Direktlänk till inlägg 11 februari 2012

The ring-uppföljare: Sadako 3D-teaser

Av theotherside - 11 februari 2012 17:56

Om du inbillade dig att man var färdig med The ring vid det här laget och allt med vitmålade, stirrande barn så får du tänka om, för snart kommer ytterligare en uppföljare och den här gången ska Sadako skrämmas i 3D. Kanske kan funka, men jag hade hellre sett något nytt istället för att återupprepa ett tidigare framgångsrecept. Är det bara som jag inbillar mig eller har Japan kommit av sig lite i sin skräckfilms-uppståndelse? Återupprepar man inte bara samma saker... Nja, kanske inte, en del asiatiska filmer som man har sett den senaste tiden har varit annorlunda och riktigt bra. Men The ring är jag dessvärre trött på vid det här laget så jag vet inte om jag kommer att se den här filmen... Det får framtiden utvisa, helt enkelt. 



http://www.youtube.com/watch?v=49PKeZ88dWc







   

 
 
Ingen bild

ÖQIWJRG

12 februari 2012 09:22

Sadako är inget barn.
Själv tycker jag att den här filmen verkar lovande. Problemet med japansk skräck är att den tycks ha kommit av sig de senaste fem åren. Det mesta som har gjorts har varit olika lustiga splatterfilmer som Vampire girl vs Frankenstein girl och olika Noroiinspirerade låtsasdokumentärer.
Däremot har koreansk skräck kunnat hålla stilen jag kan rekommendera The Cat: Two eyes that see death och White: The melody of the curse. Två nya och väldigt bra koreanska skräckfilmer. Jag kan även rekommendera thailändska The Screen at Kamchanod.

theotherside

13 februari 2012 01:49

Jag gillade Vampire girl vs Frankenstein girl, men skulle gärna hellre se något liknande gjort här i västvärlden för på den här fronten har vi inte mycket att komma med tyvärr... Allt ska vara så seriöst!
Men jag bugar och bockar för dina filmtips, ska kolla upp dem direkt och se lite mer koreansk skräck om det är de som håller stilen fortfarande:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - Onsdag 1 maj 14:25

Det är förträffligt när teknik fungerar men lite nindre roligt när det inte fungerar samtidigt kan man förstås också resonera att en blogg inte är det som är allra viktigaste, när allt kommer till kritan! Men roligt i alla fall att se att ens konto f...

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards