 

Av theotherside - 16 juni 2011 16:05

Hmm nja jag vet inte om Simon West är rätt val som regissör till The expendables-uppföljaren. Tyvärr har jag ju ingenting att säga till om;P Men Simon West senaste film, The Mechanic, borde tjäna som tydligt exempel för att han inte ska få regissera den här uppföljaren! Men det är å andra sidan härligt att Stallone satsar på att synas framför kameran den här gången, han syns alltför lite på vita duken numera. Får hoppas på att den här uppföljaren blir bra i alla fall...





http://www.moviezine.se/artikel/7592-con-air-regissor-gor-expendables-2









 

Av theotherside - 16 juni 2011 12:35

Phju, i dag är det sannerligen sommartemperatur igen- just nu ligger temperaturen på 26 grader, så det återstår att se om det blir varmare än så eller inte. Det ser dock ut som att det kan förändras på grund av att en hel del gråmörka moln är påväg, men man får se vad som blir utav det framöver. Hoppas att det inte blir något regn!








 

Av theotherside - 15 juni 2011 21:51

Det här tycker jag låter lite oroväckande, men samtidigt är det tydligen något som händer under en elva-årig cykel- att solens aktivitet ökar och minskar. Just nu minskar solens aktivitet, och det är tydligen helt oväntat... Hmm!

Hörde jag någon domedagsprofet som vaknade upp ur sin dvala samtidigt?;P







http://svt.se/2.108068/1.2454389/solen_gar_i_vila








 

Av theotherside - 14 juni 2011 21:37

Bah!

Gareels.

Derturn







 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards