Alla inlägg den 17 november 2015

Av theotherside - 17 november 2015 22:00

Det är först och främst trevligt att se Henry Rollins tillbaka i skräckfilmssammanhang! Alltför länge sedan sist men däremot ställer jag mig tveksam till om han kommer att orka med att bära ansvaret som det innebär att spela huvudroll?! I små doser, som han vanligtvis får spela, i till exempel Feast och Wrong Turn 2 kan han vara jävligt rolig. Nåja det återstår att se sen hur det går för Rollins i He Never Died


Trailern i övrigt? Tja det är inte särskilt mycket som direkt gör mig peppad på att se den här filmen. Jag gillar inte heller blandningen av skräck/komedi men det kan fungera i det här fallet. Förhoppningsvis. Ja, i alla fall tills motsatsen är bevisad. 




"Lite" roligare är i alla fall Red Band-trailern. 





Av theotherside - 17 november 2015 20:31

Medan ungefär hälften av Sverige sitter och laddar upp inför EM-kvalets sista spektakel för Sveriges del ( om de nu inte går vidare, vilket ändå inte spelar så stor roll för väl i EM kommer det ju i alla fall sluta med besvikelse och tårar) så scannar jag nätet efter något intressant från filmens värld. Noterbart är att det har varit väldigt lite intressanta nyheter ett tag nu. Kan det vara som så att filmåret 2015 börjar lida mot sitt slut? Ja, jag vet. Vi har en stor (kanske en av de största) premiärerna kvar, Star Wars The Force Awakens men skulle man blogga om allt som skrivs och behandlas om den filmen så skulle man inte hinna med att göra så mycket annat;) 


Vad erbjuds, då? Hmm. Ja, inte är det mycket direkt.


En första trailer till spektaklet Gods of Egypt, en CGI-porrorige som till och med får mig att tröttna redan innan trailern har tagit slut. De kan inte mena allvar? Vem ska se den här filmen ens? Filmen känns fullständigt onödig och kommer att erbjuda alla över arton år utmattningssyndrom med skallebank och öronskador och en längtan efter att ladda Blu-ray-spelaren med valfri Ingmar Bergman-film så fort man har kommit hem från biosalongen. Det här är kanske nästa års första flopp rent av? Jag kan fan inte föreställa mig att den här kommer att gå hem i stugorna, hos någon. Detta representerar det allra sämsta som Hollywood har att erbjuda och allt paketerat med (förhoppningsvis i alla fall) snygga effekter utan egentligt innehåll, platta och tråkiga och intetsägande karaktärer och Gerard Butler som ungefär spelar sig själv. Möjligen säljer herr Butler någon extra biljett men nu tycker jag att vi redan nu lovar varandra att sådan här skit förpackad i lyxförpackning som kanske verkar lite lockande i början som den där lördagsgodispåsen också gör men som man sedan får ont i magen av, att vi inte ser till att sådan här smöjra går med vinst så att de over there i Lala-land (Hollywood) tror att vi slösar bort våra surt förvärvade slantar på sådant här längre. Agreed?







Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards