Alla inlägg den 26 september 2011

Av theotherside - 26 september 2011 19:42

Shit, jag blev nästan jävligt sugen på att spela det kommande Batman: Arkham City bara för att jag älskar Jokern. Och här verkar han ha ätit ett eller två crazy-piller för mycket;D





http://www.youtube.com/watch?v=BQQMjcqqiTA&feature=player_embedded#!










 

Av theotherside - 26 september 2011 18:46

Det enda jag klagar över när det handlar om Catwomans dräkt är varför huvudet lämnas "framme"... Då tycker jag den gamla dräkten i Batman returns var betydligt bättre, men Anne Hathaways dräkt funkar den också;) 





http://www.nextmovie.com/blog/anne-hathaway-catwoman/



http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/film/article13681749.ab








 

Av theotherside - 26 september 2011 15:55

Ja, vad hade man förväntat sig- konservativa användare vill aldrig ha förändringar utan det ska vara precis som det alltid har varit tills de tröttnar på alltsammans och sedan lämnar en sida just för att ingenting förändras och allt är som det alltid har varit. Förmodligen tar det en stund innan man har vant sig vid det nya, så man ska inte dra alltför stora växlar av att många användare-just nu- anser att förändringarna är dåliga. Fråga användarna om en månad istället, så får vi se hur svaren ser ut.

I övrigt tycker jag att en kommentator har alldeles rätt, Facebook är gratis att använda och så länge det inte kostar något så har Facebook all rätt i världen att förändra sidan precis hur de vill. Sedan har man ju alltid egna, personliga åsikter och visst ska man framföra dem för att se om de ansvariga kanske ändrar sig och möter åsikterna, men gillar man det inte alls har man all rätt att avsluta sitt konto ( vilket jag hoppas att alltfler börjar göra). Så, take it or leave it, enklare kan det inte bli?





http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13682902.ab









 

Av theotherside - 26 september 2011 10:27

Tydligen så är Quentin Tarantino sugen på att göra en fortsättning på Inglourious basterds, vilket kanske kan bli intressant. Jag tillhörde inte skaran som genast föll pladask för Inglourious basterds, jag tyckte att den var bland det tråkigaste som Tarantino har gjort hittills, men ingenting säger ju att uppföljaren skulle gå i samma spår som första filmen?;P I och för sig har Tarantino så många intressanta projekt på gång att jag nog håller det för troligt att det dröjer några år innan den här uppföljaren blir av, om den alls blir av. Kanske med en annan regissör vid spakarna?! 



http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/film/article13681846.ab








 

Av theotherside - 26 september 2011 10:07

Men herregud, får britterna först nu se den oklippta ( förutom ett enda klipp tydligen) versionen av gamla filmen  Cannibal Holocaust? Jag tycker att det var mycket väsen för ingenting när jag såg den här omtalade filmen, och det enda som möjligen fortfarande kan upplevas som chockerande är de omtalade djurscenerna, där verkliga djur faktiskt blir dödade och flådda på riktigt. Utöver detta tyckte jag inte att det fanns någonting som var särskilt upprörande eller äckligt med filmen, hårdhudad som man har blivit efter att ha sett sådant som förekommer på film i dag. Däremot är jag inte helt säker på om jag har sett den helt igenom ocensuerade versionen- det fanns gott om blod och så djurscenerna m.m men någon scen kan ju förstås ha varit borta från den version jag har sett, så man kan ju hoppas att de här DVD-filmerna letar sig hit till Sverige också. 






http://www.aftonbladet.se/kultur/article13681678.ab








 

Av theotherside - 26 september 2011 02:00

Jag är inte nöjd med Gustafsson 3 tr, den var inte alls bra och man hade ju förväntat sig lite mer av herr Gustafsson men istället dammar han i princip av tre gamla välbekanta roller och använder dem återigen! Det är bra med återvinning, men mindre bra att ägna sig åt det i sådana här sammanhang. Ingenting kändes speciellt nytt, det mesta hade man sett så många gånger tidigare. Den enda som funkade var den gamla, kåta gubben- han hade en rolig scen åtminstone- och jag tycker Robert Gustafsson skulle ha gjort bara denne karaktär och överlåtit de andra rollerna åt någon annan komiker istället. Det blev helt enkelt för mycket Gustafsson, och det säger jag trots att jag tycker om Robert. Trist, men jag hade egentligen inte så stora förhoppningar på serien så jag känner mig inte alltför besviken. 



Tre figurer som man redan har sett, kändes det mest som och tyvärr hade återkomsten ingenting nytt att komma med...



Den andra premiären var Time out, som var betydligt bättre än de två föregående förlängda programmen och jag tror det mest berodde på Claes Malmberg! Han var riktigt bra i alla fall. Glatt överraskad blev jag av Veronica Wagner, ty oftast brukar de yngre idrottsstjärnorna knappt våga öppna munnen men Veronica hade inget problem med det men däremot kändes det som att de övriga, komikerna framför allt, inte alls lyssnade på henne eller brydde sig om henne. Dåligt, och fokus låg väldigt mycket på den frispråkige tysken!




Börjar att bli en riktig långkörare i TV4. Ibland undrar man dock över vad som gör att Time out fungerar och fortsätter att visas år efter år efter år... Jag hoppas bara att de har modet att lägga ned den här serien innan det blir som med Parlamentet... 


   

Av theotherside - 26 september 2011 01:15

Enligt regissören, Joe Raffa, så utlovar han redan nu att den här filmen, Six Degrees of Hell, ska bli nästa års läskigaste film så nu hoppas jag att han lyckas leverera;P Teasern gjorde mig inte riktigt sugen på filmen, så jag hoppas att den kommande, längre trailern har lite mer att erbjuda, men visst blev man lite nyfiken i alla fall! 








http://www.youtube.com/watch?v=BTWz4xQN5rg&feature=player_embedded










 

Av theotherside - 26 september 2011 00:47

Jag gillar Liam Neeson och det kanske är det tyngsta skälet till att jag förmodligen kommer att se på den här filmen, men efter att ha sett den här första trailern så måste jag säga att den ser riktigt lovande ut faktiskt, så det är ett plus i kanten. Förutom det så är det också regissören till The A-team som har gjort The Grey, och även om A-team var en smula överdriven ibland så var den ändå en härlig actionrökare och jag tror och hoppas att den här kan bli något liknande, fast kanske i lite mindre skala...





http://www.youtube.com/watch?v=Ad7MGh1iONo










 


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards