Alla inlägg den 12 november 2013

Av theotherside - 12 november 2013 18:15

Det är konstigt att inte Bettie Page åtnjuter samma status som te.x Marilyn Monroe, men den här kvinnan är intressantare och i alla fall jag vet alldeles för lite om Page. Men jag vill veta mer och det är sällan man har anledning att se fram emot en dokumentär men den här blir jag i alla fall intresserad av att spana in! Dita von Teese verkar vara en modern arvtagerska till Page, i alla fall om man ska tro på Googles rekommendationer. Page var en helt fantastiskt vacker och sensuell kvinna ( om man ska tro de bilder som finns på nätet) och om hon hade varit stor idag hade hon förmodligen fått vara med i framför allt skräckfilmer. Men den här otroligt vackra, sexiga människan vill jag veta lite mer om och kommer ta mig en titt på den här dokumentären!











   

Av theotherside - 12 november 2013 15:35

Påtal om skådespelare som säger att de inte ska göra saker något mer, roller osv, så ska tydligen "porrdrottningen" Jenna Jameson göra comeback igen inom adult industrin. Jag vet inte riktigt om jag överhuvudtaget bryr mig om den här comebacken och jag har aldrig varit speciellt intresserad av Jenna. De flesta filmer med henne som man har sett har varit i mitt tycke tråkiga, och det finns så många andra porrskådespelare som kommit fram de sista åren som gör att jag inte alls bryr mig om Jenna Jameson. 

Däremot förstår jag inte riktigt varför hon inte har gjort samma sak som Sasha Grey numera sysselsätter sig med, nämligen medverkar i skräckfilmer. Sasha har ju lyckats riktigt bra ( i vissa fall) och jag tror Jenna skulle kunna göra sig ett namn inom skräckfilmerna! Jag vet att hon redan har gjort inhopp i skräcksammanhang tidigare, men med väldigt mindre lyckat resultat om man ska säga det snällt.


Och jag har vidare svårt att förstå varför Jenna Jameson "måste" tillbaka just till porr, eftersom man dels i artikeln skriver att Jenna har ett "imperium" och borde därigenom dra in tillräckligt med klöver så att hennes familj ska slippa gå omkring och söka mat i närmaste container eller sopkorg(!). 


Nåja, fans har hon ju definitivt kvar så den här hastiga och ( inte så) lustiga comebacken gör garanterat att Jenna Jameson har något att göra om dagarna...




http://nyheter24.se/noje/hollywood/756763-jenna-jameson-borjar-med-porr-igen









 

Av theotherside - 12 november 2013 15:13

Det handlar om pänningar och att ge bort sin själ för att därefter garanteras en plats i skärselden på domens dag ty skådespelare som säger "aldrig igen" verkar kunna locas tillbaka ändå, om penningarna är i tillräckligt stora pengapåsar som skulle göra Joakim von Anka grön av avundsjuka. 

För det verkar inte bättre än att det ska komma en tsunamivåg med nya Beck-filmer, och tappa inte hakan av förvåning över att det tydligen ska förhålla sig på så vis att Peter Haber och Michael Persbrandt gör comeback som ni vet vilka. 

Vi kan vara lugna med att det inte kommer att räcka med åtta nya filmer utan deckarsuget i den här gudsförgätna hålan vi kallar Sverige verkar omättligt och om inga nya Beck-Wallander-Huss-Werne spelas in, ja vad ska då svenska folket ta sig till på söndagskvällarna? Det blir ju tröttsamt att se repriseringar av gamla Beck-Wallander-Huss-Werne, förstås. 

 

Nya idéer och spännande projekt verkar vara som bortblåsta i film-Sverige, vi vill vara kvar och trampa omkring i ett träsk som om världen har stannat i 1990-talet. Som så många gånger tidigare så sneglar jag avundsjukt mot Norge och våra grannar har så mycket intressantare saker i piplinen. 

 

En enda sak kan göra de nya Beck-filmerna intressanta, och det är om Beck och Gunvald börjar närma sig slutet av karriärerna och filmerna liksom sammanfattar den "nya hårda tiden" vs "den gamla hederliga tiden" och att dessa karaktärer i den allra sista (!) filmen antingen dör, eller i vart fall pensioneras. Sedan är det ju guldläge att göra remake på hela skiten därefter, så kan man prångla ur sig Beck-filmer i all evighet...

 

 

http://www.moviezine.se/artikel/15088-haber-och-persbrandt-gor-8-nya-beckfilmer








 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards