Alla inlägg under juli 2012

Av theotherside - 14 juli 2012 02:41

Vilken dynga det här var, rent ut sagt. Jag tror inte ens att filmen lyckades hålla uppe mitt intresse för vad som skulle hända i ens tjugo minuter utan jag började ganska snabbt skruva på mig, titta på klockan lite för ofta och gäspa. Nej det krävs verkligen mer än det här för att man ska bli det minsta intresserad, och man hade ju kunnat börja med att göra en engagerande, tät story. Jag förstår varför Vinnie Jones återfinns i sådana här sammanhang, men jag kan inte lista ut vad Christopher Lee har i sådan här skit att göra?




LÄS INTE MER OM DU INTE SETT FILMEN.




Om det var meningen att krydda handlingen med lite extra spänning med en "bitter" bödrafejd så misslyckades man totalt, det blev tyvärr inte den curry som kanske hade gjort den här filmen minnesvärd. Den här påminner som bäst om snabbproducerade filmer som gick direkt ut på VHS under 90-talet. Ingenting ser speciellt påkostat ut, och för att säga det ärligt- en av de centrala skottlossningsscenerna i den här filmen är nog bland det löjligaste jag har sett. Jag törs inte säga att den är den löjligaste, men nog hamnar den på någon av fem-i-topp-platserna åtminstone. Jösses, jag trodde inte det var möjligt att göra så dåliga actionscener längre men tydligen finns det fortfarande klåpare som inte vet hur man ska göra sådana scener. 


   


Och jag begriper verkligen inte vad en skådespelare i Lees klass har att göra i den här filmen... är han skyldig maffian pengar så han tvingas ställa upp i sådant här, där hans klass och talang är fullkomligt bortkastat? Gjorde han en tjänst till en vän, kanske han är polare med regissören till eländet? Någon bakomliggande orsak, förutom att han tyckte manuset var "fantastiskt" vilket jag inte kan tro att han tyckte, måste det ju finnas...

Vinnie Jones är i alla fall rätt man i rätt film, men han är vansinnigt felcastad som snut ( då man vanligtvis ser han som en hantlangare eller huvudskurk) och han har ingen riktigt minnesvärd scen heller så det är inte värt att se den här för hans skull. Det är nu officiellt att Jones mestadels medverkar i skitfilmer numera, tyvärr. 


Nej The Heavy var verkligen fruktansvärt dålig och jag ska göra mitt bästa för att glömma bort den snabbt, vilket inte lär bli något större problem. 







 

Av theotherside - 12 juli 2012 23:45

Ja herregud, för rollen som uppfinnaren Q kunde man ju ha återanvänt typ killen som spelade datorhackare i Die Hard 4 eller liknande, för de verkar inte skilja sig åt nämnvärt. Svårt att säga något när man inte har sett resultatet men gissningsvis så blir det här inte bra och bara en engångsföreteelse, för jag har svårt att tänka mig att Ben Whishaw blir repriserad på samma sätt som Desmond Llewelyn... Men det är klart att någon ynglig skulle spela Q i den förnyade Bondserien, vad annat var att vänta sig. Inga överraskningar är den nya melodin från Lala-land! Nej kan de inte istället klippa in Llewelyn med hjälp av tekniksa hjälpmedel istället, för den här nye Q tror jag till och med blir sämre än John Cleese. Och vad är det för prylar Bond blir utrustad med i Skyfall? Jag hoppas man behåller den realistiska ton som man hade i de två andra filmerna, för en tillbakagång till en teknikberoende Bond vill i alla fall inte jag se. 

 

 

http://www.moviezine.se/artikel/10757-saring-har-ser-q-ut-i-skyfall











 

Av theotherside - 12 juli 2012 22:30

Whatever Happened to Baby Jane? ska tydligen få sig en upputsning, och ja varför inte? Håller man på och reboot/remakar hela filmhistorien så ska inte ens de heliga korna visas någon nåd utan det ska bli nytt igen för vem orkar se svartvitt och alltsammans ska dundra upp på bio i härliga 3D... Att det är en gammal räv inom filmbranschen som ska stå för regin av den här klassikern, Walter Hill med filmer som 48 timmar och som producerat alla Alien-filmerna, borde ju lugna en smula men det gör det bara ett kort tag... 

Jag har dock tyvärr inte sett originalet men känner att jag måste göra det. Det är så många som hyllar filmen, och den finns dessutom med i boken som är tjockare än Bibeln- 1000 filmer du måste se innan du dör, så det finns ingen direkt anledning att skjuta upp det längre. Måste leta efter Baby Jane? bland dvd-hyllorna... 



http://www.moviezine.se/artikel/10749-dagens-remake-ar-baby-jane









 

Av theotherside - 12 juli 2012 22:00

Suck, ännu en superhjältegrupp/figurer som ska göra en "omstart" a la Batman begins och Spider-Man... Man blir ganska less faktiskt och ändå har jag inte sett de allra senaste nytolkningarna av hjältarna och inte heller den så omtalade The Avangers, men det vänder emot ändå när man får höra om alla nygamla och nya hjältar som ska filmatiseras. Marknaden för superhjältefilmer borde för tusan vara mättad vid det här laget, men ändå kommer de i en aldrig sinande ström... Jag begriper det helt enkelt inte. Men money talks, så vad annat är att vänta. Lite, lite intressant är ändå omstarten för Fantastiska fyran i och med att det är regissören till Chronicle, men det är också det enda som gör att man blir en aning peppad på det här. 

 

 

 

http://www.svd.se/kultur/fantastic-four-filmas-igen_7341688.svd










 

Av theotherside - 12 juli 2012 21:13

Wohoj, vilket gästspel som Family Guy har lyckats ordna. Det börjar ju nästan bli Simpsons-klass nu;P Ska bli roligt att se avsnittet där Depp är med som sin kanske mest kända karaktär, Scissorhands, och hoppas de har gjort något riktigt roligt av alltsammans. I övrigt tycker jag att den här serien gärna kan läggas ned snart, det börjar gå lite för mycket på tomgång samtidigt som de ibland kan blixtra till i enstaka avsnitt och det är ju mer än vad man kan säga om de senaste säsongerna av Simpsons, som tyvärr har dött helt och hållet...

 

 

 

http://www.svd.se/kultur/depp-gastar-family-guy_7340812.svd










 

Av theotherside - 12 juli 2012 01:00

Hmm det här ser inte så dåligt ut, faktiskt! Verkar vara en skräckfilm som satsar mer på att man ska tänka istället för att man ska bli chockad, även om det verkar finnas med en del goreeffekter. Inte mig emot, och After birth ska jag nog ta mig en titt på så fort som möjligt... 

 

 

 

 






Av theotherside - 11 juli 2012 22:30

Ser ut att kunna vbli en hygglig bakisfilm som man inte behöver ha igång hjärnan för att klara av att titta på, men jag undrar däremot lite över vad Christian Slater håller på med? Varför dyker han upp i sådana här sammanhang numera... Han syntes som dirty polis i Replay och den rollen gjorde han på tråkig autopilot, och jag får liknande vibbar från Assassins Bullet, tyvärr. Nice med Donald Sutherland i alla fall, som sagt den här kan bli en nice dagen-efter-actionrulle!

 

 





Av theotherside - 11 juli 2012 22:15

Jaha, så var det igång igen med det här huruvida det var eller inte var utomjordingar som kraschade vid Roswell eller om det i själva verket var en spaningsballong. Vem vet vad de förvarar på Area 51 egentligen? Är figuren ALF verkligen ett påhitt som bara fanns i en TV-serie, eller har de i själva verket modellerat ALF utefter hur Roswellutomjordingarna såg/ser ut för att vi skulle vänja oss vid hur de ser ut innan de riktiga aliens skulle presenteras för jordens befolkning?

Och man kan ju alltid lita på vad en CIA-agent säger, eller hur var det nu? Hmm det finns många ugglor i mossen här, och så länge inte den här agenten kommer med något slags hardcore-bevis för att det han påstår verkligen är sant, så fortsätter jag att betvivla att något som inte är från den här jorden kraschade den där julidagen 1947. Det finns mycket som talar emot det och väldigt lite, om man nu inte tror på mytbildningen som kom i svang efteråt, som tyder på att det skulle ha varit något konstigt med alltsammans. Eller så är man för dåligt inläst i det. Men jag tycker också att det är underligt att det här inträffade under de år som UFO:n blev mer och mer omtalade, perioden strax innan andra världskrigets slut och fram emot femtiotalet då man kunde gå och se filmer om aliens och flygande tefat var och varannan vecka på bio... Konstig sammanfallning, eller? Nja, har svårt att tro det. 

Men kom igen CIA-agenten, bevisa att vi tvivlare har fel. Eller någon annan för den delen, det finns ju så många som bryter sig in på andra ställen så det vore väl inte så svårt att lyckas med samma sak på Area 51...


http://www.expressen.se/nyheter/cia-agent-talar-ut-det-var-ett-ufo/







 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards