Direktlänk till inlägg 25 mars 2012

Bitter Feast

Av theotherside - 25 mars 2012 03:14

Ja, vad ska man egentligen säga om den här filmen? Först och främst var det inte riktigt vad jag hade förväntat mig, men det största problemet var nog att den kändes som att den pågick för evigt ( 1 timme 44 minuter kan kännas som en evighet då man inte riktigt blir engagerad i vad som händer eller bryr sig om karaktärerna). Bitter Feast funkar väl, men den är varken för den som älskar gore och splatter eller för den som vill se en Saw-kopia och filmen hamnar någonstans mitt i mellan utan att riktigt engagera...







LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.






Bitter Feast kan få en tumme upp för hur man skildrar något som det flesta ägnar sig åt- att blogga men framför allt att spy ut galla över saker och ting som vi kanske inte har så bra koll på som vi tror att vi har. I det här fallet är det matbloggaren J.T Franks som spyr galla över precis allt som kocken Peter åstadkommer, även om bloggaren verkar ha svårt för precis all mat som finns. Jag måste säga att en del sågningar var riktigt fyndiga, och där har regissören gjort riktigt bra ifrån sig för det är verkligen riktigt jäkla elaka saker som bloggaren skriver. Men någonstans i den här kedjan finns ju de "drabbade", och i kocken Peters fall så slutar det med sviktande tittarsiffror och att han får sparken. Klart som fan att man då känner sig nödgad att gå bananas på en bloggare, som stegvis inte visar sig vara den utmärkte provsmakaren med smaklökar som Gud himself. 




       




Nej det här blir aldrig riktigt bra eller sevärt tyvärr, jag hade förväntat mig något helt annat och speciellt irriterande är det att man inte riktigt vet vem man ska heja på- kocken eller bloggaren, eller är de båda lika goda kålsupare när allt kommer omkring?





    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards