Alla inlägg under april 2011

Av theotherside - 12 april 2011 18:24

Ojoj egentligen finns det alldeles för mycket att längta efter inom filmens värld och är det inte den ena filmen man väntar på så är det den andra nyheten som låter intressant och så drar man igång alla växlar och börjar längta! Det gäller verkligen att prioritera, men det är svårt... Riktigt svårt ibland till och med.

Men den här filmen kan faktiskt bli riktigt bra. Och det bästa- det ska tydligen inte bli en remake av John Carpenters film! Det ska förstås alltid jublas när man hör att det inte ska bli någon remake, det finns och kommer för många sådana redan nu! Det som gör filmen intressant är att det är Cloverfield-regissör som ska göra den, och det låter också intressant att Reeves vill göra en psykologisk sf-film med drag av Världsrymden anfaller och insalg från Roman Polanski ( hur man nu får ihop det till något fungerande återstår att se, men bra har det i alla fall förutsättningar att bli).




http://www.moviezine.se/artikel/7147-cloverfield-regissor-gor-sci-fi








 

Av theotherside - 11 april 2011 21:21

Måste varenda seriefigur bli film nuförtiden? Det känns inte sådär superhett med en långfilm om "Myrmannen"... Jag kan i alla fall erkänna att jag aldrig har läst serietidningen, så jag är inte så bekant med den här figuren och det kanske är anledningen till att jag ifrågasätter att det verkligen finns behov av en Ant-Man- the movie... Kanske det finns ett behov, kanske det inte finns men allt handlar ju till styvende och sist om hur mycket filmen eventuellt spelar in. Men magkänslan säger ändå att det här bara kan sluta med ett magplask... Hur många ungar är egentligen bekanta med den här figuren? Men jag misstänker att Hollywood förmodligen har koll på hur pass välkänd Ant-Man är i den tilltänka målgruppen för filmatiseringen...

Hur som helst, det enda som möjligen kan göra filmen lite intressant är regissören- Edgar Wright, som bland annat har gjort Hot Fuzz och Scott Pilgrim vs the world. Han, om någon, kankse kan göra något intressant med Ant-Man. Annars vet jag inte riktigt vad man ska hoppas på, så det återstår bara att vänta och se vad det blir av detta....





http://www.moviezine.se/artikel/7144-manus-till-ant-man-klart







 

Av theotherside - 11 april 2011 18:53

Jaha, så verkar det som att Britney Spears fick en del av sin önskan uppfylld i alla fall- hon ville ju att hon, Rihanna och Lady Gaga skulle göra en låt tillsammans. Och man kan fråga sig varför hon vill samarbeta med de artisterna;P Men nu fick hon i alla fall göra en remix tillsammans med Rihanna och låten de har samarbetat med blev S/M. Spännande... Hm, nja! 

Men varför blev S/M-låten så upprörande för många? Den har förbjudits i främst Asien och för att låten ska få spelas på brittisk radio har ord som "piska" och "kedjor" plockats bort. Löjligt! 

Däremot tycker jag inte alls att låten är särskilt bra. Återstår att se vad man tycker om den remixade versionen;O Den eventuella videon kan däremot bli riktigt intressant, tror jag!




http://www.expressen.se/noje/musik/1.2398801/britney-och-rihanna-i-superhet-duett








 

Av theotherside - 11 april 2011 18:16

Åhå, kan ju bli lite intressant med den kommande Superman-filmen igen! General Zod är helt klart en sevärd skurk, men jag hade gärna sett att det kunde ha blivit en skurk som vi inte har sett i någon av filmerna tidigare... Men det kanske kan bli aktuellt om rebooten blir lyckosam. Det är nog bäst för regissör och produktionsbolag att ha med en välkänd skurk i den här första filmen åtminstone, och så får man se hur det går för Man of Steel. Blir riktigt intressant att se hur Kevin Costner klarar sig som pappa Kent;P




http://www.moviezine.se/artikel/7138-shannon-i-snyders-superman







 

Av theotherside - 11 april 2011 17:53

Det här verkar ganska lovande faktiskt- nya serien Väsen som börjar ikväll på SVT1 21.45 Lite tråkigt att det bara är 15 minuter långt, men jag tror ändå att det kan bli ganska intressant. Och som svar på frågan- skulle du våga sova i huset som är Sveriges mest hemsökta? Javisst, inga problem faktiskt. Jag tror ändå inte på sådant förrän jag blivit överbevisad!






http://svt.se/2.150216/






 

Av theotherside - 10 april 2011 23:44

Inte för att jag tror på den här Kalle Anka-journalistiken som Aftonbladet gärna och okritiskt publicerar för att få så många läsare som möjligt, men ändå... Några frågor uppkommer ju ganska snabbt...

* Varför avslöjas det här nu?

* Kan inte FBI visa upp lite godsaker om det här stämmer- det vore finfint med lite bilder på dissikerade utomjordingar ( eller har militären lärt dem spela schack och dansa tango medan de befunnit sig på militäranläggningen) och en video med en livs levande alien vore inte helt fel för att tysta kritikerna en gång för alla?

* Ska vi lita på FBI? Återgår lite till den första frågan, varför avslöjas det här plötsligt? Vilka andra saker vill FBI ska "glömmas bort"?!


Nja, jag tror inte alls på det här. Och jag tror inte, eller snarare hoppas, att det inte är särskilt många andra som tror på det här. 





http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12859128.ab







 

Av theotherside - 10 april 2011 23:24

Jag måste ärligt talat säga att jag inte förstod mycket av den här filmen, och jag fann den inte heller ett dugg intressant och handlingen och karaktärerna fångade inte mitt intresse! Vad handlar filmen om egentligen?! Memoarer som tros vara något hemligt från CIA, men allt handlar egentligen bara om ett enda stort missförstånd... Jaha, det blir liksom inte något mer än en axelryckning och det blir aldrig särskilt komiskt heller.


Men det som fick mig att trots allt ta mig igenom eländet berodde på två karaktärer- John Malkovich ( hur många gånger svär han i filmen egentligen?) och Brad Pitt. Jag har nog aldrig sett Brad Pitt i en liknande roll tidigare och det var roligt att se honom spela något annorlunda. 


Dildostolen som George Clooneys rollfigur byggde var också en liten ljusglimt i en annars väldigt tråkig film. Tilda Swinton uppskattade jag också- ingen kvinnlig skådis kan gestalta en iskall bitch lika bra som hon gör det;P


Men annars ger jag inte alls mycket för den här filmen. Jag har lite svårt för Bröderna Coens filmer, och det är inte många av deras filmer som jag uppskattar och Burn after reading uppskattar jag definitivt inte. 








 

Av theotherside - 10 april 2011 01:28

Jag tycker att den här filmen var underhållande och smårolig- absolut inget mästerverk men inte heller något som inte funkar att se på medan man inte har något bättre för sig eller om man är ett fan som jag av sådana här filmer. Däremot lämnar den väl kanske inga bestående minnen och den kommer förmodligen att glömmas bort snabbare än den senaste släktmiddagen där ens mormor eller farmor eller farfar berättade om något som var häftigt i deras ungdom men som man inte hade en aning om vad det var för något. 



Läs inte mer om du inte har sett filmen!


Jag gillade framför allt "gayparet", Lance och Tom, som återvänt hem till det idylliska samhället för att Tom ska  berätta för sin mamma hur det ligger till med hans sexualitet. Självklart har Lance på sig en tröja på vilket det står " I am with him" och de lever väl upp till det där småroliga, klassiska bögparet som brukar förekomma på film. När väl bomben har släppts har dock mamman hunnit bli en zombie, och en del komiska scener utspelas därefter. Kanske inte alla tycker att det är särskilt komiskt, men jag garvade åtminstone högt när mammans öga ploppar ur och så hamnar det i hennes mun och och äter upp det.


En annan rolig, men ganska ovanlig, scen är den där en av huvudpersonerna- Frida- säger åt en liten flicka att allt kommer att ordna sig, allt kommer att bli så bra, så bra ( ni vet hur det brukar låta) och i nästa scen blir flickan överkörd av en bil och senare blir även samma flicka skjuten i skallen då hon har blivit förvandlad till en av de levande döda;P 


Roligt var också scenen med Frida och Joe. Joe är en sådan där som misstänker Frida för att i hemlighet vara terrorist och när zombieepedemin påstås vara en terroristattack utförd av Hammed så blir resultatet att Ted anordnar sitt alldeles speciella förhör med Frida. Det finns inga rätt eller fel svar, oavsett vad Frida säger så blir hon ändå till terrorist ( och det även fast hon vet vad ränderna på USA:s flagga representerar och kan sjunga den amerikanska nationalsången). 


Zombies of mass destruction var ganska b-aktig men jag tror att det också var meningen att den skulle vara det. Filmen är inte direkt påkostad och den har inte heller några bra skådespelare, samtidigt som det bidrar lite till charmen och underhållningen. Gore-scenerna är inte speciellt magstarka, och det är ganska sparsmakat med blod och slafs, något som gjorde åtminstone mig lite besviken. Filmen har framför allt en ganska underlig och, om man är på det humöret, rolig humor. Funkar rätt bra som efterfest-bakis-film, men kommer knappast att vara ihågkommen speciellt länge efter att den har tagit slut. 






 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards