Alla inlägg under april 2012

Av theotherside - 9 april 2012 03:45

Hajar som kan simma i sand? Ja, filmen är ungefär lika korkad som idéen med sandsimmande hajar. Men den är trots det ganska underhållande, och har man sett liknande filmer inom den här subgenren ( det känns som att det har blivit en egen genre i alla fall) så står man ut med denna också, även om Shark Sands var lite mår ut humorhållet och inte gjorde ett enda försök till att vara läskig, skrämmande eller spännande överhuvudtaget. 








LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.






Det som gär den här filmen underhållande är Jimmy som är sådär äckligt sliskig som en snubbe kan vara. Det är lite oklart vad han egentligen jobbar med och verkar bara dyka upp på den hårt ansatta ön för att anordna "Sandman", en fest som ska slå alla andra beach-partyn. Man säger att man lyckas locka till sig tusentals besökare till festen men när festen drar igång och kameran ska visa upp "publiken" så ser det ut som att det är högst femtio personer som står och "dansar". Aldrig att det är "tusentals", sorry men man kan inte luras hur som helst. Har man liten budget (hade man någon budget överhuvudtaget till den här filmen) så ska man inte låtsas som att det är tusentals ungdomar som är på stranden och festar och skakar rumpa. 



                     




Effekterna håller ingen högre klass, men det var inte heller att vänta, och det mesta är enbart dåligt och extremt lågbudget och det är inte överraskande att Roger Cormans namn nämns i den här filmen! Men som bakis-söndagsfilm funkar den faktiskt helt okej, men den kommer vara lika snabbt bortglömd som vilken middag man åt vid just den här dagen för en månad sedan...







   

Av theotherside - 9 april 2012 02:54

Ojoj, jag vet inte riktigt vad jag tycker om den här trailern mer än att... ja, den ser faktiskt sevärd ut. Kanske mest på grund av att Simon Pegg är med i den, men jag hoppas att den har mer att erbjuda på än en Pegg i toppform! Jag tror A Fantastic Fear of Everything kan gå åt båda hållen, antingen är den hysterisk rolig eller så är den inte det men jag tror ändå att den kommer vara ganska sevärd.



http://www.youtube.com/watch?v=_kq1THukIqU










   

Av theotherside - 8 april 2012 02:28

Jag har inte haft särskilt bråttom med att se uppföljaren till Bilar, då jag inte tyckte om den första filmen, men tyckte det var dags att se den nu när den hade premiär på Viasat film. Cars är bland de sämre produktionerna som Pixar gjort hittills och jag förstår inte riktigt tjusningen med en "bilvärld" som visserligen har utökats ganska rejält i tvåan med alltifrån fartyg till tåg och helikoptrar. Men jag gillade åtminstone att världen var betydligt större än vad den var i första filmen, och uppföljaren har ett betydligt högra tempo också.





LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.






Alla inblandade skådisar som gett ut sina röster till karaktärerna gör ett bra jobb, men det piggaste tillskottet i Cars 2 tycker jag Michael Caine stod för. Av någon anledning så hade jag ingen anledning att misstro McMissile och med den där härliga Alfred-rösten från den senaste Batman-filmerna så känner man sig väldigt trygg så fort han dyker upp. Dessutom passade han bra som röst åt en brittisk spionbil, så det var ett klockrent val.

Annars kan man inte heller klaga på datoranimeringen, även om bilarna som karaktärer aldrig påverkar mig känslomässigt, och utomhusmiljöerna i Japan, Paris och London är helt enkelt ögongodis. 



 




Att temat den här gången till stor del handlar om miljö och alternativa bränslen torde ha varit ett ogreppbart ämne för barnen som filmen ändå riktar sig till, så lite oförstående till valet av tema är jag men samtidigt kanske man kan argumentera för att "ju tidigare barnen blir medvetna om det här, desto bättre" eller något liknande... Men jag tror ändå den aspekten går helt förlorad för den tilltänkta målgruppen. Jag har svårt att komma ihåg speciellt mycket av filmen såhär i efterhand, och några scener som lämnar ett outplånligt intryck hos mig finns inte, men jag minns framför allt en scen där de tre huvudkaraktärerna är fastbundna i Big Ben och blir nästan krossade i urverket. Det var ganska fyndigt faktiskt.


Mer fart, mer action, väldigt lite humor som "funkar" och Bärgaren hittar sig en flickvän... Ja, det är väl en god sammanfattning av den här filmen men jag hoppar verkligen att det inte blir en Cars 3.





   

Av theotherside - 7 april 2012 03:30

Fullt ös medvetslös är en ganska bra sammanfattning av den här franska thrillern, och det är ingen lugn stund i La proie och man hinner knappt hämta andan innan något händer eller information utbytes, vilket gör det lite svårt att hänga med från början eftersom man är så upptagen med att hålla reda på vilka som är vilka. Men utöver det är det spännande och en riktigt svettig resa, som bjuder på en hel del överraskningar längst vägen. 






LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.





Såhär i efterhand känns det lite sjukt att man tyckte lite synd om Jean-Louis Maurel när han skulle åka på stryk i fängelset, men det förstås- en av vändningarna är ju att den här mannen är ett riktigt jäkla svin och man vill senare bara att någon ska knäcka vartenda ben i hans kropp! Påtal om fängelset så tycker jag det var skildrat lite väl svart, fångarna kunde dela med sig av droger ganska öppet, vakter godtog att fångar pucklade på fångar som förtjänade det och vakterna såg till så att rätt kameror "slockande" vid olika ögonblick. Ingen vacker bild av fängelset direkt, men det är en ganska vanlig bild av fängelser i sådana här sammanhang så det är ju ingenting man höjer på ögonbrynen åt. Sedan måste jag också anmärka på att jag tycker det gick lite för enkelt för huvudpersonen Franck att rymma från fängelset, det skildrades närmast som en enda, snabb promenad enbart... Det såg inte fullt så realistiskt ut direkt. 






Sen måste jag säga att jag blev lite "kär" i Alice Taglioni som spelar polissnuten Claire som är både jäkligt snygg men samtidigt har en hel del skinn på näsan, vilket jag verkligen gillar. Ingen mesig snut det här inte, verkligen inte. Däremot tyckte jag inte om huvudpersonen, spelad av Albert Dupontel, som jag aldrig fick någon känsla för och heller aldrig riktigt hejade på ( förutom att jag gärna ville att han skulle få tag i svinet som jag tyckte synd om i början), och jag känner aldrig riktigt för honom. Jag vet inte om det beror på skådespelaren eller att regissören inte riktigt har lyckats på den punkten... 


Men fransmännen behöver verkligen inte skämmas för de filmer de gör och har gjort under de senaste åren. Där USA:s filmproduktion mestadels handlar om att remaka varenda film som någonsin har gjorts, så gör Frankrike originella filmer, oavsett om det handlar om thrillers eller skräck. Mycket bra, och fortsätt gärna skämma bort oss med bra filmer.





      

Av theotherside - 7 april 2012 00:15

Wow, hon är ju riktigt fantastiskt snygg, J. Lopez. Och inget undantag i den här videon. Lite mer överraskande är att jag faktiskt tycker om själva låten också, Dance again är härligt popig-lottig och kommer förmodligen passa bra på allehanda fester ett tag framöver. Inte lika "fantastisk" som den förra låten som jag fastande rejält för direkt, men nog kan man lyssna på den här när partykänslan ska förhöjas lite eller som bakgrundsmusik-skval medan man spelar eller dylikt. 





http://www.youtube.com/watch?v=bjgFH01k0gU&feature=branded








   

Av theotherside - 6 april 2012 23:45

Ja, Adam Sandler ska vara glad över att han har ett eget produktionbolag som står bakom hans skitfilmer för annars hade han knappast kunna fortsätta medverka/producera i sådana här skitfilmer som oftast har någon löjlig moralkaka att försöka lära ut lagom innan eftertexterna börjar rulla. Så var det i den förra jag såg, Buck Larson born to be a star och det verkar även finnas i den här nya, där far och son garanterat får en bättre relation och förståelse för varandra lagom innan det är slut. Kan inte någon bara strypa finansierings-linan till Sandler medan han envisas med att göra sådant här? Please...




http://www.youtube.com/watch?v=4w6PSy-Vx_s









 

Av theotherside - 6 april 2012 22:32

Jag är sannerligen ingen stor fantast av Oliver Stones filmer och jag har inte heller sett speciellt många av hans filmer, förutom Natural Born Killers som känns lika aktuell-om inte mer- då den kom som den gör idag, men jag måste säga direkt att Savages tilltalades jag av direkt efter den här jävligt läckra trailern! Man kanske luras av den här trailern, kanske är filmen inte alls så fartfylld och intensiv som den ger sken av att vara, men det struntar jag i- den här vill jag se. Och herregud vilka stjärnor som medverkar i filmen- Salma Hayek, Uma Thurman, John Travolta och Benicio Del Toro. Puust...





http://www.youtube.com/watch?v=KC2zbOwbeEs









 

Av theotherside - 6 april 2012 19:31

"Filmen tar avstamp i andra världskrigets slutskede där en tysk vetenskapsman vid namn Klausener arbetar på en ny skrämmande teknik för att skapa en odödlig naziarmé. Därefter förflyttas vi till nutid då en Natotrupp skickas till Östeuropa för att ta i tu med en mystisk, ondskefull fiende som dödar allt i sin väg. En kvinnlig utredare som forskat kring krigsförbrytaren Klauseners förehavanden inser att de står inför en livsfarlig arme av nazistiska stormtrupper som återuppstått för att skapa det fjärde riket. Tillsammans med Wallace, som jagat efter nazistiska hemligheter i åratal, teamar de upp med ett specialförband för att krossa nazizombiearmén."

Från rysarnytt.se




Åhfan vad jag ångrar att jag inte har sett Outpost. Jag vet inte riktigt anledningen till varför jag inte har sett den, men det har helt enkelt bara inte blivit av. Men efter att ha sett trailern till uppföljaren så blev jag ännu mer sugen på att ta mig en titt på originalet också, så den måste jag ta tag i och se nu, så snart som möjligt. Annars är det bara att börja peppa inför Black sun.




http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=mQHovDvL-0I






 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards