Alla inlägg den 9 oktober 2016

Av theotherside - 9 oktober 2016 23:45

Skräckfilmsantalogier är vi inte direkt bortskämda med om man säger så, med få undantag som ABC:s of Death och Masters of Horrors. Här kommer en ny härlig, bråkig samling med sammanlagt nio kortfilmer som alla går i skräck-tema och av det man får se i den här trailern så ser det onekligen jävligt intressant och lockande ut. Om man tänker på det, så passar just skräck för ett kortare format ganska bra men det kräver också ett gott handlag från regissören ty allting ska presteras på kort tid, man har inte så lång tid på sig att sätta temat och sätta känslan och stämningen och allting måste vara koncist och ganska rätt på. 


Det här kommer i alla fall jag att ta mig en titt på, om man nu får möjlighet till det på någon kanal eller andra sammanhang. 







Av theotherside - 9 oktober 2016 22:00

Okej jag hade i det närmaste förväntat mig att få se en glättig, glad trailer dränerad med skämt och dylikt men så var tydligen inte fallet, istället hade den en mer mörk ton än vad jag trodde och det kändes faktiskt som att det här tar de på fullt allvar. Bra så, naturligtvis. Känns lite som att det påminner om Chronicle fast minus found fotage- grejen. Det kan ju faktiskt bli bra, ändå. Inte för att rebooten av Power Rangers gör mig exalterad som en skolkille som ska gå på sin första skolbal med klassens snyggaste brud direkt. 


Jag kommer ihåg att jag tittade på Power Rangers när tv-serien visades på någon kanal på det glada 90-talet men kan inte direkt påstå att jag någonsin blev något stort fan av den, mest för att den även för sin tid hade ganska mediokra specialeffekter och humöret och tonen var alldeles för glättigt och gick inte att ta på allvar. 

Frågan är om den nya, lite mer seriösa, tonten som man kan se i trailern passar för Power Rangers. Återstår att få reda på det svaret nästa år, men jag kommer inte direkt att ligga sömnlös om nätterna inför svaret och har bara måttlig, om en befintlig, lust att ta mig en titt på filmen. 





 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards