Direktlänk till inlägg 23 februari 2012

Tråkig, avdunstad bokrea

Av theotherside - 23 februari 2012 20:15

I vanlig ordning så har jag varit och tittat på vad man erbjuder under bokrean, men det känns inte speciellt alls i år. Det kanske till stor del beror på att jag har blivit riktigt dålig på att läsa böcker, jag har nog inte läst på ett halvår om inte mer. Förra året började bättre, bokläsar-mässigt åtminstone, och jag snittade ungefär en bok i veckan ifjol. Men nu har läslusten runnit av mig, det känns motigt att börja med någon bok och jag hittar ingenting intressant på biblioteket. Lite trist är det allt, eftersom jag i vanliga fall tycker om att läsa. Jag får ta mig i kragen ordentligt snart... Å andra sidan saknas den där riktiga storsäljaren i år, den där som liksom Harry Potter eller Twilight lockar ut horder av bokläsande människor. Nej, det finns ingen storsäljare den här gången, eller? Det märktes i alla fall på de ställen jag var på. Det var ingen rusning direkt, bara ett par stycken som stannade upp en stund och tittade på vilka böcker som var framplockade, men vad jag såg var det ingen som köpte något. Jag tror det här med bokrea kommer att dö ut så småningom, just för att det nästan hela tiden är någon form av rea på böcker på nätet och liknande. 



   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards