Alla inlägg den 1 mars 2012

Av theotherside - 1 mars 2012 21:54

Ja, eller för att säga som det är så vet jag inte riktigt varför jag följer det här programmet längre och jag tror det handlar mest om att det är "gammal vana" ty jag har kollat på Sveriges värsta bilförare nästan sedan det började sändas. Men det är klart, vissa favoriter får man i alla fall trots att programmet är ganska medelmåttigt och jag misstänker att många av deltagarna "skådespelar" en hel del, jag tror inte att de är som de är i programmet (hoppas jag vid Gud åtminstone). Ikväll fick min favorit Kinna Andersson sitt körkort tillbaka, vilket innebär att hon fick körkortet tillbaka och inte kommer att bli utsedd till Sveriges värsta bilförare. Jag vet inte riktigt varför jag gillade Kinna, men hon verkade i alla fall vara en glad, busig och rolig människa och dessutom såg hon inte alls så dålig ut. 


Nu vet jag inte riktigt vem jag tycker om, om ens någon av de kvarvarande deltagarna. Jag hoppas att de två gaphalsarna, två tjejer som jag inte kommer på namnet på nu, blir utsedda till Sveriges värsta bilförare för det funkar ju inte att skrika åt precis allt när man sitter och kör... 



http://www.tv4play.se/noje/sveriges_varsta_bilforare?title=lena_och_kinna_servar_hans_fahlens_gamla_bil&videoid=2164227&utm_medium=sharing&utm_source=permalink&utm_campaign=tv4play.se




 

Av theotherside - 1 mars 2012 19:45

Först och främst- Disney och Tim Burton är INGEN bra kombination! Det bevisades med all önskvärd tydlighet med Alice i underlandet, som var i helt avsaknad av Burton-stilen. Hur den ändå kunde spela in över en miljard är ett mysterium, men en bra film var det inte alls. Nu får man väl hoppas att Disney inte håller Burton i lika hårda tyglar med den här nya filmen, som helt klart verkar vara sevärd. Jag har inte följt med så mycket i rapporteringen om den här filmen, men kommer den att vara i svartvitt helt igenom? I så fall, jävligt och ovanligt vågat, men tummarna upp för det! 




http://www.youtube.com/watch?v=vxJrhJhT5-4








 

Av theotherside - 1 mars 2012 19:14

Svårt att säga något om uppföljaren i och med att man bara teasar oss lite med det här klippet för det avslöjas verkligen ingenting om vad nya filmen kommer att handla om! Men jag hoppas bland annat att Vector är med igen, han får mer än gärna vara huvudskurken igen, samtidigt som jag hoppas man har dragit ned betänkligt på gullighetsfaktorn gällande de tre barnen... Men jag tror det här blir bra! 




http://www.youtube.com/watch?v=AuzyODgWRp4









 

Av theotherside - 1 mars 2012 18:32

Ja, jag misströstade egentligen aldrig, och jag stärks bara i övertygelsen om att hotet från Ranelid att han skulle hoppa av alltsammans kändes tomt redan från början och jag är ganska säker på att karln bara behövde få höra att det fanns någon som ville ha kvar honom i tävlingen. Han har fått mycket skit sedan han gick vidare, minst sagt. Jag förstår inte riktigt varför, egentligen. Låten är inget vidare, men det är inte många låtar i år som är bra direkt. Ranelid gjorde något som stack ut, något som märktes bland annat popsmör-slisk och nog fan minns man framträdandet även fast det är ett tag sedan man såg det. Vilka andra bidrag kommer man ens ihåg i efterhand? Man måste ta hjälp av Youtube eller svt. se/play och titta igenom bidragen för att ens komma ihåg att man ju faktiskt har sett och hört dem en gång tidigare. Jag har ingenting emot Björn Ranelid, jag förstår inte riktigt vad det är som han gör som retar gallfeber på så många men jag tycker att "hatet" och skriverierna har varit extrema. Aftonbladet var inte mycket bättre de, efter att Ranelid och Sarah Varg gick vidare direkt, men nu verkar det som att de försöker tvätta bort smutsen lite. Nej, det är vid sådana här stunder som man ser vilket hat det finns ute i stugorna och vad vissa kan spy ur sig för galla...




http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen/article14453154.ab










 

Av theotherside - 1 mars 2012 13:48

Herregud, det kommande presidentvalet i Ryssland ( som väl i praktiken redan är avgjord?) ter sig alltmer obskyr och konstig- samtidigt sådär lite smålustigt, i alla fall jämfört med hur valkampanjer ser ut i vår lilla hörna av världen (och det får man väl vara tacksam över, att det inte ser ut på det här sättet). I valvideos så anspelas det på "första gången" i sexuellt sammanhang, men man kan känna sig säker- med Putin;P Man vill på det här sättet nå ut till förstagångsväljare och uppmana unga att rösta istället för att vara ute och göra dumheter som att demonstrera... 



http://www.expressen.se/nyheter/putin-sexflortar-i-nya-valvideon/







 

Av theotherside - 1 mars 2012 12:14

Jösses, är det verkligen någon i Sverige som inte tror på att program är förinspelade, redigerade, regisserade och allt annat för att det ska bli så bra som möjligt tittarmässigt? Eller finns det de som tror att det de ser på TV är på riktigt, inspelat i realtid? Om man tror det så är ju det här avslöjandet i Aftonbladet breaking news och världsbilden krackelerar och man får ta tio djupa, långsamma andetag för att undvika att få en hjärtattack. Men jag tror faktiskt inte att det är speciellt många som tror att Sveriges mästerkock, med flera andra program, är "på riktigt" och att maten inte smakas av på det sätt som det ser ut att göra i det redigerade programmet... Om avsnittet igår så kan man ju säga att jag blev lite förvånad över att det inte var något grinande den här gången, det är det enda som var förbluffande faktiskt. Annars har deltagarna varit grinollar-lottor men inte den här gången. Det var skönt att se ett tår-löst avsnitt.



http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article14452995.ab











 

Av theotherside - 1 mars 2012 12:10

Ojoj Indy Jones på Blu-ray, det smakar inte så illa direkt. Å andra sidan så tror jag ju att vi snart, i alla fall när alla Star wars-filmer har pressats ut på bio i 3D, kommer få se ett återbesök av Indiana i det nya, fina formatet också. Men det är bara en gissning, Spielberg är väl inte riktigt lika het på gröten att kasta ut sina gamla filmer i nytt format igen men med Star wars så bestämmer väl George Lucas helt och hållet på egen hand. Nåja, Indiana Jones ska naturligtvis finnas ute på en maffig Blu-Ray utgåva sprängladdad med extramaterial. Jag är däremot lite på det oklara med huruvida jag kommer att köpa den här boxen, för jag tror jag klarar mig med den, visserligen i vanlig dvd-kvalla enbart, box jag redan har och jag har inget stort behov av att se filmerna igen i ny, finare bild- och ljudkvalité. Men en vacker dag så har man väl införskaffat den nya, också...




http://www.youtube.com/watch?v=wYkd1QzA-uM&feature=player_embedded











 

Av theotherside - 1 mars 2012 02:15

Ja man kan kort och gott säga att regissören bakom den här filmen, James Watkins, kan sitt hantverk men å andra sidan så överraskar han inte speciellt mycket- det som man har sett i framför allt Instängd och Eden Lake återfinns i The woman in black, eller så tycker man bara att mycket känns välbekant på grund av att man har sett x antal "hunted house"-filmer genom åren. Kort och gott känns mycket litet, eller rättare sagt ingenting, nytt i den här filmen även fast den är hyfsat kompetent utförd förutom vissa delar och speciellt slutet. Vill man se en klassisk spökhistoria med inga överraskningar att tala om så är den här filmen perfekt, för The woman in black lär bara skrämma dem som är nybörjare inom skräckgenren. 







LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.






Åh, förhandssnacket om huruvida Harry Potter-skådisen Daniel Radcliffe ska "klara" av en roll i lite mer "vuxet" innehåll har det tisslat och tasslat om en längre stund, men de som har sett honom som Potter har sett hela hans skådespelarregister. Här ser han i tur och ordning ut- ledsen ( som hans lillgamla son så förtretligt måste konstatera redan i de första scenerna, "pappa ser ledsen ut", suck), förvånad, lite smårädd, ännu mer förvånad. Ja, ungefär så kan man sammanfatta Radcliffes insats i den här filmen. Det handlar kort och gott inte om något stort skådespeleri, utan ungefär likadant som han har presterat som Potter. Ingen Oscar här inte, och det ska han inte heller ha ( inte för att den här hade en suck av en chans att ens bli nominerad till något Oscars-pris, men ändock). 


 



Skrämseleffekterna, om man nu får kalla dem för sådant längre, är de gamla vanliga- knarrande dörrar, fotsteg i ett hus som ska vara tomt, knarrande stolar, "något" smyger långsamt fram mot Radcliffe men när han vänder sig om är det försvunnet, plötsligt framhoppande ansikten i fönsterrutor etc etc. Ja ni hör ju, det gamla skrämselartelleriet har plockats fram här och det känns som att de hör hemma i samma tid som filmen utspelar sig, mitten av 1800-talet. Man blir helt enkelt inte rädd för sådant längre, om man har sett x antal skräckfilmer.

Och slutet, ja... Herregud, det var länge sedan man såg ett så patetiskt och tråkigt slut. Det känns mest som att regissören inte har en aning om hur han vill avsluta berättelsen, så även där används en utsliten kliché där huvudpersonen får återförenas med sin saknade, döde hustru. Dubbel-suck.


The woman in black var inte alls så bra som jag hade hoppats på, men som spökstory duger den att plockas fram på årets Halloween-förfest för att deltagarna ska komma i någorlunda bra stämning men sedan glöms den här snabbt bort...






   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards