Direktlänk till inlägg 7 januari 2012

Inom tusen år är vi marsianer

Av theotherside - 7 januari 2012 01:39

Jag tycker det är underhållande att läsa vad Stephen Hawkings har att säga, och att det nästan alltid skapar en liten debatt på Aftonbladet- Hawking tror ju inte på att någon Gud har varit inblandad i skapandet av universum, och detta retar gallfeber på dem som tror att det visst finns en Gud som har skapat planeten jorden och allt liv på den. 

Jag tycker däremot att det hade varit mer intressant att prata om anledningen till att jorden kommer gå under, enligt Hawking: " Jag tror att det är nästan säkert att en katastrof, som ett kärnvapenkrig eller global uppvärmning, kommer att drabba jorden inom en tusenårsperiod". Han tror alltså att vi har potentialen att ta kol på oss själva, antingen genom ett kärnvapenkrig eller för den globala uppvärmningen, som vi människor är ansvariga för. Shit, vilken duktig ras vi är, egentligen... 

Jag tror vidare att hans uttalande angående om aliens skulle komma på besök skulle utgången inte bli bra. Det skulle förmoligen göra framför allt USA och Kina nervöst så in i bomben så det skulle börja kapprustas igen, och man skulle anstifta anti-alien-lagar och kontrollera om någon milisgrupp på jorden har kontakt med utomjordingarna. De kan väl i faretn också bli anklagade för terrorism och då jävlar, då är det inte långt tills dess missiler riktas upp mot himlen och det blir ett storslaget fyverkeri. 

Nej ursch låt oss inte sprida mänsklighetens gift ut i rymden och till planeter som mars. De har klarat sig bra i miljarder år utan att vi ska ge oss på dem också...




http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14176789.ab











 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av theotherside - 21 april 2023 18:45

Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...

Av theotherside - 21 november 2022 03:56


Detta var en film som jag inte hade någon koll på, knappt visste att den överhuvudtaget fanns men så visades den på TV4 film under söndagskvällen och jag tog en chans och tittade.  The Night Listener är definitivt inte något mästerverk, men fungerade...

Av theotherside - 18 november 2022 18:35

   

Av theotherside - 13 november 2022 19:26

Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll.  Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards