Alla inlägg under juli 2012

Av theotherside - 6 juli 2012 20:53

Har blivit lite traditionsbundet att jag lägger upp någon musik som jag för tillfället lyssnar på, och just den här fredagskvällen tycker jag att den här gamla popdängan passade perfekt att lyssna på! Det var dessutom ett tag sedan jag hörde den senast också, så det är finemang att ladda upp inför helgen med den här i hörlurarna. 











 

Av theotherside - 6 juli 2012 20:23

Nu närmar sig premiären för en av de stora filmerna på bio den här sommaren och i och med att premiärdatumet snart infaller så passar de på att förse oss med lite gott och blandat så att peppmätaren ska öka så mycket som möjligt ( som om det ens behövdes, egentligen). Vad som har kastats fram för att avnjutas är en ny tv-spot ( tyvärr inte speciellt mycket nytt men en fin aptitretare ändå), en ny poster speciellt framtagen för filmversionen i IMAX och sist men inte minst, en förhandslyssning på filmmusiken av Hans Zimmer. Jag är inte mycket för och bryr mig väldigt lite om musik i film, men det mesta av det man får lyssna på från mr Zimmer låter helt rätt, det låter nämligen väldigt dystert, kallt och ibland olycksbådande... Jammiejammie jumjum! 



Tv-spot




Filmmusiken:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=1PRqW8D0bSk










 

Av theotherside - 6 juli 2012 03:30

Haha det här tycker jag är helt enkelt klockrent! Speciellt Myers och Vorheese, mina favoriter, men alla har sina olika stilar och man blir i alla fall på lite bättre humör när man ser det här;)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av theotherside - 6 juli 2012 01:00

Herre-gud. Jag vet inte vad jag ska säga mer än att det här ser riktigt förjävla dåligt ut. Det ser ut som att det handlar mest om att pappa Rudolf ska leverera gags i parti och minut, medan Sune och de andra är bifigurer till den "roliga" pappan. Nej, Sunes sommar är och förblir den stora klassikern, och Peter Haber, du är den enda sanna pappan! Så enkelt som så. Sune i Grekland är en film som man ser fram emot lika mycket som man önskar att man drabbas av vinterkrärksjukan när man är på sin efterlängtade semester. Av de smakprov man blir erbjuden i de här scenerna så ser det mer ut som Hey baberiba parodiserar enskilda scener från Sunes sommar, snarare än att Sune i Grekland skulle klara av att vara i närheten av en riktig spelfilm. Men Aftonbladets "recensent" gör sitt bästa för att försöka sälja in skiten lagom tills dess vi vill se något "roligt" på bio till jul. Min enda önskan till jultomten i år är att svenska folket genomskådar den här dyngan redan nu och inte väljer att spendera sina pengar på den här skiten. 






Av theotherside - 5 juli 2012 23:45

Ja herregud jag har bara ett råd till alla tjejer som fortfarande funderar på vilken bikini som de ska dra på sig i sommar- välj efter eget förnuft och strunta i alla de jäkla tips och råd som "modeorakler" försöker inbilla er att ni ser snyggast ut i... Jag menar, vafan... Metros Petra Tungården försöker lura i alla osäkra tjejer att de ser finast ut i bikinis som kostar strax under tusenlappen, men jag lovar och svär att vi killar knappast kommer att lägga märke till huruvida bikinin kostar tusen spänn eller tvåhundra. Så strunta i allehanda tips och trix och vad som är inne och ute och dra på er vad tusan ni själva helst vill ha på er. Det blir faktiskt enklare så, och betydligt billigare.



http://www.metro.se/trend/skona-strandstilar-for-dig/EVHlge!luxVLF7Xi8vCg/






 

Kostar det så smakar det... Neh, ingen bikini från Victorias secret strax under tusenlappen behövs inte, faktiskt. I promise. 

Av theotherside - 5 juli 2012 23:30

Hahaha ja vad annat kan man göra än att skratta när videon är så uppenbart taffligt gjord, man vill liksom verkligen lägga in så mycket budskap som möjligt i en låt som ändå är ganska enkel och som enligt Loreen handlar om hur det känns att vara rent euforiskt förälskad... Vad fan har all goth med saken att göra? Varför all mystik? Varför är det så taffligt gjort, varför ser det ut som några medielever som har gjort den som sitt projektarbete sista året under gymnasiet? Herregud, om det här verkligen är den officiella videon till låten så lyssnar jag hellre hundra gånger av en på den officiella låten utan någon bild/video annat än den från Mellon och Eurovision-finalen. Det här var verkligen inte bra alls, faktiskt... 












 

Av theotherside - 5 juli 2012 23:00

Ohja jag tycker om det jag ser i den här korta trailern, och det ser ut nästan som en "skräckgore"-filmernas svar på grafiska serieromansfilmer som 300 typ! Kan bli riktigt nice faktiskt och förhoppningsvis så letar den här filmen sig ut på dvd-marknaden häromkring också... 







Mer info:

http://www.rysarnytt.se/nyheter/filippinsk-vampyraction-i-tecknad-stil/

Av theotherside - 5 juli 2012 22:30

Okej, jag kan inte direkt på rak arm påstå att jag förstår vad fan den här filmen handlar om egentligen, men efter att ha sett trailern så får jag krypa till korset och säga att den ändå gjorde mig lite nyfiken... Vad jag blev nyfiken på vet jag inte riktigt men enligt beskrivningen av filmen så ska det här vara en thriller, till viss del i alla fall, och något "mystiskt" händer uppenbarligen med karaktärerna. Hmm lägger den här i "kanske ta sig en titt på"-högen, så får man väl se senare om det var något eller inte....

 

 

 

 



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards