Direktlänk till inlägg 25 februari 2012

Skräll i Melodifestivalen deltävling 4

Av theotherside - 25 februari 2012 21:27

Jösses, jag hade inte ens tänkt tanken att Lisa Miskovsky skulle ta sig till en final ikväll, jag hade trott att hon skulle försvinna ganska snabbt men icke då, hon var den första som gick vidare direkt till final när omröstningen lästes upp! Otroligt. På SVT.se trodde Gustav, som sköter om chatten under programmet, att det berodde på förra veckans snack om att folk inte röstar på musiken längre i och med Ranelids vinnarlåt och jag tror att det kanske ligger något i det? Att Danny skulle gå vidare till final var väl mer eller mindre väntat, men jag tycker inte om låten... Jag vet inte riktigt varför, men showen var betydligt häftigare än låten och kläderna, som tydligen kallas thin lights, var häftiga! Charlotte Perrelli åkte däremot på smisk när det stod mellan henne och Danny, men det var lika bra det tycker jag för Perrellis låt var inte heller speciellt bra. Lotta Engberg och Christer Sjögren gick på rutin enbart, låten var väl sådär men man kände vinddraget från 80-talet, möjligen början av 1990-talet också;P

En liten överraskning för mig var Hanna Lindblad som dels var otroligt snygg och hade på sig någon form av Lady Gaga-inspirerad klädsel, men låten var också sådär härligt poppig som förmodligen kommer att spelas flitigt på radio framöver. 


 


Dynazty var kvällens stora favoriter för min del, även om jag inte tycker att den här låten var deras bästa, men roligt att lite rock fick gå vidare till andra chansen. 

Lite skrällar och överraskningar och en del bra musik, precis som det ska vara när det handlar om Melodifestivalen.





 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards