Direktlänk till inlägg 3 januari 2012

Cat run

Av theotherside - 3 januari 2012 16:10

Åjo ibland är det faktiskt riktigt härligt att bara bli skamlöst underhållen trots att realism och trovärdighet flyger all världens väg, och det är vad man får i Cat run- underhållning, men föga mycket realism eller eftertanke. Att regissören har sneglat både en eller två gånger på Lock, Stock and two smoking Barrels eller kanske Snatch gör ingenting men ibland blev jag lite irriterad över de uppdelade scenerna och att man var tvungen att hålla koll på flera olika saker samtidigt och att man pausade för att "presentera" karaktärerna med en text som verkar ha varit hög på LSD eftersom man knappt hinner läsa vad som står. Men förutom det funkar den här filmen utmärkt om man vill ha en stunds förströelse på lördagskvällen innan man ska ut på fest.






LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.





Innan jag såg filmen trodde jag att huvudpersonen Cat, spelad av ursnygga/sexiga Paz Vega, skulle vara lite mer utav en kickass-babe och spöa the bad guys på egen hand men det visade sig snart att så inte var fallet. Tyvärr blir Paz inte mer än ett kuttersmycke som snabbt blir ganska ointressant att titta på, och jag brydde mig inte särdeles mycket om hennes karaktär. 


 


Vilken tur då att grand old ladie Janet McTeer är desto mer underhållande för hon påminner inte så lite om Helen Mirrens karaktär i filmen RED, och jag trodde för ett ögonblick att det var Mirren som spelade karaktären Helen men en snabb titt på imdb.com visade att så inte var fallet, vilket nog var tur för då hade man frågat sig vad tusan Mirren gjorde i en sådan här film. Nå, McTeer är sådär härligt brittisk och samtidigt kan klippa pungkulorna av ett av sina offer är en underbar kontrast ( synd bara att jag anade att Helene skulle byta sida senare under filmen men det gör inte så mycket för den här karaktären är underhållande hela tiden).


 


Run Cat har två scener som är grymt roliga ( och ja jag har dålig humor):

* Helen och hennes fight mot D.L Hugley, som bara har en enda arm den stackaren och som dessutom får den avhuggen under slagsmålet;P


 

* Alhonso McAuley flashar en jättekuk inför två förvånade poliser.


Sedan det här med trovärdigheten... Ja, vad ska man säga. Har verkligen USA:s försvarsminister så mycket makt att han kan låta människor bli dödade hur som helst utan att någon märker det eller undrar vad det är som händer? Njae det tror jag inte och slutet blir nästan lite väl för otroligt.


Men, Cat run var i alla fall underhållande och ganska rolig för stunden och ibland duger det gott nog faktiskt.






Ganska mycket naket i inledningen av filmen gör det knappast sämre...


Mysigt värre;P





    




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - Onsdag 1 maj 14:25

Det är förträffligt när teknik fungerar men lite nindre roligt när det inte fungerar samtidigt kan man förstås också resonera att en blogg inte är det som är allra viktigaste, när allt kommer till kritan! Men roligt i alla fall att se att ens konto f...

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards