Alla inlägg den 10 december 2015

Av theotherside - 10 december 2015 23:45

Hmm ja vad ska man säga egentligen? Trailern imponerar inte alls. Jag hittade ingenting som gjorde att jag blev intresserad utav filmen. Däremot blir man ju faktiskt en smula imponerad av vilka skådespelare som finns med i denna version av Tarzan: Christoph Waltz, Samuel L. Jackson, Djimon Hounsou och så Sveriges egen exportvara Alexander Skarsgård som spelar huvudrollen som Tarzan. Ja, jag antar att man inte kommer att få se speciellt mycket av mr Skarsgård direkt utan att det blir mer CGI-skapade scener där han svingar sig mellan trädkronorna för så såg det i alla fall ut i trailern. 

 

Men frågan jag ställer mig är huruvida det verkligen är nödvändigt med en ny version av Tarzan? Är det en figur vi behöver längre, någon som känns aktuell för 2000-talet? 

 

Jag har däremot inte så stora problem med filmer med Tarzan som är tecknade eller datoranimerade. Kommer inte ihåg på rak hand vad filmen heter, men den heter i alla fall något med Legend of Tarzan eller något snarlikt, är datoranimerad och jag såg den någon gång tidigare under 2015 och den var helt okej. Om jag får säga något alls, tror jag att Tarzan fungerar bättre i sådana versioner istället för i en vanlig spelfilm. Och... har vi faktiskt inte redan sett vad den här filmen har att erbjuda? Filmbolaget hoppas förmodligen på att få igång en framgångsrik filmserie med flertalet filmer med Tarzan och "gänget", men det tror jag dessvärre inte alls på. Det blir förmodligen en flopp för The Legend of Tarzan. Men svaret på det får vi först nästa sommar, och det känns ju som ett tag innan dess. Vi har många, många, många intressanta filmer under nästa år att ta oss en titt på och just därför känns det som att Tarzan lite kommer och stör ordningen. 

 

Men vad säger ni andra, kommer ni att ge den här filmen en chans? Och orkar vi med ännu en version av Tarzan?

 

 

 

 

Nya Jane Porter klarar sig väl med godkänt än så länge i Margot Robbies tolkning? Visserligen inte från Tarzan, men man kan väl önska såhär i jultider? 

 

 

 

 

 

 



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards