Direktlänk till inlägg 29 februari 2012

Chefen undercover på TV4 fejk

Av theotherside - 29 februari 2012 12:24

Jag börjar bli lite konspiratorisk gentemot Chefen undercover som visas på fyran på måndagar 21.00 När programmet började tänkte man ju att nu kommer man få se hur anställda klagar över arbetsförhållanden och hur cheferna beter sig eller ignorerar de anställda, men so fare har det inte framkommit speciellt mycket kritik. Knappt någon alls, faktiskt. Någon har klagat lite över småsaker, men i det stora hela så träffar chefen konstigt nog nästan uteslutande personal som är nöjda, glada och positiva. Jag tror det här är något som är uppgjort på förhand. Kanske inte att de känner till att det inte är någon praktikant, utan chefen himself, som arbetar med dem men produktionsbolaget har säkert varit runt och kollat och valt ut dem som verkar mest positiva. Okej för att man kanske inte uttalar sig så negativit när praktikanten har med sig en kamera överallt som ska dokumentera sådana som "vill byta jobb", men vari ligger annars underhållningen? Det är inte enbart roligt att se "chefen smutsa ned händerna istället för att sitta på sitt fina kontor hela dagen", jag ville höra sanningar komma fram och kritik. Men icke... Och som sagt, den kritik som framkommer är ju inte direkt svidande, om man säger så. 

Näh, om det här programmet får en andra säsong så kommer jag inte att titta på det. Alldeles för tamt och alldeles för lite kritik det är nästan mer som att Chefen undercover fungerar som rekryteringsprogram för dem som undrar hur det vore att arbeta på de företag som finns med... 




 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards