Alla inlägg den 11 november 2012

Av theotherside - 11 november 2012 03:06

Nja varningsklockorna ljuder värre än lurarna som fick Jerikos murar att falla samman när jag tittade på trailern till den här filmen. Det känns mest som en Twilight-variant fast med en zombie istället, och naturligtvis ser inte zombiepojken särskilt skrämmande ut utan mest som någon yngling ute på äventyr under Halloween och naturligtvis är flickan sötare än socker... Ääälsh! Humorn ser dessutom ut att ligga på tveksamt låg thihihi-nivå så... Enda anledningen till att jag ens funderar på om man ska se denna film när den väl finns tillgänglig är på grund av John Malkovich, men jag betvivlar att han har någon större roll i denna. Nej, tror det blir att undvika den här smörjan, faktiskt. Den här ser ut att passa alla dem som är för unga för kommande Twilight-filmen på grund av att den fick femtonårsgräns...




http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=07s-cNFffDM








 

Naw, så "söt" liten "zombie"...

 

 

 

 















 































Av theotherside - 11 november 2012 02:55

Enligt en brittisk undersökning så är det ganska dåligt ställt med huruvida man har tvättat händerna efter toalettbesöket eller inte. Undertecknad är extremt noga med att alltid tvätta händerna, och många skulle säga att jag har någon form av sjuklig fixering vid att tvätta händerna, och det stämmer förmodligen. Jag tvättar händerna även när det inte behövs, men jag tvättar alltid händerna efter toalettbestyren. Däremot visste jag inte att man rekommenderade att man ska gnugga händerna med tvålen i 30 sekunder, men lita på att jag kommer att göra just det nu när jag vet att det är rekommendationen.

Jag blir däremot närapå spyfärdig efter att ha läst bland annat följande: " I en brittisk studie visade det sig att bakterier från avföring återfanns på en fjärdedel av de undersökta personernas händer. Inte nog med det: samma slags bakterier kunde hittas på 14 procent av sedlarna och 10 procent av kreditkorten."

Nu tycker jag att det är fullkomligt rimligt att jag faktiskt tvättar händerna direkt vid hemkomst efter att jag har varit någonstans, men tydligen räcker inte ens det- man ska fan tvätta händerna så snart man kan när man är på stan och bland människor, sedlar och andra föremål som snuskäckeln rör vid. Denna undersökning sätter verkligen griller i skallen på mig och gör att jag inte tänker avvika från min tumregel ens en milimeter- tvätta händerna så fort du rört vid något föremål i en affär, pengar, saker, snusdosor, tidningar ja vad fan som helst. Tydligen tycker inte många att det är viktigt att se till att hålla händerna rena. Usch...

 

Och jag har länge undrat varför i helvete vi har övergett hälsningsförfarandet som romarna körde med, att skaka hand genom att ta längre upp på armen! Eller varför inte anamma kinesiskt förfarande, där man inte alls skakar hand med varandra utan helt enkelt bugar mot varandra istället. Skulle inte det vara ett jävla bra sätt att förhindra smittspridningar och annan skit? 

 

 

http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/undersokning-fa-arliga-om-handtvatt

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards