Alla inlägg den 30 november 2012

Av theotherside - 30 november 2012 23:36

Den här filmen var nästan bortom dåligt. Man borde ersätta ordet uruselt i ordboken med titeln på den här filmen, för vill man veta vad uruselt verkligen betyder så förstår man det förhoppningsvis efter att man har plågat sig igenom The Taint. Ok för att det är lågbudget och mest liknar ett projekt gjort av filmelever som går sista året på medielinjen som examensarbete, men man kunde kanske ha försökt att göra en lite mer seriös film? 




LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.




Tack och lov är filmen kort, det är nog den enda fördelen som The Taint har faktiskt. Men något är lite fel när man känner nästan mer för två kaniner i en tecknad sekvens i filmen, än vad man gör för karaktärerna. Även om det är väldigt mycket överspel precis hela tiden, så tycker jag om framför allt huvudpersonen som är löjligt löjlig(!). Här finns också en hel del scener som man aldrig skulle hitta i en stor, påkostad film och det är alltid trevligt att se sådant som inte många skulle vilja se ( antar jag i alla fall). 



       


                     

He is all american, ladies.

 

 


Jag gillar inte alls hur män gestaltas i den här filmen, att alla snubbar blir kvinnohatande idioter när deras kukar har växt och testeronet sprutar och de går omkring på ett zombieliknande sätt. Den enda karln som är normal är den konstiga, lite feminina huvudperson, vilket i alla fall för mig för tankarna till att det är så killar måste vara för att inte vara äckliga män.


The Taint är verkligen ingen film som kommer att gå till världshistorien, och det var knappt jag orkade se klart den heller. 






 

Av theotherside - 30 november 2012 22:41

Det märks väldigt tydligt, tycker jag, att "writers of The Hangover" har varit inblanade i den här filmen för det jag ser i trailern verkar vara en form av light-version av det som de -vuxna-råkar ut för i "Baksmällan"-filmerna. Och jag tror inte riktigt att jag har någon lust att se det här, faktiskt. Å andra sidan kanske den funkar en tråkig söndagskväll, men av det man får se i den här trailern så verkar det vara av ungefär samma material som man har fått se i x antal liknande komedifilmer, så man ska kanske inte vänta sig att "21 and over" bryter ny mark(!)






http://www.youtube.com/watch?v=c75o8dtli6A










 

















Av theotherside - 30 november 2012 22:37

Nu visar ny forskning att det ligger till på följande vis- att det är svårare att bedöma hur mycket man har druckit om glaset är svängt, ett glas som är smalare längre ned mot foten och bredare vid kanten som ett vanligt ölglas brukar se ut. Det är däremot inte så svårt att veta om man druckit mycket eller lite ur ett rakt glas. Kan tåla att tänkas på, såhär när fredagkvällen börjar bli allt senare...





 

Av theotherside - 30 november 2012 22:19

Suck, det känns som att man knappt hinner se en film i Rec-serien innan det redan är dags för nästa film. I den här teasern avslöjas inte direkt mycket om vad vi har att förvänta oss i den fjärde delen men det känns som att jag nästan inte knappt ens bryr mig. Jag är inget direkt stort fan av den här filmserien heller, och jag vet inte varför jag har kollat på filmerna... Så återstår att se om man fortsätter att se på Rec alls.






http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=caXrgx97r2o








 










Av theotherside - 30 november 2012 21:56

Jag hörde talas om den här kortfilmen för någon dag sedan och hörde också att den har blivit en stor framgång. Som vanligt trodde jag att det mest var skitsnack och sådant som blir omtalat och hyllat brukar inte falla mig i smaken. Med det sagt måste jag säga att Den blå mannen överraskade mig på ett positivt sätt, utan att jag riktigt vet på vilket sätt. Den blå mannen är "konstig", men konstig på ett bra sätt. Kortfilmen börjar med att man undrar vem den blå mannen är, och under resans gång så får vi så klart veta mer om honom. Nej det är uppenbart att de som har gjort den här vet ett och annat om film, och jag skulle gärna vilja se en långfilm från det här gänget i framtiden. Det är sådant här som Sverige som filmland behöver betydligt mer av... 






http://www.youtube.com/watch?v=htLYoq_CwWw










 












Av theotherside - 30 november 2012 15:34

Hah, tycker om den här videon som Microsoft har gjort som svar på tal till den ganska allmänna avskyn för Internet Explorer som man hör både här och var. Kan tänka mig att en del skämt och pikar går över huvudet på mig, men jag gillar själva "svaret" mer än vad som händer i videon. 





http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=lD9FAOPBiDk











 









Av theotherside - 30 november 2012 03:00

Nja, jag instämmer inte riktigt i det som står på filmens omslag, att Chop är en blivande skräckkomedi, för den är varken speciellt haha-rolig eller särskilt bra, utan mest galen. Helt och fullständigt galen, men förvisso klarnar det ju längre Chop pågår men den blir aldrig speciellt bra. Man hinner ändock med ganska mycket under en speltid på cirka en timme och en kvart, och i takt med att saker och ting blir lite mindre blurriga så blir det lite intressantare, faktiskt. Men- slutet! Slutet går verkligen att diskutera...





LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.





En av de saker jag gillade bäst med filmen var huvudpersonen som spelades av Will Keenan. Keenans karaktär Lance verkar från början vara killen med maximal otur- varför ska just han, som i filmens inledning är påväg någonstans- råka ut för en fullkomlig psykopat som tvingar Lance att döda sin halvbror för att rädda sin hustru. Olika snurriga turer i handlingen så förstår vi att dels Lances halvbror kanske inte var den ängel som vi först trodde innan han fick en yxa i skallen, och likaså frugan var inte heller så oskyldig som man först kunde förledas att tro. Men vad i hela helvete hade Lance gjort psykopaten?


       


När man tillsist får reda på vad vår alltmer stympade huvudperson har gjort mot psykopaten så blir man tämligen förstummad. Det Lance gjorde mot snubben verkar inte vara förenligt med det "straff" som han får, även om andra personer samtidigt får chansen att hämnas på Lance och det har han gjort sig mer förtjänt av. Men det han gjorde mot filmens skurk? Okej för att man verkligen kan såra människor med ett arrogant uppträdande och kalla någon för idiot och tjockis, men det känns förtvivlat konstigt att en person som Lance ska känna djup ånger över en sådan bagatell. Jag hyste förhoppningar om att Lance hade gjort något riktigt svinaktigt mot mannen, för jag gillade karln som när han inte var psykopat verkade ha en djupt mänsklig sida, men sedan när man får reda på vad det handlade om så tycker man bara att det är sjukt och idiotiskt. 


Bara för att nämna det, skådespeleriet lämnar en del att önska från alla inblandade. Även om jag gillar att se hur Lance blir alltmer förvirrad och desperat ju längre tiden går. 


Chop blir nog aldrig en klassiker som filmens omslag vill att den ska bli. Den är inte tillräckligt "smart" för det, och den är snarare en lättglömd, halvkonstig film som man förmodligen inte kommer att minnas att man ens har sett vid den här tiden nästa år. 







 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards