Direktlänk till inlägg 10 februari 2012

Star Wars episode 1 The phantom menace

Av theotherside - 10 februari 2012 20:46

I och med att den här filmen, Star Wars episode 1 The phantom menace, går upp igen på biograferna runtom i landet i huvudvärksframkallande 3D så passar det ju finemang att påminna sig om det hat och krossade förväntningar som den här filmen innebar. Fredrik Strage sammanfattar alltsammans utmärkt här: http://www.dn.se/kultur-noje/film-tv/fredrik-strage-fansen-alskar-att-hata-det-morka-hotet


Den här videon, eller två sammanfattningar av allt som gör Star Wars episode 1 The phantom menace dålig, har jag inte sett eller ens känt till tidigare, men visst har han en riktigt bra poäng med allt han säger och det ä'r svårt att bortse från den massiva kritik som han riktar mot filmen. Han har ju i stora stycken helt rätt med det han säger.

http://redlettermedia.com/plinkett/star-wars/star-wars-episode-1-the-phantom-menace/



Men... Jag gillar Star Wars-filmerna, men jag är inget megajättestort fan direkt. Så jag hatar inte Star Wars episode 1 The phantom menace, men jag kan inte heller direkt påstå att jag tycker att den är speciellt bra. Effekterna tar för stort utrymme, ingenting känns gediget eller äkta, man bryr sig inte speciellt mycket om handlingen ( finns det någon handling ens egentligen?) och på det hela taget är det en misslyckad film helt och hållet. 

Jag tror inte jag behöver tillägga att jag inte kommer att gå och se filmen i 3D på bio? Inte de andra två, nyare filmerna heller. Mer osäker över hur jag kommer göra med 4-6, men tror inte heller att de kommer att locka mig till bion. 





   












 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - Onsdag 1 maj 14:25

Det är förträffligt när teknik fungerar men lite nindre roligt när det inte fungerar samtidigt kan man förstås också resonera att en blogg inte är det som är allra viktigaste, när allt kommer till kritan! Men roligt i alla fall att se att ens konto f...

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards