Alla inlägg under september 2011

Av theotherside - 23 september 2011 01:15

Det verkar inte gå så vidare bra för The Playboy Club, vars första avsnitt enbart lockade till sig fem miljoner tittare. Det kan ju kanske ha berott på en annan serie som lockade storpublik, men varför åh varför göra en serie om Playboy barnvänligt? Den målgruppen kan man ju ändå inte locka, eftersom de ju förmodligen varken bryr sig om Playboys TV-kanal eller tidningen, så jag undrar hur de egentligen tänkte på den här punkten.

Återstår att se om den här serien överhuvudtaget kommer att visas på svenskt TV. Kan inte TV6 vara hyggliga och köpa in den?! De sänder ju redan så mycket annan skit (höhö)!








 

Av theotherside - 23 september 2011 00:30

Bara funderar lite efter att ha läst Monica Gunnes krönika med titeln "Nätporr får män att rata vanliga kvinnor". Är det dåligt, då? Iderligen får vi ju annars höra i var och varannan tidning hur dåliga vi män är, vad som ska "presteras" i sänghalmen, att man ska se ut si och så för att få en dejt ( gäller ju även kvinnor) osv osv. Det är ganska tröttsamt, faktiskt. Och det här med dejting, det är mycket på kvinnan villkor och det är jag som raggar, aldrig kvinnan och det är således jag som ska komma på vad jag ska säga, hur jag ska göra mig själv intressant. Och så ska man ju dessutom se ut på ett bra sätt, vilket jag konstant misslyckas med.

Nej, enklare att dra igång en porrfilm på nätet och få dels se vad man vill, det man tänder på, och bara njuta... 

Vilken bild är det som portioneras ut till tusentals kvinnor och tjejer genom alla de kärleksfilmer som de konsumerar? Varför är aldrig det utsatt för kritiska ögon och utredningar? För ett tag sedan kom en undersökning som visade att kvinnor hade en aning för höga krav på "den perfekta mannen" och "den perfekta dejten" just på grund av allt vackert och sockersött de hade sett i kärlekskomedier. Vem orkar leva upp till det? Dessutom ska man orka med att älska i tjugotre timmar i sträck och kuken ska alltid vara stenhård och redo, är den inte det är man inte mycket värd som man längre. 

Jag tycker det är bra med nätporren, och att även vi som inte har de fysiska attraktiva dragen får njuta. Sen är det tråkigt för dem vars porrsurfande blir ett beroende, men vi kan väl inte räkna med att få någon hjälp med detta förstås... 




http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/monicagunne/article13663903.ab







 

Av theotherside - 22 september 2011 23:45

Arnold Schwarzeneggers kommande memoarer måste man defnitivt läsa, för han har minst sagt haft ett jäkla intressant liv. Att gå från kroppsbyggare till att bli en hyfsat respekterad actionskådis och dessutom bli guvernör är det inte många som skulle kunna göra, minst sagt. 





http://www.svd.se/kultur/schwarzenegger-ger-ut-memoarer_6493086.svd








 

Av theotherside - 22 september 2011 22:52

Jahapp det var väl egentligen bara en tidsfråga innan de skulle ge sig på Scarface, så nu bävar man inför vilka andra klassiker som ska misshandlas på grund av att idétorka råder i Hollywood. Vågar man ta sig an Gudfadern snart, kanske?!

Tror det blir en av de unga skådisarna som finns i drömfabriken i dag som får spela en yngre versoin av Al Pacinos roll. Det är ju populärt att kasta in ungtupparna i sådant här, så min gissning blir att det förmodligen blir någon prettyboy från te.x Twilight eller någon annan yngling som får jobbet. Tyvärr, får man väl tillägga också...




http://www.moviezine.se/artikel/8352-ny-scarface-paring-g







 

Av theotherside - 21 september 2011 22:15

Jag ska närvara vid rekryteringsmässan som imorgon håller till i Pontushallen i Luleå, och det är några faktorer som orar mig- dels det att det förmodligen kommer att vara många som besöker mässan, och jag är inte något vidare när det finns många andra runtomkring. Det andra är att jag inte riktigt vet var fan Pontushallen finns i Luleå, jag hittar alldeles vansinnigt dåligt i Luleå. Det går ju att avhjälpa genom att hela enkelt fråga sig fram, men jag har studerat en karta på nätet och jag tror att jag kommer att lyckas hitta dit på egen hand. Ett annat är oron över vädret, det blir inte så roligt att gå genom halva stan medan det spöregnar. Gush... jag avskyr sådant här men samtidigt är det den enda framkomliga vägen- om man vill märkas måste man ju synas i dagens läge, och man måste visa upp sig och helst ska man vara på sitt allra bästa, mest soliga humör just den dagen också- i det här fallet imorgon- och det är inte alltid man lyckas time in det där, att man ska vara sitt allra bästa jag precis den eller den dagen. Men man får göra så gott man kan, helt enkelt. Och vem vet, kanske blir det som de säger i reklam för mässan- kanske väntar ditt framtida arbete här?





http://luleaexpo.se/arrangemang/rekryteraflera/2011/rekryteraflera.4.3c852e4112be4fd7b2a800025704.html









 

Av theotherside - 21 september 2011 21:31

Vilken lycka man måste ha om man råkar vara vän med Maggie Gyllenhaal, i alla fall om man är kvinna! För nu är det så att Maggie lånar ut dildos och vibratorer till sina vänner eftersom hon har fått så många sedan företag skickat dem till skådespelerskan på grund av Maggies nya film, Hysteria. Känns kanske inte som att man ska ta den här artikeln på alltför stort allvar, för dess syfte är framför allt att lyfta fram Maggies nya film. Men kul för hennes vänner, men varför vill Maggie ha tillbaka leksakerna efter sex månader? Jag hoppas att hon inte behåller leksakerna...




http://www.expressen.se/noje/extra/1.2567757/maggie-gyllenhaal-lanar-ut-sexleksaker-till-vannerna









 

Av theotherside - 21 september 2011 18:58

Jaha, strular det nu igen för den kommande filmen i Terminator-serien... Inte för att jag direkt var övertygad om att Justin Lin skulle ha gjort något bra med filmserien, men det lät ju i alla fall bra att James Cameron var inblandad i manusarbetet... Nu vet jag inte vilken regissör som tar över, men helst av allt skulle man ju vilja att de struntade i alltsammans!






http://www.moviezine.se/artikel/8344-regissoren-lamnar-terminator-5









 

Av theotherside - 21 september 2011 14:57

Jag råkade mer eller mindre snubbla in i Goldfinger när jag tidigare i dag zappade mellan tv-kanalerna, och inte visste jag att TV4 film sände sådana här klassiker mitt på vardagarna, dessutom en av de riktigt stora Bondklassikerna.


Goldfinger har väldigt mycket godis att bjuda på för den som tycker om James Bond, inte minst en riktigt bra skurk som använder sig av sin hatt för att döda folk, Oddjob- han kan vara, vid sidan om Jaws, en av de allra bästa skurk-sidekicks som någonsin skapats. 

Sedan återfinns ju också Gert Fröbe som Goldfinger- kanske inte i samma dignitet som andra skurkar i Bonduniversum och Blofeld spöar honom vilken dag i veckan, men i just Goldfinger så fungerar han utmärkt även om jag gärna hade sett honom kunna vara lite mer brutal ibland!

Och så har man inte ens hunnit nämna den ordlek som finns med Bondbruden i den här rullen- Pussy Galore, spelad av Honor Blackman som dessutom är äldre än Bond vilket inte är det vanligaste i Bondsammanhang. Att hon just fick Pussy som efternamn måste ha vållat lite rabalder när filmen kom.


En del saker känns lite töntiga, och då framför allt Bonds lek med sin fångvaktare när Bond sitter inlåst- han går fram till fängelsedörren två gånger, den tredje gången blinkar han åt vakten och sjunker ned bakom dörren och vakten går fram, ser inte röken av Bond, öppnar celldörren och blir övermannad. Sådana flykter hade inte fungerat i dagens filmer;P Men även om den här filmen har några år på nacken så funkar den fortfarande, liksom många av de andra Bondfilmerna. Lite otroligt faktiskt, om man tänker efter lite...






 




Vackra Shirley Eaton blev ett av Goldfingers offer, helt målad i guld, från topp till tå. Rykten har senare cirkulerat om att hon hade dött på grund av att huden inte kan andas om den blir målad i guld, men en enkel kontroll på imdb.com så kan man se att skådisen fortsatte göra roller även efter den här filmen;P



En riktigt välklädd sidekick. Kanske en av de coolaste som någonsin har funnits med i Bondsammanhang?! Mjo, tror nästan det faktiskt...   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards