Alla inlägg den 3 februari 2012

Av theotherside - 3 februari 2012 23:15

Nu har Grekland förbjudit cirkusdjur, dvs att man använder sig av djur på cirkus som utför allehanda konster. Jag vet inte riktigt... Jag har inte varit på speciellt mycket cirkus, två gånger som liten och att djur medverkade gjorde det förstås till något extra men samtidigt så har motståndare rätt i att djur inte är underhållning och att djuren inte har valt det själva. Men, och detta är det viktiga i sammanhanget, bara djuren behandlas rätt och bra så tycker jag i sak att det inte är fel att ha med djur i föreställningarna... Eller ja, kanske är det ändå lite fel. Men vi "människor" kan ju göra betydligt hemskare saker, som att döda djuren för att komma åt diverse saker, och då tycker jag att i det sammanhanget så är det här det "mindre" dåliga. 


Men nu när alltfler börjar förbjuda djurcirkusar så gäller det att cirkusen uppdaterar sig lite och kommer med något alldeles nytt istället. Jag tycker inte det riktigt räcker med enbart clowner och några som utför akrobatiska nummer, eller vad tycker ni? Det behövs som något extra utöver de sakerna. Eller så kanske det räcker, vad vet jag... Cirkus intresserar mig ju inte nämnvärt längre direkt och jag har inga planer på att besöka en cirkusföreställning heller. Men lite av dess framtid är väl lite hotad i och med de här förbjuden, kan man tycka... Eller så hittas det på något som gör cirkus angeläget och intressant igen.




http://svt.se/2.22584/1.2699550/grekland_forbjuder_djurcirkus








 

Av theotherside - 3 februari 2012 21:15

Jag har inte tokhöga förväntningar på den här filmen ( inte samma tokhöga förväntningar som jag har på den senaste Mission Impossible-filmen i alla fall), men lite småsugen och intresserad är man definitivt på den här som också har blivit hyllad och som dessutom tydligen ska vara lite utav en "tokaction". Trailern var i alla fall ögongodis och sedan jag såg den har jag längtat efter The Raid, men var tusan har den försvunnit? Jag är bergsäker på att den inte kommer att komma upp på vita duken i Sverige, men snart måste vi väl få se någon reklam om ett kommande dvd-utsläpp av filmen, eller?!....




http://www.moviezine.se/artikel/9397-the-raid-kan-bli-borjan-paring-en-trilogi









 

Av theotherside - 3 februari 2012 20:10

Vi klagar mycket på telefoni och fast bredband men det är klagomål och missnöje om mobilt bredband som ökar mest, och det beror framför allt på att den utlovade hastigheten sällan överensstämmer med vilken hastighet man faktiskt får. Det är många operatörer som stolta som tuppar utlovar 25 Mbit, 35 Mbit, 80 Mbit men det är enbart "teoretiska maxhastigheter", och inte alla gånger ( aldrig?) hastigheter som kunderna kommer att kunna få. Vanligare är ju att man ligger rejält under den teoretiska maxhastigheten, och det har bland annat jag varit med om flera gånger- när jag skaffade mitt så skulle man få en hastighet på 7 Mbit ( vilket var jättebra på den tiden) och numera får man 25 Mbit på samma abonnemang. Men till saken hör att jag vid ytterst få tillfällen har kommit upp till något bättre än 5 Mbit, och det bara vid något tillfälle då och då. Vanligtvis har man en hastighet på 2-3 Mbit, men även det i "bästa fall". 


Men jag förstår mig inte på den nya kampanjen som bland annat Tele2 kör med, att man ska "byta ut sitt fasta bredband till mobilt". Jag hoppas att det inte är någon som låter sig övertalas till det, för det är att ta ett ytterst stort risktagande. Som jag vet så är fast bredband betydligt mer pålitligt, man får den hastighet man ska ha hela tiden jämfört med mobilt då man får bra hastighet vid bra förhållanden enbart och dessutom kan kopplingen till nätet kopplas ur i tid och otid så man kan aldrig vara riktigt säker. Och så hastigheten, som kan variera oerhört mycket. Nej gör det enda rätta och behåll fast bredband, det är det enda som är ganska säkert. Och man ska inte heller förglömma volymtaken som mobilt bredband har, så du får ju inte heller räkna med att kunna surfa hur mycket som helst om du till äventyrs väljer mobilt framför fast bredband. 




http://svt.se/2.22620/1.2699388/klagomal_pa_mobila_bredband_okar








 

Av theotherside - 3 februari 2012 02:15

Åh herregud, ännu en high school-komedi som är dumare än tåget och som knappast kommer att återfinnas bland klassikerna i genren och som är lika lättglömd som vilken frukost man åt för två mornar sedan. Här har man minsann inte ens ansträngt sig, men jag förmodar att man var nöjda med att ha lyckats "lura" med Carmen Electra till projektet men tråkigt nog så är hon inte med speciellt mycket och det lilla hon medverkar är definitivt inte vad man skulle kunna kalla för Oscar-potential, men det var väl heller aldrig meningen. Så det blir den gamla, vanliga avdankade soppan som kallnat för åratal sedan- killar som far på en festival och som vill knulla med allt som rör sig, i alla fall allt som har bröst och som kallas för tjejer, det blir vilt festande och bröst visas här och var men tillslut lär sig de tre inblandade en läxa om livet och sig själva... 






LÄS INTE MER OM DU INTE HAR SETT FILMEN.





Man ser ju inte sådana här filmer för att man förväntar sig att det kommer att handla om storartad komik- här består det mesta av komiken av en högljudd, överviktig dude- Bump, som verkar lida av seriös mundiarre och jag tror inte att han är tyst i tio minuter i rad ens. Redan i filmens inledning lyckas han förnedra sig och springer in på en fullsatt lektion, helt naken, för att dela ut papper inför en kommande helgrym feeeest. Suck. Roligare än så blir han aldrig, men oj håll i spaken mellan benen, den dumme jäkeln lär sig något innan eftertexterna börjar rulla och han får ihop det med en tjej. 

Filmens hjälte, Mike, får reda på att han egentligen inte är en tråkmåns utan egentligen tycker om att ha roligt och passande nog träffar han en tjej som stämmer väl in på hans egentliga personlighet.

Och den tredje i sammanhanget är driftkuckun som de andra gör sig lustiga över för han har gett sin snopp ett smeknamn (hoho) och han har inte fått ligga ännu men det ska man minsann ändra på under festen (hihi). 


Carmen Electra dyker upp lite då och då men framför allt på hotellrummet gör hon det som är enda anledningen till att hon ska närvara i det här sammanhanget, men inte ens de scenerna blir speciellt bra och är definitivt inte värda att längta efter eller ens för att se filmen...


   



Bajskorvscenen på samma hotell är bara tröttsam och de inblandade förnedrar sig enbart utan att det lockar till något skratt alls. Mardi Gras: Spring Break lockar nog inte speciellt många till något skrattanfall direkt...


Lite roligt var det i alla fall att återfinna Charles Shaughnessy, mer känd som Maxwell i tv-serien The Nanny som fortfarande repriseras i arla morgonstund på TV3, som en dryg och snobbig hotellreceptionist. Men det var också det enda som var bra med den här filmen.


Men har man aldrig sett en komedi i den här genren så duger den väl, man lär inte springa benen efter sig nästa gång det dyker upp en sådan här "komedi" på dvd... Så det är ett gott tecken åtminstone, den här drar inte till sig några fans och då kanske man slutar producera sådan här billig, dum skitfilm...




   

Av theotherside - 3 februari 2012 01:06

Dra mig på trissor, men Al Pacino ger i alla fall inte upp! Det kan man konstatera åtminstone, sedan är det väl inte hans fel att han mest av allt har medverkat i skit under de senaste åren?;P Christopher Walken är desto mer intressant, enligt mig så har han inte falnat ned till glöd bara ännu och Alan Arkin is still going strong, så jag hoppas, tror och ber att den här actionrullen som de ska medverka i tillsammans blir bra. Men det borgar ju inte direkt för kvalla när de här namnen nämns, som det kanske gjorde under glansdagarna, men vafan man vet aldrig... Kanske har de några ess att dra ur rockärmarna innan det är dags för den slutgiltiga pensioneringen? Låt om oss hoppas så, och så hoppas man få en en riktig matig trailer snart...




http://www.moviezine.se/artikel/9393-pacino-walken-och-arkin-i-kommande-actionkomedi










 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards