Direktlänk till inlägg 8 december 2015

Konspirationsteorierna och verkligheten

Av theotherside - 8 december 2015 16:31

   

Då hittade man sig en bok i år också som förhoppningsvis kan bli till en julklapp till mig själv längre fram men alldeles oavsett om tomten kommer mee boken eller nittar något annat som kanske passar sig, så kommer jag att läsa denna bok på ett eller annat sätt i alla fall. 


Det verkar nästan som  att Erik Åsard har haft mig i baktanke medan han skrivit boken men om så hade varit fallet så hade han kunnat skippa kapitlen om Vem kidnappade och mördade Lindberghs son, vem orsakade Dag Hammarskjölds död och vem mördade John F. Kennedy?

Det är också intressanta historier inget snack om det men det är sådant som jag läst om tidigare och som inte direkt tilldrar sig densamma förrjusande fascination och intresse hos mig som de andra kapiteln boken består av; Vem låg egentligen bakom 9/11 konspirationen, varför flög Rudolf Hess till Skottland under brinnande världskrig och vem angav Anne Frank och hennes familj? 


Även slutpläderingen med rubriken konspirationsteorierna illustrerar vårt behov av motberättelser verkar intressant och läsvärt. Och alla sådana här teorier får vansinnigt snabb spridningmed Internets benägna hjälp. Vi måste som alltid vara källkritiska med allt som vi läser om på nätet. 


Skönt att ha något att läsa under julen. Sådana här böcker får det gärna komma fler utav. 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards