Alla inlägg under september 2011

Av theotherside - 29 september 2011 06:29

Det är tydligen appar, speciellt Wordfeud och Facebook, som sägs vara orsaken till operatören 3:s haveri tidigare i veckan. 3G-nätet blev, och är fortfarande, överbelastat på grund av den mängd trafik dessa två orsakar. 

Men är det inte detta som 4G skulle fixa, då man med den nya generationens mobilnät ska prioritera datatrafik framför telefonsatal? Och Telia, som har kommit längst med utbyggnaden av det nya nätet, kan väl börja använda sig av 4G istället för 3G på flera håll?! Man tycker ju att det borde avlasta lite för dem som fortfarande bara kan använda sig av 3G-nätet. 

Samtidigt tycker jag att det är intressant vilken utveckling som har skett bara i år hittills- med alla dessa surfplattor och smartphones som hela tiden ökar mängden data. Kommer våra nät alls att hänga med i utvcklinge?! Och de kommentarer som 3 fick när nätet låg nere vittnar ju om hur beroende vi är av Internet och att det "alltid" ska vara tillgängligt. Lite skrämmande, samtidigt...





http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13698193.ab









Framtiden, eller behövs det snart ett 5G till och med?



  

Av theotherside - 28 september 2011 22:06

Jag kan nästan gå så långt som att satsa en tia på att Helena Trus inte hade uppmanat juryn att strunta i könet om det hade varit killarna som var överlägsna. Då hade det minsann låtit radikalt annorlunda, misstänker jag. Men strunta i killarna, rösta fram tjejerna istället för det är ju för killarnas eget bästa... Jodå! Säkert. Hade det stått att man skulle rösta på killarna för tjejernas eget bästa hade hon förmodligen fått sparken från Aftonbladet...




http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/kronikorer/helenatrus/article13697781.ab








 

Av theotherside - 28 september 2011 00:13

Allvarligt, jag begriper inte hur bonden som har upplåtit sin åker som inspelningsplats för Rihannas kommande video, kan beklaga sig över att sångerskan tydligen springer omkring topless... Med förklaringen att att det var hans mark och att han tyckte att det var olämpligt... Jag kliar mig i huvudet, funderar lite men konstaterar sedan att det måste röra sig om en gammal bonde.

Rihanna, om du läser det här- jag har en stor åker och du är välkommen hit att spela in nästa video när du vill, topless eller inte topless;P




http://www.expressen.se/noje/extra/1.2573767/rihanna-topless-i-nya-videon








Ursch, ursch tänkte bonden och rökte på pipan och kliade sig i skägget. Sånt här vill ja då inte ha på min gård.


  

Av theotherside - 27 september 2011 23:00

" Mel Brooks berättade för Fangoria om sin kärlek till skräckfilmen. Han berättade också att han har ett manus och en regissör för sin nya film Pizzaman, en slasher, och att man planerar att filma nu under hösten eller vintern. Pizzaman skrevs för länge sedan av hans samarbetspartner Steve Haberman (Dracula – Död men lycklig), som också kommer att regissera filmen.


Brooks säger att filmen handlar om en ung man som varit oskyldigt inspärrad på dårhus. Tiden på dårhuset har gjort honom galen och när han kommer ut bestämmer han sig för att göra upp med samhället, med de människor som satte honom där, ja med nästan vem som helst. Genom att bli en pizzaman får han utlopp för sina hämndbegär. Ibland dyker det upp problem, men ibland kommer även en oväntad seger, där en bad guy vi hatar kommer i hans väg. Precis som iFlugan när den tuffa jäveln i baren försöker bryta Seth Brundles arm och han lätt krossar den andre mannens arm, säger Brooks."

Från rysarnytt.se



Åhå, det här låter grymt bra och lovande och med tanke på att det är Brook som gör filmen så blir det förmodligen en hel del med glimten i ögat. Nu är det bara att börja längta efter Pizzaman;P






 

Av theotherside - 27 september 2011 19:50

Äntligen dags för nya avsnitt av både Simpsons och Family guy på TV6, med start 20.00 Nu hoppas jag verkligen att Simpsons börjar bättra sig lite jämfört med hur de andra nya avsnitten har varit hittills, för de har inte varit någon höjdare direkt medan Family Guy har bara blivit bättre och bättre med tiden, precis som med ett fint vin;P Men från och med nu är tisdagskvällarna räddade och man slipper sitta och slötitta på Idol!





 

Av theotherside - 27 september 2011 19:10

Jag vet inte om det har något med varandra att göra, men mitt virusskydd tar relativt ofta bort cookies och det kan kanske vara de cookies som Facebook  har "vänligheten" att utan min eller andras vetskap har installerat? Som jag länge har sagt, större övervakningssajt än Facebook har aldrig skådats tidigare, och de gör vad de vill verkar det som. Stasi och Gestapo blickar avundsjukt på Big brother- Facebook, ack om denna teknik bara hade funnits tidigare...Ack, ack.




http://www.expressen.se/nyheter/1.2573971/facebook-overvakar-dig-pa-natet-efter-att-du-loggat-ut







 

Av theotherside - 27 september 2011 13:56

Åjo nog ser jag allt att den här filmen med all säkerhet inte kommer att vara något mästerverk, men en hyggligt avslappnad film som inte anstränger de små grå cellerna är väl aldrig helt fel det heller? Det tror jag att den här filmen kommer att vara och med tanke på att regissören har gjort Bubba Ho-Tep tidigare så tror jag att det här ändå kan bli ganska underhållande.





http://www.youtube.com/watch?v=iJh_NA87hIY








 

Av theotherside - 27 september 2011 00:50

Jamen vad tusan, inte visste jag att TV1000 hade börjat med lite nyare "vuxenfilm" efter midnatt... Tidigare har det ju bara varit gammal skit från 2000-talets början, ibland till och med ännu äldre filmer, men numera har de lite nytt material och bland annat Bree's big campout är ju till och med från 2009;P Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om filmens omslag mer än att tvättbjörnen nere i vänstra hörnet stör mig en smula för det känns som att filmen då är nära besläktad med "komedifilmer om djur som ger sig på människor" såsom Furry revenge med Brendan Fraser...











 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards