Alla inlägg den 27 november 2015

Av theotherside - 27 november 2015 23:15

   

Det är inte bara julen och allt vad dn betyder som närmar sig med raska sjumilakliv, utan det gör också premiären för en av de mest emotsedda filmerna på mycket länge. Och med det i åtanke snurrar pr-maskineriet för full kraft och därmed försöker man tappert med att kränga så mycket saker relaterat till Star Wars som man bara kan. Förmodligen kommer man att lyckas rätt bra dessutom.  


Men tröjan med filmpostern från A new Hope är faktiskt ganska fin. Jag hade inte en aning att den fanns ens förrän jag mer eller mindre snubblade över tröjan när man hade andra ärenden att göra på stan. 


Vill ha den, vill ha den. Eller så inte. Är ju bara en tröja med ett ganska snyggt motiv, egentligen. Är den ens nödvändig? Hur relevant kommer den att kännas efter att Force Awakens har haft premiär och hypen har lagt sig? Och när ska jag ha på mig tröjan egentligen mer än när jag vill skoja lite med en viss person och kanske vid de få tillfällen som man känner sig lite extra Star Wars-nödig... 

Svaren på alla mina frågor får jag väl inom kort;p 

Av theotherside - 27 november 2015 22:00

   

Det finns ju onekligen en del fördelar med att det lackar mot jultider. Utsmyckningen av det offentliga rummet tillhör kategorin fördelar, helt klart. Det enda som saknas är lite mer snö så att det skulle bli en mer känsla av "vinter". Temperaturen klagar jag inte över för det är skönt med plusgrader däremot genererar det dåligt med snö och så den där känslan av att december snart är här och vintermånaden på allvar är här infinner sig inte riktigt. 


Skyltsöndag är det dessutom ihelgen. Inte för att det var något speciellt ifjol direkt men man får väl se om man tar sig en titt eller inte. 




Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards