Alla inlägg under april 2011

Av theotherside - 16 april 2011 19:48

Hmm känns lite som att det har kommit lite för många sådana här typer av filmer där det som händer påstås vara sant och dokumenterat med handburen kamera och sedan "upphittat" och visas upp i "oredigerat skick";P Det ska väl göra det som inträffar i filmen mer pålitligt och verklighetstroget, men det köper inte jag. Man vet ju tyvärr redan att det är fejk. Men The Bay har en ganska intressant berättelse åtminstone: " Handlingen kretsar kring en parasit som bär på en obotlig sjukdom och sprids från fiskar till människor i en småstad." Det här kanske kan bli något, men det visar sig med tiden;)



http://www.moviezine.se/artikel/7184-lionsgate-koper-levinsons-skrackfilm






 

Av theotherside - 16 april 2011 01:47

Man skulle ha varit i Berlusconis skor egentligen;P Eller åtminstone italienare, och kompis/partikollega med honom... Lycklige jäkel, är vad han är ju!





http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12884872.ab







 

Av theotherside - 16 april 2011 01:03

En ny, längre och lite fylligare trailer! Kan inte annat än säga att jag fortfarande ser fram emot den här filmen, och jag tror inte jag kommer bli besviken! Harrison Ford och Daniel Craig i samma film, bara en sådan sak;) Och i händerna på Iron Man-regissören... Det luktar sommar-blockbuster om det här!



http://www.youtube.com/watch?v=eJixNxFxhT4







 

Av theotherside - 15 april 2011 20:20

Jesus, jag är både trött och pigg samtidigt i en härlig blandning, egentligen fullkomligt ologiskt samtidigt som det är logiskt. Det är väl såhär det ska kännas när man faktiskt har gjort något under en hel vecka, jobbat från 9-16 och klivit upp halvsex på morgonen. Det var inte direkt såhär man kände sig medan man gick omkring hemma och var arbetslös, då spelade det ingen större roll heller om man var pigg eller trött. Men det är lite irriterande att man är trött när det är fredag ( fast egentligen är jag ju både trött och pigg), för man vill ju liksom kunna piffa till det lite när det är fredag och helg! Då är det tråkigt att inte orka göra något alls. Men jag tror ändå att jag kommer att göra något av den här helgen, i alla fall ska jag försöka att kolla på lite film- filmtittandet har verkligen legat på en väldigt låg nivå ett tag nu, och det är dags att ta tag i den biten nu! 


I övrigt tycker jag att det är tråkigt att det nästan alltid är dåligt väder när det äntligen är helg. Gassande sol och vårväder hela veckan ( eller nästan hela veckan åtminstone) men så fort man blir lite ledig och har lite mer tid för att vara utomhus och njuta av värmen så försvinner den och ersätts med moln och grått väder. Typiskt. Å andra sidan så är det inget fel på temperaturen trots att det är gråmulet, för i dag har temperaturen legat på behagliga tolv- tretton plusgrader. Men kom igen nu, om vi inte får sol den här helgen så tycker jag att vi förtjänar att ha en jävla massa sol nästa vecka då det är påsk;) Kom igen nu, vädergudarna-ordna detta nu!




 

Av theotherside - 15 april 2011 19:31

Jaha, man planerar alltså en uppföljare till Real Steel redan innan första filmen har haft premiär? Modigt eller dumdristigt får väl framtiden utvisa, men om man ser på trailern är det inte särskilt mycket som talar för filmen och jag tror att den enbart kommer att hitta sin publik bland de yngre tonåringarna/barnen... Men de är kanske en sådan pass stark publikgrupp så filmen blir en succé? Groteskt att beskriva filmen som en blandning av Rocky och Transformers, men vad gör man inte för att väcka lite intresse?





http://www.moviezine.se/artikel/7180-real-steel-faringr-uppfoljare






 

Av theotherside - 14 april 2011 22:28

Jag bryr mig egentligen inte så mycket om Cannes-festivalen, mer än att det brukar komma rapporter om intressanta filmer och annat filmgodis, men utöver det så är jag inte så hängiven att jag flera dagar i förväg sitter och längtar och funderar över vilka filmer som vinner vilket pris osv. 


Och även i år har det seglat upp en film som låter intressant, och det en film regisserad av Pedro Almodóvar- en regissör vars filmer jag haft förtvivlat svårt för att se och jag tror inte att jag har sett en enda av hans filmer faktiskt! Men La piel que habito låter ganska bra faktiskt och handlar om Antonio Banderas som plastikkirurg som är på jakt efter de som våldtagit hans dotter. Tror det kan bli en riktigt bra film, och vad jag har hört om Almodóvars tidigare filmer så brukar de vara mycket sevärda!





The Beaver, regisserad av ingen mindre än Jodie Foster, låter också till viss del ganska intressant men framför allt låter den lite udda- Mel Gibson spelar en man som inte snackar med någon annan utom en docka som är utformad till just en bäver. En ganska annorlunda roll för en skådis som Gibson, minst sagt. Får se hur crazy den filmen kan vara, egentligen!





http://svt.se/2.27170/1.2394912/aki_kaurismaki_nicolas_winding_refn_almod_var_och_broderna_dardenne




_i_cannes








 

Av theotherside - 14 april 2011 18:25

" Men det är ett väldigt originellt manus. Ett riktigt bra koncept, en del fantastiska karaktärer, och jag skulle bli förvånad om folk som såg den inte älskar den."


Det vore väl en än större sensation om Craven sa at det är ett riktigt dåligt koncept, tråkiga och intetsägande karaktärer och jag skulle inte bli förvånad om folk som såg den inte kommer att älska den? Ja, man ska kort och gott inte lita alltför mycket på vad filmens regissör säger om sin film innan den har premiär. Det har man lärt sig den "hårda vägen", men efter att ha aft upptrissade förväntningar så har det alldeles för ofta slutat med platt fall och besvikelse. Jag hoppas verkligen att så inte är fallet med Scream 4, men är samtidigt orolig över att de redan nu har planer på ytterligare två filmer... 



" Första filmen blev känd för sina filmreferenser. Var det svårt att hitta nya till den här?

Nej, nej, vi har tio års filmer vi kan referera till genom titel eller dess subgenre. Vi hade väldigt kul med det och gjorde det ganska mycket direkt in i filmen, i öppningssekvensen."


Det låter lovande att de har med många filmreferenser i den fjärde filmen! Mer, och gärna väldigt mycket, sådant. Det låter också roligt att de skämtar om skräckfilmer och deras ( många ) uppföljare. Kankse de rentav har något skämt i rockärmen om remake-vågen?!



" Många blev besvikna på den tredje delen. Har du försökt analysera den på något sätt för att se vad du bör undvika inför fyran?

Jag tyckte den var kul, den var lite fånigare än den första och andra, lite Scooby-Doo. Jag tycker fortfarande den var väldigt kul, och den blev kanske lite farsaktigare än de andra, men jag gillar den också." 


Haha vilken härlig inställning Craven har till den tredje filmen ( och ja, jag tillhör dem som inte alls tycker att den tredje filmen levde upp till de två föregående filmernas nivå). Lite Scooby-Doo;P Ja, så kanske man kan se på saken.



Kort och gott, hoppas att Scream 4 är riktigt jävla bra och att Wes Craven lyckas överraska igen och har åstadkommit något riktigt bra igen! Hoppas, hoppas...



http://www.moviezine.se/artikel/7175-wes-craven-om-scream-4






 

Av theotherside - 14 april 2011 18:13

Hmm... Bara jag som fick omedelbart känslan av att videon känns lite avskalad och "enkel"? Ja, jag ska kanske inte jämföra den här med te.x Britney Spears senaste video, eller Lady Gagas för den delen, men jag tycker den kändes lite tom och platt och rentav lite tråkig att titta på... Jag hade nästan förväntat mig att det skulle finnas med en glasbur som exploderar i videon! Och låten... ja, jag är dum som lyssnar på Rix FM för numera är Popular hyfsat sönderspelad och jag blir bara trött på att höra den just nu.



http://tv.expressen.se/noje/1.2402143/eric-saade-popular






 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards