Alla inlägg den 31 december 2014

Av theotherside - 31 december 2014 00:00

När det här printas ned är det fortfarande några skälvande, darrande dagar kvar av 2014, ett år som enligt min mening har gått hur snabbt som helst och man har inte riktigt hunnit hänga med i svängarna. Men det kanske ligger något i det som många säger, att åren går snabbare ju äldre man blir. Kanske är det så. Man får väl titta på och se hur snabbt 2015 passerar och avlägga en rapport huruvida det stämmer eller inte, det att åren går snabbare ju mer gråa hårstrån man samlar på sig på huvudet. En sak är i alla fall säker utom allt rimligt tivel, det kändes som evigheter medan man fortfarande var hyfsat ung. Så visst går det snabbare allt, men att det skulle gå fullt så snabbt som det verkar göra nu, det trodde jag däremot inte. 


Det är inte enkelt att sammanfatta 2014. Mycket har hänt och mycket av det har varit gott, väldigt gott. Det som poppar upp allra starkast i minnet är att man träffade och blev tillsammans med underbara Jenny! Sedan att det var en av de allra finaste och varmaste somrarna i mannaminne, gjorde inte saken sämre direkt. Och sitt livs allra första semester har man dessutom hunnit med att vara med om. 

Men det enda tankarna kommer tillbaka till när man tänker på året som gått är Jenny. Att lilla jag skulle träffa en sådan fantastisk,underbar, rolig och härlig tjej! En tjej som dessutom är otroligt vacker, och har världens vackraste ögon. Att beskriva de ögonen låter sig inte vara gjort av en dålig poet som undertecknad, men likheten med rådjursögon är verkligen talande i det här sammanhanget. Jenny, du är fantastisk på alla sätt och vis. Jag hoppas att du vet att jag tycker det redan, men annars ska jag ägna hela nästa år åt att få dig att känna dig fantastisk och underbar. Du förtjänar helt enkelt det bästa! 




 


En annan sak som ploppar upp i minnet är att man provade på att lämna hemmets trygga bo och under två månader provade på hur det var att faktiskt bo i en egen lägenhet, att få sköta om sig själv med allt vad det innebar. Allt gick kanske inte lysande, mycket kan bli betydligt bättre men jag är väl som alla andra i sammanhanget- jag lär mig så sakteliga att flyga på egna stolta vingar. Mycket återstår att lära sig förstås! Men det var roligt som tusan, och det gav mig mersmak. En av de saker jag verkligen vill åstadkomma under nästa år, är att få flytta permanent. Till en egen lägenhet, till ett helt eget liv. Med allt vad det innebär....


Jag erinar mig att jag vid förra årets sammanfattning skrev att något stort och något som förändrade livet i grunden skulle ske under detta år. Det var kanske att gapa efter för mycket vid den tidpunkten, sällan hade jag trott att det skulle bli som det blev. Att träffa och vara tillsammans med Jenny, är det allra bästa som har hänt mig på jävligt länge. Jag älskar dig sötnos <3 Jag hoppas att 2015 kommer att bli ett alldeles, alldeles fantastiskt år. Och det kommer det att bli, när jag är tillsammans med dig. 



 


Att man har haft ett jobb i ett helt år är också något som är alldeles nytt. Tidigare har man bara fått prova på att vara praktikant i tre, eller fler, månader utan att det funnits tillstymmelse till chans att få någonting fast, någon anställning. En av de saker som orsakar huvudbry inför nästa år är huruvida man kommer att ha jobb eller inte, eller om man ska bli arbetslös återigen. Jag hoppas att man kommer att ha ett jobb. Det är så underbart att ha ett jobb att gå till, även om det ibland är jobbigt förstås. Men det är en frihet utan dess like, något som gör att man faktiskt kan leva som man själv vill. Jag hoppas på att det löser sig på ett bra sätt. 


Bland många underbara arbetskollegor sticker det ut en som är betydligt mer än "bara" arbetskollega. Jag vet inte hur många gånger han har gjort jobbet till att kännas mer som att man inte befinner sig på jobbet. Jag vet inte hur många tusentals gånger han har varit trevlig under året som gått, jag vet inte ens hur man ska kunna återgälda några av de saker som han har gjort, att han har funnits där och undrat hur det är ibland när det är grått och regnigt inombords. Kort och gott kan jag inte nog uttala betydelsen av att ha fått äran att träffa Patrik under detta år. Jenny och Patrik, två positiva saker som för alltid kommer att vara förknippat med 2014. Jag hoppas att vänskapsbanden med Patrik kommer att fortsätta för lång tid framöver. Som vi har sagt, vi ska bli gamla tillsammans och rocka fett på ålderdomshemmet. Stackars de praktikanter som ska ta hand om oss när den tiden nalkas. Iron Maiden på högsta volym och två motsträviga gubbar som är allt annat än medgörliga, hell yeah;) 

För att inte begå samma misstag som på julkortet, så räcker det gott och väl med att säga:



Tack för alla skratt och glada minnen!!!!! 






Det finns säkert mycket mer man kan säga om ett fantastiskt år som 2014 var, men tiden rinner ut och man måste komma sig vidare och se till att få lite sömn också! Återstår att önska att 2015 blir ett lika fantastiskt år och att nya minnen och underbara skratt skapas. Om man bara kunde kopiera 2014 rakt av så skulle jag göra det direkt (minus de första månaderna av det förra året). Men jag är övertygad om att nästa år kommer att bli riktigt bra.

Tillsammans med min sötnos,mitt hjärta och min älskling tar vi oss tillsammans an det nya året och siktar mot att göra det ännu bättre än året då vi träffades och lärde känna varandra. 

Puss på dig!!!!! Om det behöver upprepas på nytt, så säger jag det återigen; du är fantastisk!






GOTT NYTT ÅR.

 

 

Sköt om er och var rädda om varandra! 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards