Direktlänk till inlägg 16 oktober 2013
Det är väl bra att Kellogg´s lanserar en reklamfilm som samtidigt fungerar som informationsfilm (flashback från informationsfilm i skolan svajade förbi hela tiden under reklamfilmens gång) och det är trist att så många som 60 procent av kvinnorna inte vill skita utanför hemmet. En attitydsförändring är nödvändig samtidigt som jag inte kan låta bli att undra- när kommer det en kampanj helt inriktad till män? Mjölken specialägnad kvinnor har figurerat i reklam nu ett tag och nu kommer också detta, men det finns inget liknande för te.x prostatacancer... Den här formen av specialerbjudanden/produkter och information går enkelriktat och hade det varit åt andra hållet hade väl kritik framförts om ditten och datten.
Men med det sagt, för böveln ändra attityden och gör nummer två även utanför hemmet och slipp magproblem och sådant elände tjejer och kvinnor. Ibland undrar man om det verkligen är år 2013 eller om vi fortfarande står och stampar i 1900-talets början...
http://www.dagensmedia.se/nyheter/kampanjer/article3779017.ece
Jag är inte något överväldigande fantast av Miss Li vanligtvis, men kan ändock ej undgå att digga detta å när låten inleds med en spellevink-vibb för att därefter fortsätta i någon stil av disco-dunkabunkaddunk- aaaah! aaah. Igår när jag var på kro...
Du har ingen aning vad som händer, söndag bara sker. Varje dag, vilken veckodag är det egentligen? Du vet inte, måndag, onsdag, lördag Spelar ingen roll. Du är mer eller mindre alltid full, en två tre Öl eller lite whiskey. Idag är det s...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 |
3 |
4 | 5 |
6 | ||||
7 |
8 |
9 | 10 |
11 |
12 | 13 | |||
14 |
15 | 16 | 17 | 18 |
19 |
20 |
|||
21 |
22 | 23 | 24 |
25 |
26 | 27 | |||
28 |
29 | 30 |
31 | ||||||
|