Direktlänk till inlägg 27 april 2014

Big Bad Wolves

Av theotherside - 27 april 2014 23:45

En av de filmer som det surrades om som mest när den gjorde entre på filmkartan. En del tycker verkligen om den mycket medan jag tillhör den mer tveksamma falangen och tyckte inte att det här var direkt bra. Inte direkt dåligt heller, filmen funkade att se men inte så mycket mer för min del. Jag vände mig tidigt mot att filmen i vissa stycken hade med alldeles för mycket komiska inslag ( polischefen och hans son tycker jag bara var för mycket). Det växlar konstant mellan blodigt ( bokstavligt) allvar och närmast slapstick vid vissa tillfällen och jag tycker att man har gjort fel här och det borde ha varit en betydligt allvarligare och råare ton i filmen för det hade passat själva historien betydligt bättre. 





                                                      LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.

 

 

 


Innan jag såg filmen läste jag mig till att det skulle finnas med "obehagliga" tortyrscener men hårdhudad som man har blivit genom åren tycker jag inte att det fanns mycket obehag över det som visades och betydligt värre har man sett tidigare. Men för den som inte tittar på sådant här dagligen kanske ett varningens finger kan vara på sin plats. Och också slutet skulle vara något att haja till över, men så speciellt tycker inte jag att det var. 


   



Det är konstigt att Quentin Tarantino utsåg denna till i alla fall på hans lista bästa filmen förra året, men det visar tydligt att han gärna fortsätter hora ut sitt tidigare så goda namn till nästan vad som helst, och han får möjligen en liten säck fylld med dollarsedlar för besväret. 


Nej Big Bad Wolves var inte den upplevelse jag hade väntat mig, och det var svårt att hålla intresset uppe från start till mål. 




 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards