Alla inlägg den 10 april 2012

Av theotherside - 10 april 2012 14:33

Ja, den här filmen ser riktigt intressant ut även om jag redan på förhand misstänker att den inte kommer att bjuda på något nytt eller nyskapande direkt. Men av trailern att döma så kan man i alla fall förvänta sig en ganska traditionell skräckis på spanska, men det är inte helt fel ibland. Dessutom- Cristina Brondo som verkar spela huvudrollen är inte direkt tråkig att titta på!




http://www.youtube.com/watch?v=se2anxbkzh0&feature=relmfu











 

Av theotherside - 10 april 2012 03:30

Ja, det här var en besvikelse- när jag såg att det fanns en trailer/teaser ute för Bruce Willis kommande film Looper så var jag jävligt sugen på att få se den, men det visade sig handla om en promotion inför ett kommande släpp av trailern! Jävla idiotiskt påfund. Men när ilskan hade lagt sig och man hade sett igenom reklamfilmen för den kommande trailern, så insåg jag- vafan, behöver man egentligen veta/se så mycket mer än såhär? Nej det behöver man faktiskt inte, banne mig. Vi har under de senaste åren blivit bortskämda med att få se alldeles för mycket i trailers/teasers, och det är ingen bra utveckling eftersom man får se för mycket av en film bara genom att titta på trailers numera. Tyvärr! Så den här reklam- eller-vad-den-nu-är-egentligen räcker gott och väl, för Looper får premissen förklarad kort och koncis- vad händer om man blir tvungen att jaga efter sitt framtida jag och man måste döda sig själv i framtiden? Ja, det undrar jag med, och man får se några hastiga bilder från filmen... Frågan är, behövs det verkligen mer än så? Jag är osäker på om jag kommer att se trailern överhuvudtaget när den släpps om tre dagar, faktiskt. 




http://www.youtube.com/watch?v=60_W9eqW5nw









 

Av theotherside - 10 april 2012 02:15

Med tanke på de filmer som regissören till Demoted varit inblandad i tidigare, mest som second director men även som "riktig" regissör till American Pie 2, så finner jag denna film tämligen välstädad och ganska snäll, faktiskt. När man såg på filmens omslag att det var dem som var inblandade i American Pie-serien så tänkte jag ju omgående att Demoted skulle påminna om Pie-filmerna, men det gör den faktiskt inte, inte så mycket åtminstone. Den här har humor men den har desto mer av "värme", den vill säga något mer än att prutta, fjärta, kräkas, knulla och sådant som är så vanligt i dagens komedier. I like this, fram för fler komedier som vill sända ut ett hjärtevärmande budskap istället för att dränka alltsammans i konstruerade pinsamheter. 






LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.






Jag sträcker mig så långt till att jag faktiskt tycker om huvudpersonerna i den här filmen, för vanligtvis brukar jag ha svårt för sådana här radarpar där en ska vara överviktig och snacka om strunsakar stup i ett ( Seth Rogan erhm) och en smalare, lite smartare och nervösare polare. Men i den här har båda faktiskt hjärna, och det är ett gott tecken samtidigt som en av dem är kanske lite mindre smart än den andra- men man kan inte begära hur mycket nyskapande tänk som helst utan man får nöja sig med det man trots allt får. Ordspråket "som man bäddar får man ligga" ligger nära till hands här för att beskriva det som huvudpersonerna råkar ut för, Mike och Rodney är självsäkra säljare av bildäck som jävlas med sin boss och som inte tar sekreterarna på allvar- förrän de själva blir degraderade till sekreterare. What goes around, comes around, eller något liknande. Självklart lär sig våra kaxiga huvudpersoner att det inte är så enkelt att vara sekreterare och att det kanske inte är så roligt att bli kallad för kaffeslyna och liknande tillmälen. 



       




Filmens egentliga stjärna är utan tvekan "Loket"-look a liken, Ken Castreo, som av alla blir kallad för Kenny fast han hatar det och egentligen är han en tvättäkta tönt som råkar bli chef på grund av olika anledningar. Givetvis går hans hämnd ut på att degragera Mike och Rodney och att på olika sätt göra livet surt för dem nu när han har blivit högsta tuppen på företaget. Men jag gillar det, för det är inte elaka skämt eller dylikt, utan ganska harmlöst.


Bästa scenen- Amy är förtvivlad över att inte komma på vad hon ska ge sin man i bröllopsdagspresent och vänder sig till Mike och Rodney för att få något tips och båda svarar utan att tveka- ge honom en avsugning! Jag tycker det är klockrent, för ibland överanstränger sig tjejer/flickvänner/fruar för att hitta den "perfekta" presenten men ibland, för att inte säga ganska ofta, så blir vi jävligt nöjda med enkla, små medel. Jag måste hålla med grabbarna här, för vem skulle inte önska sig något sådant i present- egentligen?


Jag blev på ett ganska bra humör efter filmens slut, och Demoted skiljer sig lite ur mängden genom att vara en snäll komedi!







   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards