Alla inlägg den 16 november 2012

Av theotherside - 16 november 2012 23:58

Nu har man kommit på hur man ska få ordning på att män är otrogna ständigt och jämt och aldrig kan hålla sig till en och samma kvinna- använd bara den här parfymen som innehåller oxytocin, och vips så har man en trogen karl. Ja, nu undrar man bara när samma parfym lanseras men som är till för kvinnor? För inte är det så, att det bara är karlarna som springer omkring och är otrogna. Eller varför inte en speciell parfym som man kan använda när ens partner påstår att hon har huvudvärk när man är sugen på att älska? Det skulle kanske också påverka otrohetsstatistiken på ett positivt sätt, tro?

 

 

 

http://www.metro.se/halsa/parfym-kan-gora-man-trognare/EVHlkp!Xcjqn2KKkxQXU/

 

 

 

 

 

 

 

 

Av theotherside - 16 november 2012 23:42

Jag trodde aldrig mer jag skulle få skriva det efter att ha sett en film med Jean-Claude Van Damme i huvudrollen, men jag är väldigt glad över att få fel i det här fallet- 6 Bullets är faktiskt bra. Ja, jag trodde inte att det var vad jag skulle säga efter att man hade sett filmen, men så är det faktiskt. Visst kan man klaga på att det knappast finns något revolutionerande eller nytänkande i filmen, man har sett det mesta tidigare om man är en inbiten actionfilmtittare, men ibland kräver jag inte att det ska kännas så jäkla nytt och fräscht. Ibland funkar en halvbra handling och schyssta actionscener bara!





LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.




Ibland kan man ju fundera över om regissören har sett Taken. Jag tror det, eller misstänker det, och sedan har man kanske blivit inspirerad och gjort sin egna version av samma berättelse. Men det gör ingenting. Det är ändå roligt att se hur en man tar upp kampen mot trafficking, mot att barn används om än huvudspåret är att "bara en" flicka ska räddas. Jag hade inte haft något emot att man hade visat att den här vidriga handeln även drabbas pojkar, även om det i inledningen finns med en pojke som räddas. Men lite mer av både och, att visa att det här inte enbart drabbar kvinnor, är viktigt. Men det är lika tragiskt, vem det än som blir drabbad. 


               


Jean-Claude Van Damme ( precis som de övriga inblandade i filmen ) gör vad de ska och man kan ju inte räkna med något annat heller. Men kunde jag ana att gode van Damme verkade en aning mer stel och orörlig i vissa moment här? Usch hoppas inte det. Om han fortsätter att göra sådana här filmer så vill jag ha honom i fortsatt fin form, helst. 

Sedan undrar jag hur länge till schablonbilden av att en riktig karlakarl minsann inte ber om hjälp trots att han mår dåligt utan tar till spritflaskan ska få fortsätta? vn Dammes karaktär super för att glömma ett misslyckande i inledningen av filmen, och man undrar hur många småkillar som tänker och inspireras av sådant. Att man som man super istället för att prata/beklaga sig. 


6 Bullets var underhållande "standardaction" som var överraskande välgjord och intressant medan den pågick. Den räddar definitivt en halvtråkig lördagskväll, garanterat. 





 

Av theotherside - 16 november 2012 23:32

Jag vet att The Heat ska föreställa en komedi men det som man får se i trailern ser väldigt bekant ut och temat med omaka par, speciellt inom polisen av någon anledning, har vi ju redan sett tre, fyra gånger vid det här laget... Och det komiska verkar vara att Sandra Bullock spelar ungefär samma roll som hon har förädlat världen med i två Miss secret agent-filmer, men den enda skillnaden med den nya filmen är att hon tydligen är lite tuffare och alltså inte ska medverka undercover på skönhetstävlingar, som tvingas tema upp med en ohyfsad, överviktig badass-kvinna. Någonstans där tog ungefär skrattet slut, och det innan man ens har plågat sig igenom filmen. Vilket inte behövs, då trailern alldeles utmärkt visar var humorribban ligger och därmed fungerar för mig som en varning att inte se den här filmen, inte under några som helst omständigheter.


Enda sättet för Sandra Bullock att bli "intressant" igen för min del är om hon meddelar att hon ska medverka i Speed 3. Det var alldeles för länge sedan som Bullock var med i något som ens kunde kallas för "sevärt". 













Av theotherside - 16 november 2012 01:15

Hollywood Sex Wars var verkligen tålamodsprövande och flera gånger var jag så uttråkad att jag funderade på att stänga av filmen, men påmindes i sista sekund om att jag ju faktiskt, tro´t eller ej, har sett sämre filmer och lyckats se dem från början till slut. Men en så oengagerande, tråkig så kallad komedi som den här var har jag inte sett tidgare, och jag hoppas verkligen att jag aldrig mer ska behöva se en sådan här rötskit till film. 





LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.




Jag vet inte riktigt om man ska kalla det för humor, men humorribban ligger på otroligt låg nivå här. I ena ringhörnan har vi superdupersnygga brudar som gillar att "knulla och festa" och gärna vill hålla på med det medan deras utseende och silikonimplantat fortfarande är heta, och därmed bildar en klubb som går ut på att svartlista snubbarna som är rötägg och teasa, suga av, ge en handtralla etc till snubbar med pengar som kan bekosta kvinnornas livsstil utan att de faktiskt ska behöva gifta sig med mannen eller ens behöva ligga me honom, om det inte är så att det är sista utvägen för att kvinnorna ska få det de vill ha. I en scen så är en av kvinnorna tillsammans med en jude, och när hon har tröttnat på honom så börjar hon tjata om att hon vill ha ett lyxhus och under bråket så faller kvinnan och får ett sår i ansiktet vilket hon direkt använder till sin fördel och hotar med att ringa polisen och anmäla den judiske, välbeställde mannen för misshandel om han inte ger henne det hon vill ha. I Sverige skulle vi kalla det för "buisness as usual", jag är ganska säker på att sådana här incidenter inträffar och att snutarna tror mer på kvinnans berättelse än att det skulle handla om en "tillfällighet". 

I den andra ringhörnan har vi tre ganska uppenbart misslyckade killar som får nöja sig med " bottenskrapet", och inte ens det verkar duga för dem utan de får gå och skämmas för de kvinnor de lyckas belägra. Bara det en tragisk bild, men hela jäkla filmen har ett sådant här synsätt och det är nog det mest sexistiska jag har sett- från båda hållen. Men de misslyckade killarna förlitar sig till en guru som gör att de snart får de "rätta" kvinnorna, och ett rävspel från både killarna och kvinnorna tar sin början.


     


Nej det här blir aldrig roligt eller engagerande utan bara tramsigt, sexistiskt och idiotiskt. Jag förstår inte hur regissören fick pengar för att göra filmen ens en gång, och det är tragiskt att det verkar som att det hela tiden verkar finnas hur många unga, snygga kvinnor som är villiga att visa brösten, rumpan och hela kroppen enbart för "glädjen" att vara med i sådant här trams. Någon gång måste de väl börja inse att det här inte tar dem någonstans, att en sådan här film inte gör dem till stjärnor och att en sådan här film snabbt blir undangömd i någon dvd-rea-låda? Och om nu Hollywood har sådan brist på pengar för större, mer påkostade filmer så borde en sådan här film bli begravd redan under manusarbetet. Då skulle de kunna sluta klaga och spara åtskilligt med pengar... 


Nej det enkla och bästa rådet till alla andra som lyckligtvis inte plågat sig igenom den här, är att ge fan i den helt enkelt och låta den försvinna spårlöst!






 

Av theotherside - 16 november 2012 00:50

Oh, ganska nyligen fick vi se en trailer och fick en fingervisning om vad vi har att förvänta oss med Chainsaw 3D och nu har man haft vänligheten att lägga upp ett litet klipp med två jagade ungdomar och Leatherface som är efter dem! Börjar så smått bli lite peppad på den här faktiskt, bara hoppas att den är bra också...(!)




http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=YpBCw9Q7NDg





 


























Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards