Alla inlägg den 24 november 2015

Av theotherside - 24 november 2015 23:45

 

Att årets kanske största premiär ( kanske också största någonsin) rycker allt närmare börjar märkas lite överallt nu. Jag gillar detta omslag till senaste numret av Knasen, de har fått till det bra. Det enda jag har invändning emot är Fröken Fröjd och hennes väl generösa urringning och bröst... jag läste Knasen flitigt en gång i tiden och jag kan inte erinra mig att hon haft en sådan byst tidigare. Hon har alltid varit en fröjd men kanske inte precis sådär som på detta omslag. Vi kan ju ändå tänka att det är en tidning som riktar sig till ungdomar och vilka signaler sådant kan sända? 



Av theotherside - 24 november 2015 22:00

Oj det här såg roligare ut än vad som kanske var nödvändigt;) Dessutom skulle Meat Claws kunna komma till praktisk användning på jobbet eftersom det ju tar en del tid i anspråk för att till exempel tillaga pulled pork. Men med denna nyhet kan man ju låtsas att man är antingen Wolverine eller Freddy Krueger och att strimla köttet går väl på nolltid med denna "klo". Man kan även använda den för att hålla fast kött för att attackera det med kniv med den andra handen. Behöver det sägas något mer om det här egentligen?;)



www.kassausa.com







 



Av theotherside - 24 november 2015 20:33

Zootopia ser ju faktiskt ut att vara ganska lovande. Men det återstår att se förstås, konkurrensen bland alla datoranimerade filmer är ju knivskarp minst sagt. 


Men denna scen är fantastisk! Skulle lika gärna kunna beskriva verkligheten på vilken svensk myndighet som helst vilken dag i veckan som helst. Byråkratin i det här landet kommer en vacker dag att dräpa oss... 






Av theotherside - 24 november 2015 20:00

Det börjar lacka mot jul minsann. Idag är det ju exakt på dagen precis en månad kvar innan det är julafton igen. Och hur snabbt går det inte egentligen? Känns som att man alldeles nyss hade avklarat fjolårets julafton med allt vad det innebar och så nu, redan, är det dags igen. 2015 går nog till minnet framför allt som ett år som passerade start och gick över mållinjen alldeles för snabbt.


Nåväl i sann traditionsanada översköljs vi av reklamfilmer som alla handlar om magic christmas och uppmanar oss till köpfest. Nya rekordnoteringar för hur mycket som spenderas på julklappar förväntas, och den enda uppmaningen vi ska se framför ögonen den kommande tiden är att köpa, köpa, köpa. Jag tror att det här inte alls är bra, att man inte lär sig att uppskatta gåvor om man inte får precis den senaste Iphonen eller den senaste surfplattan osv. Ibland kan jag när jag ser te.x Emil i Lönneberga drabbas av lite nostalgi, fast jag inte ens fanns på den tiden som det utspelas, över att barnen blir överlyckliga över det allra simplaste som de får i julklapp. 

Man kan ju i alla fall reflektera lite över vad man köper och om det man köper har någon som helst bakomliggande tanke, eller om prylen köps bara för att köpas! 


Katy Perry sammanfattar lite den avsmak jag känner inför julen och allt vad den innebär. H&M:s julreklamfilm är över två minuter lång ( alldeles för mycket speltid) och har egentligen inte speciellt mycket att visa upp förutom att vi ska springa till butikskedjan och handla, handla, handla. Någon speciell julkänsla levererar den inte heller, ingen stämning alls förutom att man kände att man ville stänga av videon. Att eländet är regisserad av svenske Jonas Åkerlund vet jag inte om det är bra eller inte, helst av allt vill man ju bara gräva ned sig några meter under jord. 


Nej kan vi inte bara lägga ned denna (över)konsumering som påbörjas nu inför julen? 








Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards