Alla inlägg den 13 december 2015

Av theotherside - 13 december 2015 22:58

Jag är lite tveksam till att en uppföljare till Indepedence Day verkligen är nödvändig men däremot så råder inget tvivel om att filmskapare skiter högaktiningsfullt i fråga om nödvändighet. Jag kommer fortfarande ihåg hypen från första filmen 1996, filmen var något man bara måste ha sett för att hänga med i snacket- och jag såg den förmodligen sist av alla;P Men det beror nog mest på att SF aldrig har varit min grej riktigt. Och, om man ska vara riktigt ärlig, så är inte direkt första filmen något mästerverk direkt, och den är fullkomligt fullproppad med Amerikansk "jävalr anamma" och patrotism något som kanske amerikanerna behöver mer än övriga världen. 


Men visst fan kommer man ändå att se denna senkomna uppföljare. Och trailern är inte direkt fy skamm heller faktiskt. Medan de nya bilderna rullar fram så hör vi presidentens tal från den första filmen, och otroligt nog så funkar det otroligt bra fortfarande, så bra att det till och med ger mig lite gåshud efter armarna... 


Som om vi inte redan hade tillräckligt med intressanta och hett emotsedda filmer att längta efter, ska man behöva börja längta lite efter den här också?





Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards