Alla inlägg under augusti 2012

Av theotherside - 14 augusti 2012 23:15

Ja, ett kan man vara säker på och det är att en sådan här reklamfilm hade inte visats i svensk TV och hade den gjort det hade den förmodligen försvunnit inom två dagar och beskyllts för det ena och det andra med det tredje. Hålla på sådär när man ska sälja underkläder till kvinnor, ptsss nejnej inte här, nej! Men nu är i alla fall inte Penélope ensam om att vara en kändis i den familjen åtminstone...









 



Av theotherside - 14 augusti 2012 21:40

Teliasoneras dotterbolag ägnar sig åt censur av Internet i Tadzjikistan eftersom landets regler och lagar säger att man som användare där inte får besöka vilka sidor som helst och ta del av vilken information man behagar. Men är det något att uppröras över? Snart ser situationen likadan ut i Sverige, inom en inte alltför avlägsen framtid gissar jag. Vi är redan massövervakade i det här landet, allt vi gör digitalt sparas och all information samlas "någonstans", oklart vilka som får ta del av det och vem som sitter och bevakar detta digitala skafferi och ingen protesterar nämnvärt. Så hur stort är klivet innan "känsliga" sidor börjar blockeras? Det görs ju redan, i vilka fall vet nog de flesta om, men varför ska vi i framtiden få läsa och ta reda på vilken information som helst? internet är tyvärr inte lika öppet och fritt som det en gång var tänkt att vara. Så Telia värmer bara upp i Tadzjikistan för vad som eventuellt snart kommer att vara aktuellt på hemmaplan...




http://www.dn.se/nyheter/varlden/teliasoneras-dotterbolag-deltar-i-censur








 

Av theotherside - 14 augusti 2012 15:45

Jag vet inte riktigt huruvida pappa Jean-Claude van Dammes uträckta hand kommer att hjälpa sonen i hans framtida filmkarriär, men vem vet om de tre filmerna som de ska samarbeta i kanske rentav är bra? Den jag ser fram emot mest är i alla fall Universal soldier: A new dimension, men sedan har jag hört lite om Welcome to the jungle som kanske kan bli något att se men svaren på båda frågorna får väl framtiden utvisa. Vad man ändå "vet" såhär långt är ju att samarbetet mellan far och son inte har resulterat i någon större framgång för sonen hittills, så jag vet inte om det här heller kommer att hjälpa till så mycket...



http://www.svd.se/kultur/van-damme-filmar-med-sonen_7421700.svd






 

Av theotherside - 14 augusti 2012 15:04

 

Av theotherside - 13 augusti 2012 23:57

Oh gamla Star Wars-stjärnan Mark Hamrill himself medverkar i den här filmen och det ser ju... ja jag kan inte säga lovande ut, men man blir väl kanske lite nyfiken på filmen åtminstone när man har sett trailern, men jag misstänker att det här är en b-film när den är som "bäst" och att man förmodligen inte kommer att tycka om Aircraft. Men större överraskningar har skett förr, och vem vet innan man sett resultatet men mycket på förhand vittnar om att det här är en riktig skitfilm, tyvärr.













Av theotherside - 13 augusti 2012 23:45

Inte så dumt med en skräckis från något annat land än från de vanliga ( ni vet, USA, Kina, Frankrike) och dessutom är trailern inte alls så pjåkig. Jag blir inte supersugen på att se filmen direkt men kommer nog att kolla in den så snart det finns möjlighet att göra det ändå...










Från rysarnytt.se




Av theotherside - 13 augusti 2012 21:51

Knappt har OS hunnit avslutas och knappt har de sista svenska deltagarna hunnit packa upp sina resväskor när de har kommit hem till Sverige innan det börjar talas om vilken jättesatsning som tydligen ska genomföras lagom till sommar-OS 2020, men samtidigt hinner man yppa att redan vid nästa OS ska den svenska medaljskörden utökas från åtta medaljer som det blev i London för svensk del till minst det dubbla nästa gång det ska spelas olympiska spel... Nåja, man kan kanske skratta åt detta nu och skaka på huvudet och säga att det är omöjligt, eller så lyssnar man till Gunde Svans bevingade ord om att ingenting är omöjligt och tänker positivt. Jag vet inte var jag befinner mig, men jag velar fram och tillbaka mellan att det förmodligen inte är så troligt till att det kanske, kanske kan gå. Om man verkligen får alla bitar att falla på plats och alla de aktiva verkligen toksatsar inför och under spelen. Men det känns som att det är ändå att ta i lite för mycket så att man nästan spricker. Samtidigt är det ju inget fel med att ha storslagna planer och drömmar... Nåja, om åtta år har vi facit!



http://www.svt.se/sport/sok







 

Av theotherside - 12 augusti 2012 03:30

Jag var medveten om att det var en chansning så gott som någon annan och jag misstänkte redan medan jag var på Hemmakväll att den här filmen skulle vara dålig, och av någon slump hade man lämpligt nog dolt Curtis 50 Cent Jacksons namn med en stor blå Outlet-lapp, men jag trodde på försäljarsnacket på filmens omslag: " An all-action adrenaline pumping thrill-ride". Kanske råder det delade meningar om vad som kan anses vara "all action adrenaline", men särskilt mycket action kan jag inte gå med om att det handlar om, utan  man saknar helt enkelt resurser och den lilla action som finns blir mest löjlig.




LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.





Jag är inget fan av 50 Cent, varken som musiker eller skådespelare- om man nu kan kalla det han gör i filmer för skådespeleri, så det var inte anledningen till att jag köpte filmen. Nej, det var för att jag föll för omslaget och för att det här såg ut att vara en film som funkar för mig en sen lördagskväll. Och hade den varit gjord som den borde ha varit, så hade det här varit en hygglig b-film. Men det är mycket som går fel med den här- skådespeleriet är snäppet bättre än det man får se i valfri porrfilm, men jag tror att de som skådespelar i porr anstränger sig mer än vad de inblandade gör i den här. Jag tycker inte ens den var värd de tio kronor som Hemmakväll hade mage att ta för den här skiten...



               


Det blir inte särskilt spännande att se hur det går för de inblandade och man bryr sig inte om någon av dem, dåliga actionscener ( biljakten, om man nu kan säga att det är det ens, då huvudpersonerna försöker undkomma en polis på motorcykel kan mycket väl vara den sämsta actionscen jag någonsin har sett), 50 Cent är med högst tio minuter sammanlagt och gör det inte värt att se den här och slutet kan vara bland det sämsta jag har sett då man återanvänder ett redan misslyckat skämt som man använt tidigare i filmen... Skämtet fungerade inte halvvägs in i eländet, och det fungerar om möjligt ännu sämre som avrundning på Dead man running.


Nej den här gör man allra bäst i att undvika helt och hållet.







 
  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards