Direktlänk till inlägg 7 mars 2012

Audition

Av theotherside - 7 mars 2012 02:15

För ett bra tag sedan gjorde jag ett försök att se filmer av den omtalade regissören Takashi Miike och betade av Sukiyaki western django, Three extremes, Dead or Alive 2: Tôbôsha, Ichie the killer samt avsnittet Imprint som han gjorde för Masters of horror men efter dessa gav jag upp då det enbart var Ichie som tilltalade mig lite utan att göra mig förälskad i regissören, men nu tog jag tag i den här filmen för att åtminstone se en film som blivit ganska så hyllad (vilket inte är så vanligt för denne regissörs filmer direkt), men tyvärr så vad inte heller Audition någon höjdare...







LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.






Audition, eller Ôdishon som är originaltiteln, var lite för mycket mysterium och dramafilm för att falla mig i smaken och det dröjer nästan oliiidligt länge innan det äntligen börjar hända något. Men när torterandet väl börjar så är det inte direkt äckligt eller så våldsamt ( man har kort och gott sett betydligt värre saker). Jag gillar däremot att regissören har ägnat en hel del tid åt huvudpersonen, Aoyama, för jag känner delvis för den här herren och man tycker lite om honom faktiskt, även om jag har lite svårt för planen att han genom provfilmning ska finna sig en ny hustru... 




     




Nej filmen blir betydligt intressantare så fort Eihi Shiinas karaktär dyker upp, även om jag inte alls blir särskilt klok över vem fan hon är egentligen? Ibland verkar hon vara ett spöke, men sen upptäcker man att det bara är en dröm som Aoyama har men samtidigt så är det ingen dröm... Ja, det är svårt att förklara samtidigt som det ligger till på det viset att jag inte riktigt förstår slutet, och då blir det betydligt svårare att gilla den här filmen. Och jag har sett andra filmer med Shiina, och i de har hon varit betydligt bättre i jämfört med den hon spelar här. Så nej tyvärr jag kommer nog aldrig att bli något stort fan av Takashi Miike...




    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - Onsdag 1 maj 14:25

Det är förträffligt när teknik fungerar men lite nindre roligt när det inte fungerar samtidigt kan man förstås också resonera att en blogg inte är det som är allra viktigaste, när allt kommer till kritan! Men roligt i alla fall att se att ens konto f...

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards