Alla inlägg den 10 oktober 2012

Av theotherside - 10 oktober 2012 01:45

Jag har svårt för att bli riktigt engagerad i den här filmen, och jag har ganska svårt för att tycka att det här är en bra film. Många har i alla fall skrivit att det här är något utav ett mästerverk, och filmen har vunnit sin andel av vinster på olika filmfestivaler, men sådana filmer har jag väldigt svårt för. De mest prisade och rosade filmerna brukar sällan falla mig i smaken, och Miss Bala var ytterligare en sådan prisad film som inte alls gjorde mig speciellt imponerad. 



LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.





Stephanie Sigman gör ett riktigt bra jobb som Laura, huvudpersonen, men jag har väldigt svårt för att "tro" på händelseutvecklingen som gör att hon blir involverad i knarkhandeln. För det första- hennes kompis borde verkligen ha insett direkt vilka typer hon hängde med, eller hur blåögd får man egentligen lov att vara? Varför var just Laura så intressant för i stort sett alla medlemmar av den mest aktiva kriminella gruppen? Först lät de ju henne bara vara, när de gjorde sin attack på festen, sedan blev hon helt plötsligt högintressant för att hon försökte ta reda på vad som hade hänt med hennes vän? Och efter att hon blev av intresse så går det att använda henne till alla möjliga uppdrag, utan att skurkarna egentligen hotar hennes familj, som till och med får gå nästan direkt efter att skurkarna har hittat dem? Någon hederlig polis i hela Mexico måste ju finnas, så varför försökte inte Laura kontakta någon- vem som helst? Varför drog hon inte efter att hon hade levererat pengar och vapen? Varför gick hon inte ut i öknen? Ja jösses, antingen var jag ofokuserad eller så finns det lika många hål i den här filmen som det finns i valfri ost på ICA. 


   

 


Nej jag tycker verkligen att Laura kunde ha hanterat den osannolika situation hon hamnat i på ett helt annat sätt och det här var verkligen ingen film som tilltalade mig. Jag hade ganska tråkigt stora delar av filmen, och det fanns många frågetecken som aldrig helt rätades ut. Jag förstår inte riktigt varför Laura "stannade" kvar hos skurkarna, något annat alternativ måste ju ändå ha funnits. 


Och efter 1 timme och 48 minuter så skulle man ju kunna tänka sig att man får ett bra slut åtminstone, men icke. Jag begriper mig inte på slutet alls, vad var det egentligen som hände? Återförenades Laura med sin pappa och bror? Lämnade skurkarna henne ifred helt plötsligt, trots att deras ledare helt uppenbart fortfarande befann sig på fri fot? 


Nej usch alltför prisade och hyllade filmer ska man ge fan i, de är aldrig så bra som det påstås och de är aldrig så bra som jag inbillar mig att de ska vara. Miss Bala var intressant endast två, tre gånger under speltiden men engagerade mig inte det minsta och lämnade som sagt en massa frågetecken bara. Nej det här var bara ett enda utdraget sömnpiller. 





 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards