Direktlänk till inlägg 4 oktober 2013

Guillermo del Toro Öppningen till Treehouse of Horror XXIV

Av theotherside - 4 oktober 2013 04:15

Ni som inte vill se "Simpsons-öppningen" till Treehouse of Horror uppmanar jag att sluta läsa här och nu samt inte klicka på länken. Förhoppningsvis får videon fortsätta att vara tillgänglig, och jag tycker det här är nog en av de mer intressanta öppningssekvenserna som Simpsons har haft på ett bra tag. I övrigt hoppas jag att de tre ( eller fyra) avsnitten som ingår i paketet har ungefär samma klass, men när det gäller Simpsons har jag helt och hållet slutat hoppar numera. Man tar till desperata åtgärder för att locka till sig tittare och försöka få de trogna att stanna kvar i åtminstone en säsong till, och bland annat så har man gått ut med rejält tidigt att en av de mer framträdande karaktärerna kommer att dö. Men det räcker inte för min del, jag vill ha samma humor som förr och jag vill framför allt ha tillbaka den gamle Homer som faktiskt var rolig på riktigt utan att kännas alldeles fejk och tillgjord. 







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards