Alla inlägg den 24 oktober 2012

Av theotherside - 24 oktober 2012 23:45

Man får ta den här filmen för vad den är, en b-thriller som varken vill förnya actiongenren eller plana upp någon ny väg och den funkar hyggligt för stunden men är ganska lätt att glömma bort så fort man har sett den. Men jag hade lite roligt medan filmen pågick åtminstone och ibland räcker det med det.





LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.




En kvinnlig wrestlingsbrottare i huvudrollen, jodå det funkar ibland som i Haywire, men Gina Carano hade betydligt mer utstrålning och funkar faktiskt i spelfilm bättre än vad Trish Stratus gör i den här filmen. Jag vet inte riktigt vad den stora skillnaden är mellan dem men jag antar att det också har att göra med att i Bail Enforcers är man betydligt mer intresserad av att visa upp Stratus utan kläder. Det är också ett problem att filmen har ganska dåliga fightscener, och jag har svårt att tro på att den här tjejen verkligen kan spöa killar som är tredubbelt så stora än vad Trish är. Jag tycker inte heller att det riktigt funkar med att Trish ska vara riktigt tuff och hård samtidigt som hon så fort hon har en replik viskar fram orden och påminner om sådana kvinnor som man kan ringa in till för att snacka om sex och fantasier med. Det känns inte så realistiskt!



             

  Trish i den roll hon förmodligen känner sig som mest hemma i.



Bail Enforcers är ganska förutsägbar och ibland ganska tråkig, och det finns inte direkt någon spänning och man engagerar sig inte i karaktärerna på något sätt. En film som funkar vilken bakissöndag som helst, men som är bortglömd så fort man har piggnat till. Och när Trish Stratus förmodligen är ganska okänd för dem som inte älskar wrestling så spelar det ingen roll hur mycket de försöker sälja in filmen med henne i huvudrollen, den lär förmodligen ändå inte ses av speciellt många....





 




Av theotherside - 24 oktober 2012 13:52

Inte mycket till teaser eller tv-spot, men lite blodigt är det i alla fall och det är aldrig fel. Sedan vet jag inte vad jag förväntar mig av uppföljaren till Silent Hill men av det som har släppts hittills så ser det väl hyggligt lovande ut i alla fall. Och de här "sjuksköterskorna" verkar vara väldigt lovande! Måste leta upp första filmen och se om den, för jag har inte sett den på jäkla länge och minns inte mycket av den. 











 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards