Direktlänk till inlägg 26 mars 2012

Haywire

Av theotherside - 26 mars 2012 03:00

Åh vad jag hade sett fram emot den här filmen, för det verkade väldigt lovande av det man fick se i trailers- en tuff, kaxig brud med mycket skinn på näsan, drösvis med intressanta skådespelare som Banderas, Michael Douglas mfl. men när filmen är slut kunde jag missbelåtet konstatera med en suck- jaså, blev det inte mer än såhär. 








LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.






Steven Soderbergh brukar hålla en hög nivå men jag tycker inte om hans senaste filmer tyvärr, Contagion var en enorm besvikelse men de filmer han har gjort tidigare gör ju att man ändå "måste" se en ny film från den här mannen och speciellt när det är en sådan här actioninriktad film med en hårdsparkande hjältinna. Men... Det är något som är riktigt dåligt här och det är förmodligen det att man har satsat stenhårt på snygga fightscener (som ändå, om sanningen ska fram, inte är så snygga som de hade kunnat vara) och att man har en tuff brud som verkligen inte viker ned sig. Men själva storyn... nja, den griper verkligen inte tag i mig, jag bryr mig inte alls och sitter mest och har tråkigt. Tyvärr. Jag hade betydligt större förhoppningar på den här, det såg ju så jävla lovande och bra ut i trailers...



     




Ingen skugga faller över Gina Carano, jag gillar henne direkt och hon är liksom inte på låtsas, som andra actionhjältinnor oftast känns som, nej man tror direkt att det här är en brud som man inte jävlas! Dessvärre spricker det så fort Carano inte slåss, för hon är ingen storartad skådespelare direkt och det blir stora svackor i dialogscener och liknande. Men när det väl  hettar till, ja då jävlar är hon en kick-ass-drottning! 

Sedan är det nästan skämskudde för mr Soderbergh som inte utnyttjar det material som han har fått till sitt förfogande. Banderas, Douglas, Fassbender, Ewan McGregor kommer man knappt ihåg efter filmen och de är nästan kriminellt underutnyttjade i sina roller som inte blir mycket mer än gästinhopp, känns det som.


Njae, Haywire funkar när hjältinnan sparkas och slåss men handling och liknande saker engagerar aldrig och det blir mest av allt en enda lång transportsträcka fram till ett något krystat försök till förklaring om vad det hela egentligen handlar om. 









 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards