Direktlänk till inlägg 17 juni 2011

Rampage

Av theotherside - 17 juni 2011 01:27

Jag trodde aldrig jag skulle få anledning att säga att en film av Uwe Boll inte suger fullständigt, men det är faktiskt sant när det gäller Rampage. Men med det inte sagt att det inte finns saker som gjorde mig en smula irriterad i filmen, och som gjorde att jag inte riktigt kan säga att den är "bra" i den meningen att jag skulle rekommendera den till vänner och bekanta. Men för att vara Uwe Boll så var det förvånansvärt fritt från skit och smuts. 


Läs inte mer om du inte sett filmen!






Men jag köper inte huvudpersonens anledningar till att gå bananas mot oskyldiga! Okej, en del argument lanseras i inledningen- jorden är överbefolkad, vi lär oss från barnsben i skolan att det enda som räknas är en fet plånbok och att man ska göra skönhetsoperationer osv, men vad tusan- ska man gå och ladda k-pisten och ge sig ut på stan och bara döda alla man stöter på? Off course not. 

Och jag hoppas verkligen att ingen virrpanna ser den här filmen! Vissa filmer borde faktiskt inte finnas tillgängliga för vem som helst att se, speciellt inte en sådan här film! Man vet aldrig vilka tankar sådant här sätter igång hos vissa... 


En av de saker som störde mig mest med Rampage var att det i början av filmen visades "vad som komma skall" lite för ofta. Det kändes som att Uwe Boll med det ville säga- ge inte upp, fortsätt titta på filmen, jag vet att jag tjatar med det ena och det andra ( men jag vill ju bara ge en förklaring till det som händer sedan) men ge inte upp för fan, se här, kolla- det kommer pang-pang snart, så fortsätt titta, jag visar er lite av vad som kommer att hända... Irriterande, jag vill inte se vad huvudpersonen kommer att göra i förhand, jag vill se det när det väl händer. 


Och så en sak till- scenen i bingohallen? Var det menat som en paus i dödandet, eller vad? Jag förstod ingenting av det där. Nåja, Boll gör inte alltid begripliga saker;P


Men som jag sa i inledningen- det här är den film av Uwe Boll som faktiskt är ganska sevärd! 








 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards