Direktlänk till inlägg 29 mars 2012

The Perfect Host

Av theotherside - 29 mars 2012 05:15

Ja herregud man kan inte anklaga den här filmen för att vara en copycat eller påminne för mycket om speciellt många andra filmer, och den faller förmodligen inte alla i smaken men jag tyckte faktiskt om den och den var en riktigt underhållande kullerbytta som var rolig medan den pågick. Man visste nästan aldrig riktigt vad som skulle hända, och den känslan får man inte ofta när man ser på film numera. Så jag hade inte några större förväntningar på den här men kan inte direkt säga att den var ett mästerverk, men jag var i alla fall inte besviken när eftertexterna började rulla.






LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.








David Hyde Pierce är fullständigt outstanding i rollen som den något underlige Warwick, som redan vid sitt första framträdande i filmen fick mig att undra vad det var för en filur. Att han dessutom ser folk som inte finns vet jag inte riktigt hur jag ska tolka, mer än att det är tidigare offer som han samtalar och festar med. Pierce är också tacksamt sval och cool genom hela filmen, det blir aldrig några utspårningar eller överspelande, utan han är hela tiden intressant och rolig. Ja, själv är han omedveten om att han blir rolig för filmen blir ingen komedi eller liknande, utan man skrattar åt det fakutm att han tror att han har människor runtomkring sig. Utan Pierce i den här filmen har jag svårt att tänka mig att den skulle ha varit lika rolig att se.


     




Småskurken John Taylor hamnar lite i skymundan vilket inte kan vara meningen, då det är den storyn som egentligen är den bärande för filmen, så lite dåligt är det på den punkten- att man bryr sig mer om Warwick än om den verklige huvudpersonen men även John har en intressant historia då hans flickvän visar sig vara en riktig slug bitch, och lite där kan man ju säga som så att en del kvinnor utnyttjar det faktum att män är beredda att göra precis vad som helst för dem.   


Sammanfattningsvis, The Perfect Host är riktigt spännande medan den pågår, men lite underlig ibland och jag tycker inte riktigt att alla trådar knyts samman i slutet. Men den här är allt värd att se på åtminstone en gång, så ge den en chans!





 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards