Alla inlägg under augusti 2011

Av theotherside - 10 augusti 2011 23:45

Nya tv-serien ska bli en modern version av Frankenstein, och ska skrivas av två som tidigare har hållit på med House. Det kan bli riktigt intressant det här, hoppas jag! 





http://www.svd.se/kultur/frankenstein-gors-om-for-tv_6380314.svd











 

Av theotherside - 10 augusti 2011 22:38

Ehm det här att Hope Solo tydligen ska kasta av sig kläderna i Body Issue får man betrakta som goda nyheter!!!! Solo är verkligen jättevacker, nämligen. 





http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslagsfotboll/ovrigalandslag/article13449530.ab












 

Av theotherside - 9 augusti 2011 17:49

Herregud- men har man pengar så har man ju förstås, men att lägga ut 150 000 kronor på frisyren en gång i veckan låter väldigt extremt!!! Jag skulle om jag hade så mycket pengar som Rihanna spendera på mycket andra saker och jag vet inte ens om jag skulle gå till frisören överhuvudtaget faktiskt! 






http://www.expressen.se/noje/extra/1.2522928/rihanna-har-en-harresande-hog-frisorrakning









 

Av theotherside - 9 augusti 2011 01:30

Jag brukar tycka om "rape and revenge"-filmer men No moriré sola är ingen höjdare och tyvärr verkar det som att, stundtals, tjejerna är riktiga våp och inte alls gör något motstånd och att de bara tillåter det att hända. I och för sig, vad vet jag om hur man reagerar när man uppenbarligen befinner sig i underläge och vapen riktas mot en, men det känns ändå inte riktigt "äkta" av någon anledning. Att filmen påminner lite om en dokumentär gör inte saken bättre- flmen är gjort 2008 men det känns som att den lika gärna hade kunnat vara gjord på 70-talet ty den dåliga bilden, fotot och skådespeleriet vittnar om att regissören förmodligen har tittat en hel del på I spit on your grave, men han har inte lyckats göra någon bra, modern version av filmen. 




Läs inte mer om du inte har sett filmen!





Det bästa med No moriré sola är faktiskt hämnden- tjejerna tar en ganska gruvlig hämnd på männen som våldfört sig på dem, men tyvärr saknas det lite engagemang och äkta, blodiga scener. Inte för att alla sådana här filmer måste innehålla scener där killarna får pitten avskuren och intryckt i munnen för det de har gjort, men jag tycker ändå att lite sådana scener ska finnas med i en sådan här film i alla fall. Bästa scenen är den då "ledaren" får sitt rättmätiga straff och först blir skjuten men ändå lyckas springa iväg men "oturligt" hamnar mitt i ett fält med vilda djur som börjar käka på honom, men tyvärr får vi ingenting se av detta... 


No moriré sola är en tämligen oblodig film, och det är inte mycket detaljer som man får se egentligen, vilket jag tycker är jävligt tråkigt. "Våldtäktscenen" känns mest som välregisserat skådespeleri, den känns inte alls äkta och man får ingen känsla av att kvinnorna kämpar emot eller på riktigt försöker att avvärja sex-handlingarna. Men som sagt, hämnden blir något bättre. 


No moriré sola förpassas snabbt till glömskan och är ingen film jag kommer att se om på ett bra tag. Jag hade förväntat mig betydligt mer än såhär...



















 

Av theotherside - 8 augusti 2011 18:28

Jag skulle kunna tänka mig att ha en "egen" registreringsskylt istället för att ha den vanliga, tråkiga med bokstäver och siffror. Men jag vet inte vad som i så fall skulle stå där, och jag har inget roligt eget förslag direkt. Men tydligen får man inte ha vad som helst heller- bl.a ville någon ha texten SEXYBOY men fick avslag för det.


Men däremot vet jag inte varför man måste nämna att det är populärast bland män att ha egen skylt?! Spelar det någon avgörande roll, egentligen?





http://svt.se/2.22620/1.2498161/flest_man_vill_ha_egna_bilskyltar








 

Av theotherside - 8 augusti 2011 01:40

Ursch, den här nya krisen och oron på börsarna och allt vad det nu handlar om var verkligen inte vad världen behövde efter att vi klarade oss igenom den senaste finanskrisen. Ska det bli samma sak omigen nu med arbetslöshet och nästintill omöjligt att hitta jobb någonstans? I och för sig så verkar den svenska marknaden vara stabil för tillfället men sådant kan ju förändras snabbt och vi är ju med i EU och påverkas av sådant som händer runtomkring i världen så varför ska vi klara oss helskinnade...





http://www.expressen.se/ekonomi/1.2521307/turbulens-vantar-pa-varldens-borser








 

Av theotherside - 7 augusti 2011 23:08

Jag tror ju inte att den nya filmen på något sätt kommer att kunna jämföras med de filmer som Arnold Schwarzenegger spelade titelrollen i, men å andra sidan så spelar det inte så stor roll. Efter att ha sett en fightscen från filmen så är jag övertygad om att filmen kommer att vara våldsam och blodig, och det är det viktigaste- ingen mestig produkt som inte visar blod och avhuggna huvuden, Conan är ingen barnstory direkt.


Och det vore jävligt nice om de lyckas med föresatsen att få med Arnold i en eventuell fortsättning, om den första filmen lyckas! Vi får se hur det går snart, då det inte är så länge kvar innan nya Conan gör entre. Men jag tycker fortfarande att Jason Momoa känns fel som Conan, men jag får väl se om jag ändrar mig efter att man har fått se resultatet...






http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/film/article13430621.ab








 


Av theotherside - 7 augusti 2011 14:20

Jag vet inte riktigt vad som var meningen med den här lilla artikeln i Expressen, som kort och gott handlar om att Beyonce beundrar sin vän Gwyneth Paltrow... Känns som lite sommar-brist-på-nyheter, liksom. Och jag vet inte heller riktigt varför jag skriver om det, mer än att jag inte tycker att Beyonce har något att eftersträva längre- hon säljer massor med skivor, hon är en av världens största kvinnliga artister, hon är fantastiskt snygg och samtidigt som hennes filmkarriär kanske skulle kunna gå lite bättre;P





http://www.expressen.se/noje/musik/1.2520781/beyonce-vill-bli-mer-som-paltrow









 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards